Sorodne objave

 

Na Policijski upravi Maribor smo letos prvič izvedli projekt Kreakcija (družbeno-odgovorna in kreativna akcija), ki smo ga pripravili skupaj s Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru (FERI). Med vsemi prejetimi projekti je komisija sedaj izbrala štiri najboljše komunikacijske kampanje in razglasila imena njihovih avtorjev, študentov medijskih komunikacij na tej fakulteti.

Študentje medijskih komunikacij so v sklopu projekta Kreakcija pripravili komunikacijske projekte, s katerimi so naslovili enega izmed štirih področij, povezanih z mladimi:

1. Raba mobilnih telefonov med vožnjo
2. Medvrstniško nasilje
3. Alkohol in vožnja
4. Večji interes mladih za delo v policiji

Med študijem so študentje prisluhnili tudi predavanju o pripravi komunikacijskih projektov, odnosih z javnostmi, zakonitostih družbenih medijev … Projekte so pripravljali sami, za mnoge pa je sodelovanje v Kreakciji predstavljalo prvo konkretno praktično preizkušnjo na tem področju, ki so se je še posebej razveselili.

Kriteriji za ocenjevanje

Komisijo so sestavljali Tina Cipot (predsednica komisije, podpredsednica Slovenskega društva za odnose z javnostmi), dr. Tina Tomažič (soavtorica projekta in nosilka predmeta Odnosi z javnostmi - Medijske komunikacije, FERI) in Miran Šadl (predstavnik za odnose z javnostmi na PU Maribor). Člani komisije so med drugim preverili vsebino osrednjega sporočila in besedil za družbena omrežja, slogan, vsebino projekta, scenarij filma, pripravljene videoposnetke in grafične elemente. Pri tem so se še posebej osredotočili na razumljivost, celovitost in usklajenost posameznih elementov, dodelanost kreativne ideje, osrednje sporočilo in slogan, kreativni pristop, opredeljen problem, raziskavo področja, tehnično izvedbo in dodaten angažma študentov.

Med devetimi odličnimi projekti je komisija izbrala štiri najboljše, pri čemer si tretje mesto delita dva projekta.

 

1 mesto kreakcija

1. mesto 

Avtorji: Tia Maria Tertinek, Nejc Vehovec in Miha Horvat

Avtorji so se odločili, da bodo mlade nagovorili s spodbudo in zgledom, tako da jim pokažejo, kaj je prav, in ne le, kakšno vedenje je zgrešeno. S svojim domiselnim pristopom in pozitivno konotacijo spodbujajo k odgovornosti posameznikov pri njihovem ravnanju, s tem pa delujejo prepričljivo, sveže in dinamično. Raznoliki grafični in vsebinski elementi, ki so jih pripravili študentje, se odlično dopolnjujejo in povežejo v celostno kampanjo. Oglejte si video

 

2 mesto kreakcija

2. mesto

Avtorji: Anamarija Valentina Dajnko, Mitja Potočnik in Urška Jakopin

Neposrednost in udarnost sta največji odliki kreativne rešitve. Pretresljiva zgodba je lahko zgodba vsakogar, ki se je soočil z izgubo, in zato pritegne posebno pozornost. Močno in čustveno sporočilo gledalca ponese v razmislek, kar je tudi cilj. V zgodbo se odlično vklaplja tudi plakat, ki je prav tako prežet z močnimi čustvi in tako pušča globok vtis. Oglejte si video

 

3 mesto kreakcija 1

3. mesto

Avtorji: Klemen Sajko, Žan Kapun, Gašper Pristovnik

Neposredno naslavljanje posledic rabe mobilnika med vožnjo nas zadane s svojo sporočilnostjo. Kreativna rešitev nas pušča v suspenzu, s spremljanjem zgodbe pa napetost narašča le do točke, ko ni več povratka. Zaradi lahkomiselnosti in nespametnega vedenja namreč misli odplavajo stran od zbrane in pazljive vožnje. Oglejte si video

 

3 mesto kreakcija 2

3. mesto

Atena Bošnjak, Tjaša Brglez, Daša Šeruga

Avtorji so na zelo jasen in neposreden način pokazali, kako se lahko v trenutku spremeni naše življenje le zaradi ene nespametne in napačne odločitve. Opozarjajo nas tudi na breme, ki jo prinaša napačna odločitev, ko moramo z njo živeti. V kreativni rešitvi je razvidna tudi posebna skrb avtorjev, namenjena prepričljivosti zgodbe in tehnični dovršenosti. Oglejte si video

Vsi sodelujoči pokazali veliko mero izvirnosti, ustvarjalnosti in iznajdljivosti

Kot je povedala predsednica komisije Tina Cipot, izbor ni bil lahek, saj je vseh devet skupin izkazalo veliko mero razumevanja perečih tematik, v projekte pa so vnesli raznolike, domiselne in kreativne rešitve: "Vsaka skupina je bila na svoj edinstven in izviren način uspešna pri oblikovanju sporočil, s katerimi nagovarjajo javnost."

"Priprava projektov je bila vse prej kot enostavna, saj so morali študentje, ob omejitvah zaradi preprečevanja širjenja covida-19, pokazati še toliko večjo mero iznajdljivosti," je dejala vodja projekta Anita Kovačič Čelofiga iz PU Maribor, "kljub temu pa so bili vztrajni, zagnani in polni idej, prijavljeni projekti pa so nas navdušili z izvirnostjo."

Soavtorica projekta dr. Tina Tomažič pa je dodala, da je bil projekt odlična priložnost za študente, saj so tako pridobili tudi ogromno praktičnih izkušenj, ki jim bodo, kot prihodnjim medijskim strokovnjakom, nedvomno prišle prav.