Sorodne objave

 

Včeraj, 14. maja, smo zaključili projekt Varno na kolesu, v katerem je sodelovalo skoraj 2.000 učenk in učencev iz 65 osnovnih šol, in razglasili zmagovalce. Tokrat je prvo mesto osvojila Osnovna šola Ivanjkovci.

IMG123

Deset osnovnih šol, ki so zbrale največ točk in se zasluženo uvrstile v ožji izbor, je za svoj trud prejelo priznanja in zaslužene nagrade. Strokovno žirijo so s svojim delom, z idejami in izdelki najbolj prepričali učenci OŠ Ivanjkovci, na drugo mesto se je uvrstila OŠ Bršljin iz Novega mesta, na tretje pa OŠ Franceta Bevka iz Tolmina.

IMG109

V Ljubljani so se danes zbrali učenci desetih osnovnih šol, ki so si s svojim trudom prislužile mesto v finalu projekta Varno na kolesu. Učenci so s svojimi mentorji v okviru treh različnih sklopov nalog opazovali promet, varne ter morebiti nevarne poti za kolesarje v svojem kraju, se spomnili obvezne opreme kolesa in kolesarja ter izdelovali kolesarsko čelado. V zadnjem sklopu nalog pa so razmišljali o kolesarjenju kot zdravem in koristnem načinu preživljanja prostega časa ter iskali predloge za kolesarski izlet v svoji občini. Šole so po vsakem sklopu posredovale en izdelek v ocenjevanje strokovni komisiji. S postavitvijo kolesarskega kotička na svoji šoli ali z izdelavo kolesa iz poljubnega materiala pa so šole lahko pridobile še dodatne točke.

IMG093

Med finaliste so se poleg zmagovalnih šol uvrstile še: OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika, OŠ Louisa Adamiča Grosuplje - podružnična osnovna šola St. Jurij, OŠ Jurija Vege Moravče, OŠ Prestranek, OŠ Šmartno v Tuhinju, OŠ Braslovče - podružnična osnovna šola Gomilsko in OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica.

Kot je na prireditvi poudaril Matjaž Leskovar, predstavnik Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave, je bilo v letu 2014 v prometnih nesrečah udeleženih 1.410 kolesarjev, ki so bili v 764 primerih tudi povzročitelji nesreč. V prometnih nesrečah je v omenjenem letu skupaj umrlo 13 kolesarjev, 199 je bilo hudo ter 967 lažje telesno poškodovanih. Največ prometnih nesreč se zgodi v naseljih. Najpogostejši udeleženci so kolesarji nad 44 let, vendar je zaskrbljujoče to, da je kar 74 % kolesarjev v kategoriji od 7. do 14. leta tudi povzročiteljev prometnih nesreč. 

IMG064

Tudi drugi govorci so se strinjali, da je vseslovenska kolesarska pobuda odlično izhodišče pri prizadevanjih za zmanjšanje števila prometnih nesreč in eden glavnih temeljev za razvoj kolesarske kulture. Mateja Markl, predstavnica Javne agencije za varnost prometa, je poudarila pomen preventivnih aktivnosti za večjo varnost kolesarjev na naših cestah. Aleš Kalan, generalni sekretar Kolesarske zveze Slovenije, ki je bil sicer tudi član strokovne komisije, je izrazil navdušenje nad izdelki, ki so jih ustvarili otroci, ter jim zaželel, da sedaj, ko so postali pravi kolesarski modrijani, prevzamejo pobudo tudi doma in večkrat povabijo starše na kolesarski izlet.

IMG158

IMG209

»Zavedamo se pomena čim večjega osveščanja otrok o pravilnem vedenju na cesti in spodbujanju gibanja. Verjamemo v dolgoročni uspeh prizadevanj za večjo varnost najmlajših v prometu ter se tudi v prihodnje zavezujemo k aktivnostim, ki bodo izboljšale kakovost našega, predvsem pa življenja naših otrok,« se je na prireditvi sodelujočim šolarjem in njihovim mentorjem zahvalil tudi Tomaž Grm, generalni direktor družbe Butan plin, ki je tudi pobudnica in organizatorka projekta Varno na kolesu.

IMG178

IMG179

V aprilu se je že odvilo pet regionalnih podelitev, in sicer v Ljubljani, Celju, Novem mestu, Prestranku pri Postojni ter na Ptuju, kjer so zahvale in priznanja za svoj trud ter ustvarjalnost prejele prav vse sodelujoče šole ter mentorji.

Več informacij o projektu najdete na spletni strani projekta Varno na kolesu.


Preberite tudi: