Za večjo varnost na cestah in spoštovanje delovnopravne zakonodaje so včeraj, 10. februarja, Policija, Inšpektorat za delo, Inšpektorat za infrastrukturo in Finančna uprava izvedeli dva poostrena nadzora tovornih vozil. Objavljamo rezultate.
Ustavljenih in kontroliranih je bilo 96 tovornih vozil domačih in tujih prevoznikov ter 16 avtobusov, prav tako domačih in tujih prevoznikov.
Potrjuje se ugotovitev, da vozniki težkih tovornih vozil s priklopnikom/polpriklopnikom pogosto prekoračujejo hitrost vožnje na avtocestah, kjer bi smeli voziti do 80 km/h. Pogosto namreč vozijo do 90 km/h (za večjo hitrost jih omejuje vgrajeni omejilnik hitrosti, ki je lahko "zmanipuliran"), ali se spuščajo po večjih klancih in v spustu dodatno prekoračujejo hitrost.
Tri vozila so bila izločena zaradi izrabljenih/poškodovanih pnevmatik. Policisti so zaznali tudi preobremenjena vozila in vozila, ki niso bila tehnično brezhibna. Tveganje predstavljajo predvsem vozila, ki imajo napake na zavornih sistemih. Dve vozili s poškodovanim zavornim sistemom so policisti izločili iz prometa. Zoper eno vozilo, ki je bilo ob kontroli v izjemno slabem tehničnem stanju, so policisti odredili izredni tehnični pregled, ki je bil opravljen pri pooblaščenem izvajalcu za tehnične preglede. Ugotovljene so bile številne resne pomanjkljivosti.
Številni vozniki so kršili pravila o dovoljenem času vožnje, predpisanih odmorih med vožnjo/delovnim časom, in niso upoštevali pravil o predpisanih dnevnih in tedenskih počitkih.
Policisti so ustavili tudi voznika domačega prevoznika, pri katerem je hitri test za droge pokazal prisotnost marihuane v organizmu. Odrejen in opravljan je bil strokovni pregled, da se s toksikološko analizo na Inštitutu za sodno medicino v Ljubljani potrdi oz. ovrže prisotnost prepovedane droge v organizmu, ki je bila zaznana s hitrim testom.
Kontroliran je bil tudi voznik, ki je opravljal vožnjo z vozniško kartico, vstavljeno v tahograf, ki ni bila njegova last. S takšnim početjem voznik vozi in dela več, kot bi smel. Takšno ravnanje vpliva na zbranost med vožnjo in posledično utrujenost voznika, kar pomeni veliko tveganje tako za voznika kot tudi za druge udeležence v prometu. Prav tako voznik in predvsem prevoznik s takšnimi ravnanji predstavljata nelojalno konkurenco. Vedno znova in znova se potrjuje, da vozniki avtobusov - predvsem na dolgih mednarodnih linijskih prevozih, "manipulirajo" z delovnim časom tako, da se med vožnjo na avtobusu nahaja več voznikov, od katerih nekateri potujejo kot potniki in sedejo za volan avtobusa nespočiti in utrujeni. Pravilo za vožnjo z več vozniki določa maksimalno 21 ur delovnega časa. V primerih, ko avtobusna potovanja trajajo daljši čas, so prisotna številna odklonska ravnanja in nedovoljeni pristopi voznikov/prevoznikov, ki želijo z najmanjšimi stroški opraviti prevoz. Takšna ravnanja voznikov močno vplivajo na varnost v prometu in predvsem varnost potnikov.
Sodelujoči inšpektorici za delo sta nadzirali številne voznike. Sledijo nadaljnji nadzori pri zavezancih oz. na sedežu prevozniških podjetij.
Prav tako so bili nadzirani avtobusi domačih prevoznikov, ki so v javnem linijskem prevozu potnikov izvajali jutranje prevoze. Med nadzorom, ki je bil usmerjen v preverjanje, ali potniki na avtobusih uporabljajo varnostne pasove, o uporabi katerih so skladno s pravili obveščeni s t. i. piktogrami oz. slikovnim gradivom na avtobusih, je bilo ugotovljeno, da potniki praviloma varnostnih pasov na avtobusih ne uporabljajo.
Povezane vsebine