Sorodne objave

 

Včeraj začeto strokovno usposabljanje kriminalistične policije in drugih institucij oz. služb se je danes, 27. maja 2010, na Debelem rtiču nadaljevalo s praktično vajo preiskovanja letalske nesreče zaradi padca letala v morje.

Cilj tega usposabljanja, ki je prvo takšno, je uskladiti delovanje vseh služb pri preiskovanju velike letalske nesreče, do katere bi lahko prišlo v realnosti. Naloge se navezujejo predvsem na preiskovanje vzrokov dogodkov, ogledno dejavnost, dokumentiranje in zavarovanje sledov, preiskovanje kaznivih dejanj in odkrivanje osumljencev. Namen vaje je ugotavljanje vzrokov za letalsko nesrečo in kriminalističnotehnična opravila ter identifikacija žrtev.

IMG 5481

Praktična vaja je potekala po vnaprej pripravljenem scenariju, ki predvideva trk civilnega in vojaškega letala nad morjem. Ogled je bil opravljen s predpostavko, da je civilno letalo letalske družbe, ki je letelo na redno vzpostavljeni liniji med Beogradom in Benetkami, s 50 potniki in 6 člani posadke trčilo z vojaškim letalom. Po prvih podatkih sta obe plovili padli v morje. Natančen kraj nesreče ni bil znan.

O letalski nesreči je bil obveščen Operativno-komunikacijski center na Generalni policijski uprave (OKC GPU), preiskovalni organ Sektorja za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov pri Ministrstvu za promet, sklicana je bila delovna skupina za preiskovanje letalskih nesreč UKP GPU, ki koordinira delo služb znotraj policije in usklajuje delo z ostalimi preiskovalnimi organi. Glede na obseg nesreče je OKC GPU aktiviral delovno skupino za koordinacijo in preiskovanje letalske nesreče in glede na nadaljnje ugotovitve vse druge enote policije, ki so bile vključene v ogled kraja letalske nesreče.

V letalski nesreči je bil rešen en potnik letala, na obali pa vojaški pilot, ki se je rešil z izstrelitvijo katapultnega sedeža in pristal na obali. V zavarovanem sektorju sta bili dve trupli in nekaj delov vojaškega letala. Pri zbiranju obvestil, opravljenem ogledu trupel in glede na tonski zapis v najdenih črnih skrinjicah je bilo ugotovljeno, da so potniško letalo ugrabili trije ugrabitelji, ki so zahtevali pristanek letala na portoroškem letališču, in da je do nesreče prišlo tik pred pristankom letala na tem letališču.

Vzrok letalske nesreče ugotavlja delovna skupina za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov UKP GPU, in sicer v sodelovanju z glavnim inšpektorjem Sektorja za preiskavo letalskih nesreč in incidentov pri Ministrstvu za promet ter predstavniki Stalne komisije za preiskovanje letalskih nesreč in resnih incidentov vojaških zrakoplovov, ki je organizirana v okviru Slovenske vojske. Pri ogledu bi v realnosti sodelovala tudi preiskovalni sodnik in okrožni državni tožilec, po scenariju vaje pa sodelujejo 62 ljudi, in sicer:

  • ogledne skupine kriminalistov,
  • Specialna enota Generalne policijske uprave s potapljači,
  • Letalska policijska enota s helikopterjem in reševalno ekipo,
  • Mornariški divizion Slovenske vojske s svojim plovilom in sonarjem, 
  • Postaja pomorske policije Koper s plovilom, 
  • skupina za zbiranje obvestil, 
  • policisti, ki zavarujejo območje nesreče,
  • delovna skupina za identifikacijo trupel Centra za forenzične preiskave Generalne policijske uprave in
  • mrliška pregledna služba Inštituta za sodno medicino.