Sorodne objave

 

Policija oz. njena Letalska policijska enota poleg nadzora prometa in schengenske meje ter gorskega reševanja s tremi od šestih helikopterjev opravlja tudi naloge v okviru helikopterske nujne medicinske pomoči.

Gre za izjemno humanitarno delo, ki ga posadke in posamezniki po besedah vodje enote včasih opravljajo tudi v okoliščinah, ki so izjemno nevarne in na meji izvedljivega. Pri tem sodelujejo s kolegi Helikopterske ekipe nujne medicinske pomoči (HNMP) pod vodstvom dr. Uroša Lampiča.

Po besedah Roberta Sušnja, vodje Letalske policijske enote (LPE), opravljajo zelo obsežen nabor nalog 24 ur na dan na najvišji možni ravni. Vse leto v vidnem delu dneva zagotavljajo tudi dežurno posadko s plovilom, ki je na voljo za nujno medicinsko pomoč. Leta 2007 je namreč vlada z uredbo določila policijo oz. LPE za primarnega podpornika na področju helikopterske nujne medicinske pomoči in za sekundarnega na področju gorskega reševanja.

IMG_8673

Dr. Uroš Lampič, vodja Helikopterske ekipe nujne medicinske pomoči, in Robert Sušanj, vodja Letalske policijske enote

Zvočni posnetek izjave Roberta Sušnja (mp3) 


Življenja rešujejo vsak dan. Pomoč pripeljejo na kraj, kjer bi bila ta drugače nemogoča, ter ponesrečence in bolne v izjemno kratkem času pripeljejo od mesta nesreče do lokacije, kjer jim je nudena strokovna medicinska pomoč.

Predstavitev Letalske policijske enote (LPE) in helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) 

IMG 8665

Pri današnji predstavitvi na Brniku sta sodelovala tudi ponesrečenca, ki sta bila po nesreči v bolnišnico prepeljana s helikopterjem.

Tadej Jereb je kot motorist imel prometno nesrečo julija letos na lokaciji Črni Kal - Rižana: "Zaradi pretrgane arterije in velike izgube krvi je bila potrebna pomoč helikopterja. Tako mi je bila omogočena hitrejša pot do bolnišnice in s tem hitrejša medicinska pomoč. Če takrat  na tistem kraju ne bi bilo helikopterja in teh ljudi z vso opremo, me verjetno zdaj ne bi bilo tukaj z vami. Še enkrat se vsem iskreno zahvaljujem za njihovo posredovanje. Mislim, da bi se bilo treba temu v prihodnosti še bolj posvetiti, ker gre dejansko za reševanje življenj."

IMG_8680

Zvočni posnetek izjave Tadeja Jereba (mp3) 

Samo Košir je, tudi kot motorist, prometno nesrečo zaradi naftnega madeža na cesti doživel leta 2003 na Kočevskem, na relaciji Kočevje - Dvor. Svojo izkušnjo opisuje takole: "Želel sem, da bi prišel helikopter ter da bi nogo nazaj prišili in jo tako rešili. Kasneje pa so se praktično borili za moje življenje, ker so bile zaradi izredno velike izgube krvi pomembne minute. Moram reči, da so to dobro opravili, za kar se še enkrat, kot že večkrat v teh letih, iskreno zahvaljujem. Mislim, da je helikopterska pomoč v takšnih primerih nujno potrebna, ker so kraji v Sloveniji, ki so praktično nedostopni. Naj povem, da sem na mestu nesreče čakal skoraj eno uro, da je iz ne preveč oddaljenega kraja prišlo reševalno vozilo, helikopter pa je prišel skoraj sočasno z njimi. Reševalci so me nato peljali do njega, od tam pa s helikopterjem do Kliničnega centra."

IMG 8683

Zvočni posnetek izjave Sama Koširja (mp3) 


Samov prevoz je opravil danes vodja pilotov na LPE, Damjan Bregar. Z njim in s tehnikom letalcem se je Samo danes prvič srečal.

IMG 8693

Samo Košir in Damjan Bregar


Od leta 2003 do konca leta 2006 je deloval pilotski projekt helikopterske nujne medicinske pomoči v Sloveniji pri Ministrstvu za zdravje, po tem je enota s sedežem na Brniku začela redno delovati. Več o tem je povedal dr. Uroš Lampič.

Zvočni posnetek izjave dr. Uroša Lampiča (mp3) 

Oba, Robert Sušanj in dr. Lampič, sta prepričana, da bo prihodnost zagotovo prinesla tudi razmislek o tem, kako medicinsko pomoč še nadgraditi in razširiti na območje celotne države ter tako povečati učinkovitost tovrstnega reševanja.