Znana so imena avtorjev štirih najboljših komunikacijskih kampanj študentov smeri Medijske komunikacije na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki jih je izbrala komisija v okviru projekta Kreakcija. Projekt Kreakcija (družbeno-odgovorna in kreativna akcija), ki ga skupaj s fakulteto pripravljamo na Policijski upravi Maribor, smo letos izvedli drugič.
Študentje Medijskih komunikacij so v sklopu Kreakcije pripravili komunikacijske projekte, s katerimi so naslovili enega izmed štirih področij, povezanih z mladimi: raba mobilnih telefonov med vožnjo, medvrstniško nasilje, alkohol in vožnja, večji interes mladih za delo v policiji, zaščitni ukrepi pred vlomilci (vlomi v hiše in stanovanja).
V sklopu študija so študentje ob pripravi projektov prisluhnili tudi predavanju o pripravi komunikacijskih projektov, odnosih z javnostmi, zakonitostih družbenih medijev … Projekte so pripravljali sami, za mnoge pa je sodelovanje v Kreakciji predstavljalo prvo konkretno praktično preizkušnjo na tem področju, ki so se je še posebej razveselili.
Komisija, ki so jo sestavljali Tina Cipot (predsednica komisije, podpredsednica Slovenskega društva za odnose z javnostmi), dr. Tina Tomažič (soavtorica projekta in nosilka predmeta Odnosi z javnostmi na štidjskem programu Medijskih komunikacij na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko) in Miran Šadl (predstavnik za odnose z javnostmi na PU Maribor), je med devetimi odličnimi projekti izbrala tri najboljše.
Člani komisije so med drugim preverili vsebino osrednjega sporočila in besedil za družbena omrežja, slogan, vsebino projekta, scenarij filma, pripravljene video posnetke in grafične elemente. Pri tem so se še posebej osredotočili na razumljivost, celovitost in usklajenost posameznih elementov, dodelanost kreativne ideje, osrednje sporočilo in slogan, kreativni pristop, opredeljen problem, raziskavo področja, tehnično izvedbo in dodatni angažma študentov.
Kot najboljše so izbrali naslednje projekte:
1. mesto
Avtorice: Alma Gril, Gaja Krajnc, Klara Sternad, naslov Zaščitni ukrepi pred vlomilci
Avtorice projekta so inovativno združile skoraj ponarodele prizore iz filma Sam doma ter s tem zbudile takojšnjo pozornost pri gledalcu, da je ta lažje “ujel” in ponotranjil resnejšo plat zgodbe. Žirijo je tako v prvi vrsti navdušila uporaba humorja, ki je v kampanjah v zadnjih letih znova v porastu, in ki nenazadnje predstavlja izjemno učinkovit način nagovarjanja različnih javnosti. Filmček pa ni le duhovit, pač pa tudi poučen, saj nas avtorice v njem spodbujajo, da sami sprejmemo odgovornost za zaščito pred vlomilci.
Video: Zaščitni ukrepi pred vlomilci
2. mesto
Avtorji: Kim Obaha in Anita Grgić, naslov Alkohol in vožnja
Projekt dveh študentk najprej pritegne s svojo dinamiko in napetostjo, ko nas zgodba vodi do še enega tragičnega momenta v prometu, a se k sreči izkaže, da gre le za sanje voznice, potem pa tudi s svojo srčno sporočilnostjo. Trezno srce bije dlje, opozarjata avtorici, ki sta več pozornosti posvetili tudi raziskovalni fazi ter projekt gradili skozi pogovore in spoznanja drugih ljudi, tudi tistih, ki so za volan že sedli pod vplivom alkohola. Žirija je nagradila tudi dodaten trud pri pripravi širokega nabora dodatnih kreativ.
Video: Pijana vožnja je grožnja
3. mesto
Avtorji: Daša Kompan, Nina Pahič, Sabina Trop, naslov Raba mobilnih telefonov med vožnjo
Avtorji opozarjajo na problematiko rabe mobilnikov med vožnjo, s filmčkom pa ponujajo uvid v prometne sitaucije, do katerih prihaja, če se vedemo neodgovorno in med vožnjo pozornost posvečamo svojemu mobilniku. Tokrat jo je voznik k sreči odnesel le z žuganjem voznice, lahko pa bi se končalo precej bolj tragično, zato avtorji opozarjajo, da nobeno sporočilo, klic, všeček ali komentar ni tako pomemben, kot je človeško življenje.
Video: Uporaba mobilnih telefonov med vožnjo
Soavtorica projekta in predstavnica za odnose z javnostmi na PU Maribor Anita Kovačič Čelofiga je ob tem dejala: "Projekt Kreakcija nenehno nadgrajujemo, letos pa smo še posebej veseli priložnosti, da se bodo zmagovalni projekti predstavili tudi na več kot 70 interaktivnih zaslonih mestnih avtobusov."
Soavtorica projekta dr. Tina Tomažič pa je dodala, da projekt študentom ne prinaša le dragocenih izkušenj, ampak tudi referenco in nenazadnje promocijo znotraj skupnosti praktikov odnosov z javnostmi, kjer bodo morda že kmalu iskali svojo prvo zaposlitev.
Kot je povedala predsednica komisije Tina Cipot, kreativni in domiselni izdelki veliko povedo o predanosti in navdušenju študentov nad sodelovanjem v projektu: "Zato bomo v Slovenskem društvu za odnose z javnostmi najboljše tudi letos nagradili z udeležbo na Slovenski konferenci za odnose z javnostmi, kjer bodo imeli priložnost še bolje spoznati svet odnosov z javnostmi."
Nagrajencem sta čestitala še direktor PU Maribor mag. Donald Rus in predstojnica Inštituta za medijske komunikacije na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru dr. Suzana Žilič Fišer.
"Policisti skozi sodelovanje z mladimi pridobimo ključne povratne informacije, bolje spoznamo mlade, njihov način razmišljanja, z njihovimi projekti pa lahko lažje nagovorimo mlade. Študentje na drugi strani pridobijo konkretne, praktične izkušnje na področju odnosov z javnostmi. Zato mislim, da je pomembno, da projekt ohranjamo še naprej, saj gre nedvomno za odličen primer dobre prakse sodelovanja različnih deležnikov," je dejal mag. Donald Rus, direktor PU Maribor.
Med drugim je izjavo o projektu podala tudi predstojnica Inštituta za medijske komunikacije, prof. dr. Suzana Žilič Fišer: "Takšne aktivnosti in tovrstno sodelovanje, kot ga izkazujete s tem projektom, pokaže ne samo vlogo našega inštituta v širšem družbenem prostoru, ampak predvsem omogoča študentom, da spoznavajo realnost komunikacijske industrije."