Sorodne objave

 

Na območju Policijske uprave Koper, predvsem na območju slovenske Istre, se vsako leto soočamo z velikimi izzivi na področju prometne varnosti. Na vseh cestah se povečajo prometni zastoji, poleg tega pa na kolesarske steze prihaja veliko obiskovalcev, tako domačinov kot turistov, ki se vozijo s kolesi, električnimi kolesi, skiroji in električnimi skiroji ter mopedi.

Da bi izboljšali ozaveščenost vseh prebivalcev in obiskovalcev obmorskih krajev, vsako leto organiziramo več preventivnih aktivnosti, pa tudi poostrenih nadzorov, saj zgolj preventivna opozorila ne zaležejo vedno.

20240724 111445

Naše aktivnosti za večjo varnost na cestah in preventivne nasvete udeležencem v prometu je danes, 24. julija 2024, v izjavi za javnost ob Parenzani podrobneje opisal policijski inšpektor v Oddelku za cestni promet na PU Koper Peter Leban.

20240724 110757

Največ prometnih nesreč policisti obravnavamo na priljubljeni kolesarski stezi Parenzana.

Število nesreč z udeležbo kolesarjev, skiroistov in mopedistov na Obali se povečuje

Policijski inšpektor Peter Leban je v izjavi povedal, da v zadnjem času na območju PU Koper zaznavamo povečanje števila prometnih nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji, uporabniki e-skirojev, e-koles in mopedisti. Še zlasti se je v zadnjem času povečalo število klicev iz zdravstvenih ustanov, kjer so pomoč poiskali ti udeleženci, ki so bili v prometnih nesrečah samoudeleženi. Veliko pa je tudi nesreč, ki jih udeleženci niti ne prijavijo.

Najpogostejši vzroki za prometne nesreče so izguba ravnotežja in nepravilnosti na prevoznih sredstvih, neupoštevanje pravil o prednosti, neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje, prekratka varnostna razdalja in nepravilnosti pri prehitevanju.

"Največ prometnih nesreč policisti obravnavajo na priljubljeni kolesarski stezi Parenzana. Vendar veliko večje težave z omenjenimi kategorijami udeležencev cestnega prometa policisti zaznavamo v mestnih središčih, na parkiriščih, v garažnih hišah in na drugih površinah, kjer obstaja velika možnost srečanja vseh teh kategorij voznikov z drugimi kategorijami, kot so pešci, in ostalim prometom," je povedal Leban.

20240724 115158

Na kolesarskih površinah in površinah, namenjenim pešcem, so vse pogosteje udeleženi vozniki motornih koles, ki se na takih površinah ne bi smeli pojavljati.

Mladostniki s predelanimi mopedi ogrožajo sebe in druge

Policisti smo zaznali tudi težavo, ki se neposredno nanaša na mladostnike. Njihovi mopedi so velikokrat predelani tako, da dosegajo hitrosti, ki so veliko večje od konstrukcijsko določenih.

Gre za mladostnike, predvsem mlajše oziroma mladoletne, ki se v skupinah ob mraku zbirajo na določenih mestih Parenzane, na parkiriščih, v garažnih hišah, pred trgovskimi centri in podobno. Tam preizkušajo zmogljivosti svojih predelanih mopedov, preizkušajo in izkazujejo svoje vozniške izkušnje z objestno vožnjo in vožnjo po zadnjem kolesu. Zaradi svoje lahkomiselnosti in objestnosti pa velikokrat ogrožajo tako lastno varnost kot tudi varnost ostalih udeležencev v cestnem prometu. Ob prihodu policistov na taka srečanja pogosto zbežijo in se pred policisti skrijejo, s tem pa povzročijo še veliko večjo nevarnost za nastanek prometne nesreče.

Na najbolj kritičnih točkah policisti vsakodnevno izvajamo krajše nadzore

Policisti nadziramo te kategorije udeležencev z vsakodnevno prisotnostjo na določenih točkah oziroma mestih. Veliko nadzorov izvedemo s službenimi kolesi ali motornimi kolesi, postavimo pa tudi kontrolne točke. Najpogostejše kršitve, ki jih pri tem zaznavamo, so neustrezno prečkanje cestišča, vožnja v nasprotni smeri, vožnja po napačnih površinah, vse pogostejša uporaba mobilnih telefonov in slušalk, neuporaba zaščitnih čelad, predelana in neizpravna vozila, vožnja po zadnjem kolesu, vožnja brez ustrezne kategorije vozniškega dovoljenja ter objestna vožnja in ogrožanje pešcev in drugih.

