Sorodne objave

 

V prostorih Policijske postaje Ljubljana Moste je danes, 22. oktobra 2019, potekala predstavitev in razglasitev zmagovalnih rešitev hackathona 2019 na temo Moja varnost in mobilnost.

IMG 1327

Slovesna razglasitev najboljših treh ekip in njihovih rešitev je zaključila pestro dogajanje, katerega osrednji, kreativni del je potekal v soboto in nedeljo, 5. in 6. oktobra 2019, v ABC Hub-u, ko so v zvezi z vodilno temo Moja varnost in mobilnost udeleženci (10 ekip) iskali nove uporabne idejne rešitve in tehnologije na področju zagotavljanja varnosti in mobilnosti, kar je bil tudi cilj našega hackathona.

Izmed vseh predstavljenih rešitev, ki so jih zasnovale ekipe v ABC Hub-u, je strokovna komisija ob koncu kreativnega vikenda izbrala 6 najboljših ekip, ki so nam na današnjem zaključnem dogodku še enkrat predstavile dopolnjene in dodelane rešitve, občinstvo pa je na koncu izglasovalo najboljše tri, ki so prejele tudi denarne nagrade: za prvo mesto 2500 evrov, drugo 1500 in tretje 1000 evrov. Najboljše tri ekipe in rešitve so:

Prvo mesto: ekipa Veverice (Varuh)

Ekipa je predstavila predlog mobilne aplikacije za mladostnike, ki vsebuje najhitrejše možno iskanje varne točke v primeru ogroženosti. Izpostavili so problem neenakomerne razporejenosti varnih točk v Sloveniji, kot rešitev pa predlagajo uvedbo dodatnih mobilnih varnih točk - registracija zaupanja vredne osebe kot mobilna varna točka in prikaz teh točk na zemljevidu.

Zvočni posnetek izjave ekipe Veverica

IMG 1289

Drugo mesto: ekipa Šveps (Moja varnost)

Ekipa je pripravila celovito rešitev v obliki mobilne aplikacije za državljane in tujce, ki vsebuje podatke o okolici, kjer je mogoče na zemljevidu videti pomembne splošne informacije (nesreče, radarje, bolnišnice, kritične točke ipd.). Ponuja neposredno komunikacijo s policijo v obliki interventnega klica. Dodatno ponuja enostavno plačevanje parkirnin. Predlaga tudi interaktivne možnosti sodelovanja s policijo v obliki anonimnih prijav, omogoča aktivno sodelovanje pri iskanju pogrešanih oseb, ponuja navodila za reševanje življenj. Državljane pa pri tem motivira s sistemom nagrajevanja. Ekipa je izpostavila možnost razvoja tudi posebne verzije za starejše in tujce.

IMG 1284

Tretje mesto: ekipa Full Inn (Kolo varnik)

Pripravljena rešitev naslavlja problem kraj koles in posledično tudi drugih predmetov. Rešuje primer pomanjkanja informacij o ukradenem kolesu, ki jih potrebuje policija. S tem omogoča večjo raziskanost tovrstnih kaznivih dejanj. Predvideva se registracija že ob nakupu kolesa ter možnost takojšnjega zavarovanja kolesa.

IMG 1282

Zelo zanimive pa so bile tudi kreativne tehnološke rešitve preostalih skupin, ki sicer niso prejele denarne nagrade, bile pa med predstavitvijo zelo pozitivno sprejete pri publiki.

Policija je z velikim zanimanjem prisluhnila predlaganim rešitvam in jih bo v nadaljevanju poskusila implementirati za uporabo v vsakdanjem življenju. Ključni namen sodelovanja v hachathonu je bil namreč približati se ljudem s storitvami, in sicer na način, ki ga predlagajo ljudje sami. Naša pričakovanja so bila v celoti izpolnjena.

Zvočni posnetek izjave mag. Igorja Vučka

Začetek in potek hackathona Moja varnost in mobilnost

Kako s pomočjo velike količine odprtih podatkov in tehnologije poiskati nove načine za izboljšanje dela na področju varnosti in mobilnosti? Kako bi lahko policisti in mestni redarji postali še dostopnejši za državljane, tudi s pomočjo tehnologije, npr. različnih mobilnih aplikacij? Takšna vprašanja so si pobudniki letošnjega hackathona: Ministrstvo za javno upravo, Policija ter Mestno redarstvo - Mestne občine Ljubljana zastavili že poleti, ko je ideja za vsebino hackathona še zorela.

Sledil je naslednji korak. Septembra je bilo javno objavljeno povabilo k sodelovanju na hackathonu 2019 z vodilno temo Moja varnost in mobilnost. Osnovna ideja in podlaga za snovanje je bila naslednja: udeleženci so si morali zamisliti različne varnostne situacije, v katerih bi se lahko znašli, in zasnovati rešitve, kako bi sodobna tehnologija lahko pomagala pri njihovem reševanju. Na hackathon se je prijavilo 48 udeležencev iz različnih slovenskih krajev ter različnih izobrazbenih struktur in starosti.

Glavno dogajanje je potekalo 5. in 6. oktobra 2019, ko je v ABC Hub-u potekal pravi kreativni vikend. Najprej razdelitev vseh udeležencev v 10 ekip, nato pa dvodnevno ustvarjanje. Najbolj zagnani so delali celo noč. Strokovna komisija je na koncu izmed vseh predstavljenih rešitev izbrala šest finalnih ekip: #ŠVEPS #P7 #GOPNIKI #FULLINN #VEVERICE in #SMARTLJUBLJANA.

Več o hackathonu lahko preberete na spletni strani hackathona

Projekt je potekal v sodelovanju več institucij: Ministrstva za javno upravo, Policije, Mestnega redarstva - Mestne občine Ljubljana , ABC Pospeševalnika in Tehnološkega parka Ljubljana, pri oblikovanju tehnoloških rešitev pa sodelujejo tudi številni tehnološki partnerji: Microsoft, IBM, Comtrade, XLAB in GDi ter Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerza v Mariboru in Fakulteta za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani.