Na 11. mednarodnem zbirateljskem sejmu Collecta, ki je minuli vikend potekal v Ljubljani, je del svoje zgodovine predstavila tudi Policija. Letos smo v ospredje postavili 70. obletnico merilnika hitrosti, ki ga slovenska policija uporablja že od 60-ih let dalje.
Del zgodovine in razvoja prometne policije so na ogled postavili upokojeni policist PU Murska Sobota Štefan Abraham, upokojeni policist PU Kranj Miroslav Bolarič in Muzej slovenske policije.
Zagotovo največ pozornosti je pritegnilo popolnoma restavrirano vozilo nekdanje milice, legendarni Yugo 55. Letos je poleg njega sedel tudi "pravi" miličnik, s polno opremo za "lovljenje" prehitrih voznikov. Ob sebi je imel namreč kar dva radarja - enega najstarejših, znamke Iskra, ki je bil v uporabi med letoma 1971 in 1977, izmeril pa je lahko hitrost med 35km/h in 150 km/h, ter slavno Multanovo, prepoznavno po svoji velikosti.
Prvi radarji štejejo že 70 let, milica pa je na slovenskih cestah začela izvajati meritve hitrosti v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Sprva so bile na voljo zelo preproste naprave, nato je prišel čas radarjev, ki so bili povezani s fotoaparati, danes pa se za umirjanje hitrosti na cestah uporabljajo laserski merilniki ter sekcijsko merjenje.
T. i. stinger, kot se je uporabljal nekoč ...
Na Collecti sije bilo moč ogledati tudi dve uniformi miličnikov prometnikov, ki sta bili v rabi ena po letu 1966, druga pa v obdobju do leta 1991. Predvsem slednja je še ena tistih, ki se je današnje generacije še dobro spominjajo. Nosili so jo miličniki prometniki na postajah prometne milice, pa tudi miličniki na splošnih postajah milice, razlikovali so se le po kovinskem simbolu dejavnosti, saj so nosili simbol za splošno milico. Glavna značilnost uniform miličnikov prometnikov je bila ta, da so poleg belega pasu s prekoramnikom na rokah nosili bele rokavice in na rokavih uniforme bele narokavnike ter na vrhu kape s ščitnikom belo prevleko iz blaga. Miličniki prometniki so na uniformi nosili tudi posebno označbo - simbol dejavnosti in sicer simbol za prometno milico in emblem milice.
Mnogi so se radi ustavili tudi pri motornem kolesu BMW R 65, ki so ga izdelovali od leta 1978 do 1985, policija pa jih je uporabljala med letoma 1980 in 1990. Motorno kolo je bilo izdelano v tovarni BMW po policijskem programu (prilagojen sedež, bočni kovčki, prostor za radijsko postajo) in se razlikuje od serijsko izdelanih tovrstnih motornih koles.
Razstavo so popestrile tudi ročno izdelane makete nekdanjih in sodobnih vozil ter plovil slovenske policije, ki kažejo razvoj policijskega voznega in plovnega parka skozi desetletja.
Razstavni prostor policije je bil ves čas poln radovednih obiskovalcev, tudi tistih najmlajših.