Sorodne objave

 

Uslužbenci Inšpektorata RS za infrastrukturo, Policije, Finančne uprave RS, DARS in Inšpektorata RS za delo so, ob podpori Evropskega organa dela (European Labour Authority - ELA), danes, 22. maja 2024, na štirih lokacijah izvajali usmerjen in poostren nadzor nad mednarodnimi prevozi potnikov v cestnem prometu.

1000000303

Nadzor predstavlja nadaljevanje skupnih aktivnosti, začetih v lanskem letu - podoben nadzor je bil izveden aprila lani na počivališču Dul, sledil je skupen nadzor na Hrvaškem v decembru 2023. Kot opazovalci so se danes nadzora na lokaciji avtocestnega počivališča Šmarje-Sap udeležili predstavniki hrvaških inšpekcijskih organov (delovna inšpekcija in prometna inšpekcija) in hrvaške policije (mobilna enota prometne policije), predstavniki nemške policije, med njimi tudi predstavnik Evropskega združenja prometnih policij, predstavniki Evropskega organa dela ter predstavnik Evropske komisije, ki pri Generalnem direktoratu za mobilnost in promet pokriva omenjeno področje. Nadzor nad izvajalci mednarodnih prevozov potnikov je nacionalno ter mednarodno usklajen, izvajal pa se bo tudi jutri, 23. maja 2024.

Vsak dan se po vsej Evropi izvajajo številne prevozne dejavnosti. Prevozniški sektor je ključen za evropsko gospodarstvo, ki se spopada s številnimi izzivi tako z vidika voznikov kot prevoznikov in ostalih udeležencev v prometu.

1000000304

Kot je dejal mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije, je varnost potnikov med javnimi prevozi v cestnem prometu izjemnega pomena. "Področje prevozov potnikov ureja Zakon o prevozih v cestnem prometu. Slovenska Policija med nadzori, ki potekajo na dnevni ravni ali med načrtovanimi poostrenimi nadzori, posebno pozornost posveča tehnični brezhibnosti avtobusov ter psihofizičnemu stanju voznikov. Glede na geografsko lego se po slovenskih cestnih pan-evropskih koridorjih izvajajo številni prevozi potnikov v različnih oblikah. Mednarodni javni linijski prevozi potnikov, ki se izvajajo skladno z dovoljenji oz. soglasjem države gostiteljice, ali občasni prevozi potnikov, ki jih bo med turistično sezono izjemno veliko - kot tranzitna vožnja ali kot prevoz za turiste na poti z avtobusom, ki jim bo Slovenija končna destinacija."

"Predvsem so nevarni mednarodni javni linijski prevozi potnikov, ko avtobus na liniji potuje z enega konca Evrope na drugega s povratkom v izvorno državo. Te linije se občasno izvajajo z več vozniki, ki pogosto manipulirajo z delovnim časom, vozniki pa na teh relacijah vozijo izčrpani, včasih celo z avtobusi, ki jih je že pošteno načel zob časa. S 1. januarjem 2025 bodo morali biti vsi avtobusi in vsa tovorna vozila v mednarodnem prometu opremljeni s pametnim tahografom, kar bo nesporno vplivalo na transparentnost izvajanja prevozov," je še poudaril Kapun.

Nadzorni organi v zadnjih letih prejemajo številne prijave zoper izvajalce prevozov potnikov v mednarodnem prometu. Prijavam sledijo posamezni inšpekcijski nadzori nad izvajalci mednarodnih prevozov potnikov, tako v cestnem prometu kot tudi na sedežih domačih prevoznikov. V takih nadzorih so ugotovljene različne kršitve.

1000000332

V letošnjem letu je bilo do 19. maja 2024 (2023) v prometnih nesrečah udeleženih 112 (320) voznikov avtobusov, od katerih jih je 46 (113) povzročilo prometno nesrečo. V teh nesrečah so se 3 (5) vozniki avtobusov lahko telesno poškodovali. Prometne nesreče so se najpogosteje zgodile zaradi nepravilnega premika z vozilom in nepravilne strani oz. smeri vožnje. V enakem obdobju je bilo pri voznikih avtobusov ugotovljenih 554 (430) kršitev cestnoprometnih predpisov. Najpogostejši prekrški so povezani s hitrostjo, neuporabo varnostnega pasu in uporabo mobitela. Pri tujih voznikih pa so najpogostejše kršitve povezane z uporabo tahografa in transparentnostjo delovnega časa voznikov.

Današnje aktivnosti nadzornih organov, Inšpektorata RS za infrastrukturo, Policije, Finančne uprave RS in Inšpektorata RS za delo, ob podpori Evropskega organa za delo, so bile usmerjene v temeljit pregled z vidika spoštovanja določb socialne zakonodaje (celovitost podatkov, časi voženj, odmorov in počitkov, celovitost podatkov, uporaba tahografa in voznikovih kartic), nadzor nad tehnično brezhibnostjo vozil, s katerimi se ti prevozi izvajajo in nadzor nad izvajanjem mednarodnih prevozov potnikov v cestnem potniškem prometu (spoštovanje dovoljenj, voznih redov in itinerarjev).

Aktivnosti usmerjenega in poostrenega nadzora nad mednarodnimi prevozi potnikov v cestnem prometu se na več lokacijah po Sloveniji izvajajo danes in jutri, 23. maja 2024. Ena od lokacija današnjega nadzora je bila tudi na počivališču Šmarje-Sap, na avtocesti proti Novemu mestu. Ob robu nadzora so izjave podali Patricija Furlan Fon, glavna inšpektorica Inšpektorata za infrastrukturo, Tanja Kocjančič, vodja Sektorja za cestni promet, Ministrstvo za infrastrukturo, mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije, Generalna policijska uprava, mag. Aleš Cantarutti, direktor Področja upravljanja, DARS, d. d. in Janko Petan, vodja kompetenčnega centra za promet, Finančna uprava RS.

Njihove izjave, kot tudi izjavo izvršnega direktorja Evropskega organa za delo (ELA) Cosmina Boiangiuja, ter več informacij najdete v sporočilu za javnost na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo.