Za zagotovitev večje prometne varnosti bosta jutri, v četrtek, 1. 3. 2007, začela delovati še dva stacionarna merilnika hitrosti na dodatnih štirih lokacijah v avtocestnem omrežju, je predstavnikom medijev danes v prostorih Ministrstva za notranje zadeve povedal Jože Šmid, višji policijski inšpektor iz Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi.
V sodelovanju z Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji smo v Policiji namreč končali priprave za postavitev ohišij za stacionarne radarje na novih lokacijah.
Skupno trije stacionarni merilniki hitrosti bodo tako izmenično delovali na naslednjih petih lokacijah:
- pred predorom Golovec (ljubljanski obroč),
- pred predorom Podmilj (štajerski krak),
- na avtocestnem odseku Slivnica (štajerski krak),
- na avtocestnem odseku Senožeče (primorski krak) in
- pred predorom Kastelec (primorski krak).
Foto: Dean Božnik
Od skupno petih lokacij so tri izbrane pred avtocestnimi predori. Glede na izkušnje tujih držav (npr. s prometnimi nesrečami v francoskih in avstrijskih predorih) je namreč posebno pozornost s prometno varnostnega vidika treba posvetiti prav avtocestnim predorom. Vožnja skozi predor zahteva od voznika maksimalno spoštovanje prometnih predpisov in prometne signalizacije, saj je zaradi specifičnosti vožnje skozi predor lahko usodna vsaka napaka. Policisti ugotavljamo, da vozniki pri vožnji v predorih najpogosteje kršijo predpise, ki so povezani s hitrostjo vožnje in neustrezno varnostno razdaljo. Pogosteje pa ugotavljamo tudi druge kršitve, kot so nenakazovanje spremembe smeri vožnje, vožnja po prehitevalnem pasu, ko voznik ne prehiteva, uporaba mobilnega telefona, pojavljajo pa se tudi primeri obračanja v predoru in vožnje v nasprotno smer.
Drugi dve lokaciji sta bili izbrani zaradi številnih prometnih nesreč, velikih hitrosti vozil na teh odsekih, bližine cestnih odcepov ter drugih dejavnikov, ki vplivajo na prometno varnost (npr. močan bočni veter).
Za ugotavljanje cestnoprometnih prekrškov s področja hitrosti policija od 14. 3. 2005 uporablja stacionarni merilnik hitrosti, ki je nameščen na avtocestnem obroču okoli Ljubljane pred predorom Golovec. Izkazalo se je, da je omenjeni merilnik hitrosti pomembno vplival na zmanjšanje hitrosti in posledic prometnih nesreč na tem cestnem odseku. V letu pred postavitvijo sta namreč na tem delu ceste v 53 prometnih nesrečah umrli 2 osebi, 13 pa jih je bilo telesno poškodovanih, medtem ko se je v enem letu po začetku delovanja merilnika hitrosti na tem odseku zgodilo 12 prometnih nesreč, v katerih je bila ena oseba laže telesno poškodovana, hudo telesno poškodovanih oseb in smrtnih žrtev pa ni bilo.
V letu 2006 so na kontrolni točki Golovec hitrost prekoračili 5004 vozniki, za 12 voznikov je bil podan obdolžilni predlog pristojnemu sodišču, policisti pa so izdali tudi 4918 plačilnih nalogov in 74 odločb v hitrem postopku.
Skupno se je bistveno povečalo tudi število izvedenih ukrepov zoper hitrosti na avtocestah, kar lahko pripišemo predvsem začetku delovanja omenjenega stacionarnega merilnika hitrosti. Pred začetkom njegovega delovanja smo opozarjali na dejstvo, da se je v letu 2004 na vseh avtocestah zaradi hitrosti zgodilo 10,4 % vseh prometnih nesreč, zaradi omejenih tehničnih možnostih pa smo na njih izvedli le 3,4 % vseh represivnih ukrepov zoper hitrost. Po uvedbi prvega stacionarnega merilnika lahko ugotovimo, da se je do 30. 9. 2005 na avtocestah delež izvedenih represivnih ukrepov zoper hitrost povečal na 14,3 %, delež prometnih nesreč zaradi hitrosti pa se je znižal na 9,7 %.
Slovenija ima trenutno 467 kilometrov avtocestnega omrežja. Avtocestna povezava med Koprom in Mariborom je zgrajena, v nekaj naslednjih letih bosta z avtocesto povezana tudi Novo mesto in Jesenice. S širjenjem avtocestnega omrežja in povečevanjem prometa na avtocestah lahko glede na izkušnje drugih evropskih držav pričakujemo spremembo prometne varnosti na teh cestah.
V letu 2006 se je na slovenskih avtocestah zgodilo 1851 prometnih nesreč, v 22 prometnih nesrečah pa je umrlo 28 oseb. V 444 prometnih nesrečah je bilo 62 oseb hudo telesno poškodovanih, 687 pa je bilo lahko telesno poškodovanih. Zadnja prometna nesreča na avtocesti s smrtjo udeleženca se je zgodila ravno včeraj, ko je na avtocestnem odseku Tepanje umrl 39-letni voznik osebnega avtomobila. Slovenske avtoceste bodo zato še naprej deležne policijskega nadzora, saj želimo vsem njenim uporabnikom zagotoviti največjo možno mero varnosti.