Enega takih nadzorov nad mopedisti smo policisti na območju Kopra izvedli minulo sredo. Sodelovalo je večje število policistov, policistov motoristov in policistov v civilu. V dveh urah so zasegli pet mopedov, od katerih so bili trije predelani. Dva mopeda sta bila zasežena, ker voznika nista imela veljavnega vozniškega dovoljenja. Poleg tega smo za različne kršitve motoristom, voznikom e-skirojev in mopedistom izdali 16 plačilnih nalogov. S tovrstnimi nadzori oziroma izvajanjem kratkih poostrenih nadzorov nad temi kategorijami udeležencev cestnega prometa bomo nadaljevali do zaključka motoristične sezone.

Preventivni nasveti uporabnikom cestnih površin

  • Nosite zaščitno opremo: vedno nosite čelado, zaščitno obleko in odsevnike.
  • Vedno uporabljajte varnostne pasove in poskrbite, da so otroci varno nameščeni v otroških sedežih.
  • Vožnja pod vplivom alkohola ali drog povečuje tveganje za nesreče in je prepovedana, saj podaljšuje reakcijski čas in zoža vidno polje.
  • Vozite spočiti in hidrirani. S sabo imejte dovolj tekočine, saj se lahko pot nepričakovano podaljša.

20240724 111724

Specialistka urgentne medicine, dr. Angela Arsova iz Zdravstvenega doma Koper (Prehospitalna enota Obala), je predstavnikom medijev predstavila najpogostejše poškodbe, do katerih prihaja v prometnih nesrečah z udeležbo voznikov enoslednih vozil.

"V bitki človeškega telesa proti pločevini in asfaltu nikoli ne zmagamo," opozarja dr. Arsova

Dr. Angela Arsova je v današnji izjavi posvarila: "Najpogostejše poškodbe, s katerimi se srečujemo ekipe NMP in na urgenci v zdravstvenih domovih ter v bolnišnici, so poleg lažjih odrgnin, udarnin in zvinov tudi zlomi, poškodbe glave, poškodbe hrbtenice in notranje poškodbe. Takšne poškodbe lahko vodijo do trajnih posledic, vključno z invalidnostjo in v najhujših primerih tudi smrtjo. V bitki človeškega telesa proti pločevini in asfaltu nikoli ne zmagamo. Prosimo, ne prehitevajte življenja. Zavedajmo se, da smo pešci in uporabniki enoslednih vozil najbolj ranljivi udeleženci v prometu."

Katere so najpogostejše poškodbe zaradi nevarne vožnje s kolesom, skirojem in mopedom?

S čedalje bolj množično uporabo električnih skirojev se povečuje tudi število poškodb. Po besedah dr. Arsove pri nas obravnavamo največ površinskih poškodb in udarnin v glavo, sledijo rane in zlomi zob ter različnih kosti, pretresi možganov in hujše poškodbe glave. Vse je seveda odvisno od hitrosti vožnje in načina padca.

Nekateri električni skiroji gredo krepko prehitro, vozniki velikokrat vozijo brez čelade in pri takšni hitrosti se lahko ob padcu zelo poškodujejo. Ko pride do neljubega dogodka, ekipa nujne medicinske pomoči (NMP) le preprečuje nadaljnje poškodbe in poslabšanje stanja. Največ lahko torej naredijo udeleženci v prometu s previdno vožnjo in upoštevanjem cestnoprometnih pravil.

Navodila zdravnikov: kako ravnati ob prometni nesreči?

Dr. Arsova je ob tej priložnosti podala še nekaj navodil za ravnanje ob prometni nezgodi:

  • Ostanite mirni. Varno pristopite do poškodovancev in ocenite situacijo.
  • Takoj pokličite 112 ali 113. Povejte, kje se nahajate, kaj se je zgodilo, koliko je poškodovanih in kakšne so poškodbe. Ostanite na liniji, dokler ne prejmete vseh navodil.
  • Nudite prvo pomoč in upoštevajte navodila zdravstvenega osebja.
  • Ne premikajte poškodovanih, razen če je nujno, saj lahko to poslabša njihove poškodbe.
  • Počakajte na prihod reševalcev. Med čakanjem na reševalce poskušajte pomiriti poškodovane osebe in jim zagotovite zaščito pred vremenskimi vplivi.
  • Tisti, ki čakate v zastoju, ustvarite reševalni pas, tako da se razporedite skrajno levo ali skrajno desno in vozila ne zapuščajte. V zastojih ne obračajte vozila, ker s tem ogrožate sebe in intervencijske ekipe, ki so na poti. Ko srečate motorista reševalca, lahko pričakujete še kakšno drugo reševalno vozilo, ki sledi reševalcu na motorju.

 

Vsem želimo čimbolj mirno in prijetno poletno sezono.

Povezane vsebine

Nasveti za večjo varnost motoristov
Varno z e-skirojem
Varno na kolo