Policisti so med 17. in 23. februarjem2025 sodelovali v Roadpolovi akciji Truck & Bus za varne in zakonite prevoze potnikov in blaga v cestnem prometu. Tudi sicer so februarja izvedli več poostrenih nadzorov in ugotovili kršitve ali pomanjkljivosti pri vsakem četrtem tovornem vozilu in vsakem devetem avtobusu.
To je bil prvi izmed treh načrtovanih in usklajenih nadzorov pod okriljem mednarodne mreže prometne policije Roadpol, katere osnovni cilj je zmanjšati število smrtnih žrtev in hudo poškodovanih na evropskih cestah. V omenjenem obdobju so policisti z usklajenimi nadzori in sodelovanjem z Inšpektoratom RS za delo in infrastrukturo, Finančno upravo in cestninskimi nadzorniki izvedli številne nadzore. Prometni policisti so se tokrat, glede na zaznane nepravilnosti v bližnji preteklosti, osredotočili tudi na skladnost javnih prevozov potnikov z avtobusi.
Februarja izvedli več nadzorov in ugotovili številne kršitve
Tako v enotedenskem nadzoru kot med ostalimi poostrenimi nadzori, ki so potekali do 23. februarja, so policisti skupaj nadzirali 517 avtobusov in 3.142 tovornih vozil oz. skupin vozil. Iz prometa so nadzorniki izločili 132 tovornih vozil/skupin vozil in 18 avtobusov. V 27 primerih so policisti zaznali kršitve pri izvajanju izrednih prevozov, ki so močno izpostavljeni nelojalni konkurenci in tudi t. i. socialnemu dampingu. Slednji se izvajajo brez ustreznih dovoljenj, nedovoljeno se deljivi tovor prevaža kot izredni prevoz, tuji spremljevalci izrednih prevozov niso ustrezno strokovno usposobljeni, obremenitve iz dovoljenj za izredni prevoz niso skladne z voziščno konstrukcijo ipd.
Pri tovornih vozili oz. skupinah vozil so nadzorniki ugotovili 81 primerov nepravilno naloženega, pritrjenega in zavarovanega tovora. Pri nadzorih tahografov so odkrili 13 manipulacij, 33 kršitev v zvezi z delovanjem tahografov in številne kršitve v zvezi z delovnim časom, odmori in počitki mobilnih delavcev. V številnih primerih so vozniki vozil z nepopolno spremljajočo dokumentacijo, v 35 primerih pa so bile ugotovljene tehnične hibe na tovornem vozilu oz. skupini vozil. Štirje vozniki težkih tovornih vozil so vozili pod vplivom alkohola, pet voznikov je v cestnem prometu vozilo težka tovorna vozila pod vplivom mamil.
Kršitve pri avtobusih so pogosto povezane s preobremenjenostjo voznikov avtobusov. V 13 primerih je bila ugotovljena manipulacija tahografa, v 10 primerih pa so bile ugotovljene pomanjkljivosti pri njegovem delovanju. Ugotovljene so bile tudi številne kršitve v zvezi z delovnim časom, časom vožnje, odmori in počitki. Pri devetih avtobusih so bile zaznane tehnične napake, od katerih so bile nekatere tudi kritične in jih je na izrednem tehničnem pregledu potrdil tehnični preglednik.
Pri kontroli vsakega četrtega tovornega vozila oz. skupine vozil in pri kontroli vsakega devetega avtobusa je bila ugotovljena kršitev ali pomanjkljivost.