Sorodne objave

 

Dve leti nazaj, 14. marca 2005, je na avtocestnem obroču okoli Ljubljane začel delovati prvi stacionarni merilnik hitrosti na odseku avtoceste A/1 00050 pred predorom Golovec. Namen namestitve stacionarnega merilnika je predvsem umirjanje prometa in izboljšanje prometne varnosti na tem avtocestnem odseku.

V letu pred začetkom delovanja stacionarnega merilnika hitrosti se je na odseku avtomobilske ceste zgodilo 53 prometnih nesreč, v katerih sta 2 osebi umrli, 13 pa je bilo telesno poškodovanih.

V letu 2006 se je na tem avtocestnem odseku zgodilo 23 prometnih nesreč, od tega 6 z lahko telesno poškodbo, nobena oseba ni umrla ali bila hudo telesno poškodovana.

V letu 2006 je bilo v primerjavi z letom prej (podatek v oklepaju) s stacionarnim merilnikom hitrosti ugotovljenih 5004 (7504) kršitev, za katere je bilo podano 12 (21) obdolžilnih predlogov (hitrost prekoračena za 50 km/h), 74 (184) odločb v hitrem postopku (hitrost prekoračena nad 30 km/h do 50 km/h), za ostale kršitve pa so bili izdani plačilni nalogi (prekoračitev hitrosti do vključno 30 km/h). Od skupnega števila je bilo 324 (321) voznikov tovornih vozil in avtobusov.

Podatki o številu prometnih nesreč in posledic na navedenem cestnem odseku potrjujejo upravičenost izvajanja meritev in ukrepanja zoper kršitelje, saj so meritve hitrosti tako bistveno prispevale k večji varnosti na tem cestnem odseku.

Trenutno je v uporabi pet ohišij, kjer se opravljajo meritve hitrosti. Na podlagi prvih opravljenih meritev hitrosti ugotavljamo, da na štirih novovzpostavljenih merilnih točkah: Slivnica pri Mariboru, Podmil pred predorom Trojane, pri Senožečah in pri predoru Kastelec, vozniki še vedno izjemno pogosto prekoračujejo predpisano hitrost vožnje. Kar petina vozil, ki je peljala mimo merilnikov hitrosti, je namreč vozila s hitrostjo, večjo od predpisane.

Ob tej priložnosti naj vse voznike ponovno opozorimo na dosledno upoštevanje omejitev hitrosti. Navedeno še posebej velja v teh dneh, ko so vozne razmere ugodne, lepo vreme in suhe ceste pa voznike pogosto spodbudijo k hitrejši in agresivnejši vožnji. Slednje žal vse prepogosto vodi tudi v prometne nesreče.