Sorodne objave

 

Policisti Specializirane enote za nadzor prometa so 2. decembra 2014 na Bledu ustavili voznika, katerega tovorno vozilo je presegalo dovoljeno nosilnost za skoraj štiri tone.

Pri kontroli je bilo ugotovljeno, da je nosilnost vozila znašala 3.320 kg, medtem ko je voznik prevažal 7.330 kg razsutega tovora (zemljo). Ugotovljeno je bilo še, da je vozilo presegalo tudi osno obremenitev. Ta je na drugi osi znašala 7.700 kg, kljub temu, da je dovoljena osna obremenitev po določilih proizvajalca le 4.800 kg.

 SENP preobremenjeno vozilo 1

Največja dovoljena masa vozila ter dovoljene osne obremenitve po določilih proizvajalca vozila, ki jih glede na konstrukcijske lastnosti vozila določi proizvajalec vozila, pomenijo zagotovilo proizvajalca, da bo vozilo do te obremenjenosti delovalo brezhibno (delovanje zavor, krmilnega mehanizma, podvozje itd.), obremenitev vozila nad predpisanimi vrednostmi pa predstavlja neposredno nevarnost za vse udeležence cestnega prometa in lahko pripelje do resnih posledic, saj niti proizvajalec ne zagotavlja, da bodo vozilo in njegovi vitalni deli delovali brezhibno.

Obremenjenost posameznih delov vozila, ki so ključnega pomena za varno udeležbo v cestnem prometu (krmilni mehanizem, pnevmatike, zavore, konstrukcija), se povečuje sorazmerno s silo, ki na njih deluje, kar pomeni, da se z večanjem obremenjenosti zvišuje možnost okvar in nepravilnega delovanja ter s tem obvladovanja samega vozila. Prekoračitev dovoljenih obremenitev, ki jih je določil proizvajalec vozila, predstavlja tveganje in resno nevarnost za udeležence cestnega prometa že ob minimalni obremenitvi, ki presega dovoljene, medtem ko je bilo v konkretnem primeru ta nevarnost zaradi enormne preobremenitve še toliko večja.

Med samim postopkom je policist opazil tudi zunanje znake alkoholiziranosti voznika, saj je imel ta zadah po alkoholu, zato mu je odredil preizkus alkoholiziranosti z elektronskim alkotestom. Po pravilni uporabi je alkotest pokazal rezultat 0,15 mg/l izdihanega zraka, kljub temu, da poklicni vozniki in vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, v organizmu ne smejo imeti alkohola (0,00 mg/l).

Storilec je v konkretnem primeru predstavljal resno nevarnost za vse udeležence cestnega prometa že s tem, ko je vozil za več kot polovico preobremenjeno tovorno vozilo in bi zaradi tega lahko prišlo do nenadne okvare vitalnih delov vozila ter izgube oblasti nad vozilom, dodatno nevarnost pa je predstavljalo dejstvo, da voznik težkega tovornega vozila ni upravljal popolnoma trezen, kar je za tovrstne voznike edino sprejemljivo.

Policisti so vozniku zaradi vožnje pod vplivom alkohola začasno odvzeli vozniško dovoljenje in mu izdali plačilni nalog v višini 300,00 evrov ter mu izrekli 4 kazenske točke. Zaradi preobremenjenosti vozila sta mu bili začasno odvzeti registrski tablici motornega vozila, kaznovan pa je bil tudi z globo 6.000,00 evrov.