Sorodne objave

2. novembra 1984 se je v gozdu pri Vršah pod Blejsko Dobravo ob 9.25 uri zrušil helikopter milice Republiškega sekretariata za notranje zadeve. V nesreči so umrle vse štiri osebe: pilot letalske enote milice Gorazd Šturm, slovenski alpinist Aleš Kunaver, znan zahodnonemški planinski publicist in himalajec Toni Hieberel in njegova žena Erika Hieberel. Odpravili so se fotografirat širše območje Triglava za knjigo o lepotah Julijskih Alp.

Ob 30. obletnici te nesreče so zaposleni v Letalski policijski enoti Uprave za policijske specialnosti danes, 25. novembra 2014, odšli na kraj nesreče, se ob spominskem obeležju poklonili in prižgali svečo.

IMG 0376Kraj strmoglavljenja helikopterja milice tipa BELL 206, reg. št. YU-HCK, so obiskali pomočnik poveljnika Letalske policijske enote Robert Kralj, vodja letalsko-tehničnega oddelka Roman Rovanšek, tehnika letalca Miha Avbelj in Roman Petek ter piloti Miha Pavli, Gregor Vajzman in Primož Škufca.

IMG 0383

Slednji je pravzaprav skupini pokazal mesto nesreče, kajti nesreča se je zgodila blizu njegove rojstne hiše. Tistega dne je slišal in videl helikopter leteti nad hišo, čez nekaj trenutkov pa je slišal silovit pok, nakar je odhitel na kraj dogodka. Danes pripoveduje, da se je tistega dne odločil, da bo pilot. Takrat je bil srednješolec in tisti dan je 'šprical' šolo zaradi tega dogodka. Danes je policist pilot.

Clipboard01

Tragični nesreči pa se je po sili razmer izognil tehnik letalec Franc Žagar. Četudi je bil vedno prisoten v plovilu, je takrat ostal v Kranjski Gori, saj so v helikopter vzeli tudi ženo nemškega fotografa in tako zanj v helikopterju ni bilo prostora. Dogodek je opisal takole:

"Z Gorazdom sva dobila nalogo, da preletiva v Kranjsko Goro in opraviva snemanje Julijskih Alp. Popoldne, ko je helikopter prišel s prometa, sem ga pripravil na nalogo snemanja.

Napolnili smo gorivo do vrha, 90 galonov, in s seboj sva vzela še dodatno opremo. Iz Brnika sva poletela ob 15.35 in prišla v Kranjsko Goro ob 16.05. Gorazd je takoj odšel in se zmenil v zvezi s spanjem, jaz pa sem naredil popoletni pregled. Nato sem helikopter zaklenil in odšel v hotel. Zjutraj, 2. 11. 1984, po zajtrku, sva šla na postajo milice Kranjska Gora, tam nas je že čakal Kunaver s tujci. Tam smo se dogovorili o snemanju. Jaz sem pripravil in opravil predpoletni pregled, v rezervoarju je bilo cca. 83 galon goriva.

Po mojem mnenju je bila megla, horizontalna vidljivost je bila cca. 500 m in vertikalna 100 m. Gorazd je zbral meteorološke podatke in se odločil za polet.

Gorazd je bil v dilemi zaradi vremena, kolebal je zaradi megle.

Ko je bilo vse pripravljeno za polet, sem zavaroval potnike, ker so bila desna vrata helikopterja odstranjena zaradi lažjega snemanja. Po končanem zagonu motorja helikopterja mi je Gorazd podpisal knjižico vzdrževanja in z znakom roke pokazal, da je vse v redu. In nato je poletel. Poletel je ob 9.05, 9.10. Ob 9.30 je dežurni miličnik na postaji dobil obvestilo, da je helikopter padel. Nato smo s komandirjem postaje milice Kranjska Gora tov. Kolencem in dr. Kokaljem odšli na mesto nesreče."

IMG 0381

Kronologija hudih nesreč s helikopterji milice oz. policije

Prva helikopterska nesreča v Sloveniji je bila 29. junija 1975. Med reševanjem ponesrečenca s Češke koče v megli in dežju Pod Kranceljni se je ob vznožju Ledin zrušil helikopter. Poleg ponesrečenca sta umrla tudi pilot letalske enote milice Franc Štajer in zdravnik Gorazd Zavrnik.

9. julija 1979 se je pri zgornji postaji žičnice na Krvavcu ob zaključku vaje gorske reševalne službe prevrnil helikopter. V nesreči je bila ena oseba hudo ranjena in je kasneje umrla.

2. novembra 1984 se je v megli nad Blejsko Dobravo zrušil helikopter, v katerem so bili pilot inštruktor, znani alpinist Aleš Kunaver in ugledni nemški alpinist in fotograf s soprogo. Zaradi megle je pilot verjetno prepozno opazil hrib v gozdu, helikopter je zadel ob vrhove macesnov in smrek ter strmoglavil; nesreče ni preživel nihče.

10. junija 1997 se je med vajo slovenskih gorskih reševalcev letalcev V Turskem žlebu nad Okrešljem v Logarski dolini zgodila helikopterska nesreča, v kateri je umrlo pet reševalcev, med njimi policist. Za slovensko gorsko reševalno službo je bila to najhujša nesreča.