Sorodne objave

 

V Policijski akademiji v Tacnu smo danes, 30. maja 2017, pet motoristov povabili na trening varne vožnje. Izžrebali smo jih med obiskovalci 24. avtomobilskega salona Slovenije, ki so med 27. marcem in 2. aprilom na razstavnem prostoru policije pravilno izpolnili nagradni vprašalnik.

IMG 2579

Motoriste sta v Policijski akademiji sprejela inštruktorja varne vožnje z motornimi kolesi Rok Mihelčič in Karli Klavžar. Inštruktor jim je najprej v krajšem teoretičnem delu predstavil pravila varne vožnje z motornim kolesom, jih podučil, kako prepoznati, preprečevati in reševati posamezne težave v prometu. Opozoril jih je tudi na pomembne dejavnike varnosti za voznike enoslednih motornih vozil, kot so ustrezno psihofizično stanje in pravilna uporaba zaščitne opreme.

IMG 2718

"Dobili smo nadpovprečne kandidate," svoje vtise o petih izžrebanih motoristih na hitro strne policijski inštruktor Rok Mihelčič. "Prav nobeden od njih ni čisti začetnik, dobro obvladujejo motorje, tako da je veselje delati z njimi." In zakaj meni, da so takšni treningi koristni? "Trening na poligonu nam daje realen stik z motorjem, naučimo se ga obvladovati, tako da nas na cesti v kritičnih situacijah ni strah motorja, saj ga poznamo, zato je tudi vožnja bolj brezskrbna in prijetnejša. Žal je takšen enodnevni tečaj prekratek, da bi obdelali vse relevantne teme in preizkušali vse vaje. Zato motoristom polagam na srce, da tudi sami pred sezono poiščejo ustrezne varne površine, preden gredo v promet, se preizkusijo na poligonih - tudi če na poligonu kdaj padejo, je padec bolj varen, kot če bi se zgodil na cesti, ob tem pa se bodo naučili še pobrati motor - gredo na treninge varne vožnje itd. Tako se bodo podali v promet bolj samozavestni in bodo - seveda ob doslednem spoštovanju predpisov - zato tudi bolj varni."

Po končanem predavanju so se motoristi podali na poligon, kjer jih je inštruktor najprej opozoril na najbolj pogoste napake pri speljevanju, ustavljanju in drži telesa na motornem kolesu ter jim pokazal, kako se jim izogniti. Posebno pozornost je namenil pravilno usmerjenemu pogledu in vse prevečkrat pozabljeni pravilni drži rok in nog. Motoristi so nato pod budnim očesom inštruktorja na poligonu med stožci poskusili elemente varne vožnje, kot so zavoji, slalom med stožci, pravilen pogled, pravočasno predvidevanje itd.

IMG 2679"Anketni vprašalnik sem izpolnil čisto za 'hec', nisem si mislil, da bom prav jaz izžreban, ampak očitno mi je uspelo," pove Uroš Golič, ki ima izpit za motor že 22 let. Treninga varne vožnje se je udeležil z željo, da bi obnovil pozabljeno znanje, saj je bil na tovrstnem treningu čisto na začetku svoje motoristične poti. "Želim obnoviti tisto, kar sem nekoč znal, in dobiti znova malo zaupanja v motor. Glede na to, da nas usposabljajo pravi strokovnjaki, sem prepričan, da bom danes izvedel tudi veliko novega, da bom popravil napake pri vožnji in tako preprečiti morebitne nesreče," je še dodal Golič.

IMG 2671Rok Stoševski je bil z 19 leti najmlajši med udeleženci današnjega treninga. "Izpit imam 3,5 leta, na srečo nesreče nisem imel, tudi padel nikoli nisem z motorjem. Trenutno vozim Yamaho MT 07, upam, da bom čez čas nabavil nekoliko močnejši motor. A zanj so seveda potrebne tudi izkušnje, zato je takšen trening dobrodošel." In kakšen je Rok kot voznik? Kljub svojim rosnim letom je preudaren: "Če ceste ne poznam, sem na začetku precej previden." 

Po treningu na poligonu in krajšem premoru so se motoristi skupaj z inštruktorjema podali še na relacijsko vožnjo. Ob zaključku so se strinjali, da je bil trening varne vožnje v Policijski akademiji koristen in da bi moralo biti takih dogodkov še več. Tudi v policiji smo zadovoljni, da je bil odziv povabljenih motoristov pozitiven. Upamo, da je bil trening varne vožnje zanje zanimiva, predvsem pa uporabna izkušnja in da smo tako prispevali svoj delež k njihovi varni udeležbi v cestnem prometu.

IMG 2582

Miha Keržič je bil med udeleženci najbolj izkušen, izpit za motor ima od leta 1978, pred tem pa je vozil tudi moped. "Ko sem začel voziti motor, znanje CPP ni bilo obvezno, niti čelade še niso bile obvezne. Spomnim se, da sem takrat, ko sem se vozil na relaciji Mengeš-Nova Gorica dobil prvo vnetje sinusov, saj sem se vozil le s kapo na glavi," se z nekaj šale in nostalgije spominja Keržič. Kot pravi, je bil verjetno eden prvih, ki je imel v Sloveniji t. i. integralno čelado. Ta ima v celoti zaprt in zavarovan obraz. "Kupil sem jo leta 1974 v Nemčiji, pri nas jih še ni bilo. Pred tem so se uporabljale t. i. 'možganar'ce', ki so danes sicer zanimive za zbiratelje, za varnost pa niso prav dosti poskrbele." V svoji dolgoletni motoristični karieri je imel dve nesreči, nekaj poškodb, pa tudi veliko zanimivih izkušenj. Ena takih je bila tudi prigoda, ko je na enem od prelazov gams njegov parkiran motor verjetno zamenjal za 'konkurenta' in se z vso silo zaletel vanj. A kljub vsemu se na motor rad vrača. Kot odraščajoč fant je motivacijo za motor videl tudi v tem, da je bil motor nekakšen simbol zrelosti: "Eni so kadili, jaz pa sem imel motor," se pošali.

IMG 2676

Igor Resman prihaja z gorenjskega konca, kjer, kot pravi, je za motoriste na cestah veliko izzivov. "Od številnih živali, ki prečkajo cesto, stanja cest, ki so tudi polne ovinkov, pa tudi do neodgovornih voznikov, ki so pogosto prehitri. "Zato se mu današnji trening zdi izjemno koristen za obnovo znanja in utrjevanje spretnosti. "Z leti veliko pozabiš. Še posebej, če je vmes pavza in nekaj časa ne sedeš na motor. Danes npr. sem se znova zavedel, kako pomembna je pravilna drža na motorju in kako daleč moraš usmeriti pogled - sam sem ga doslej očitno preblizu," pove Igor, ki je tudi pohvalil oba policijska inštruktorja. "Vsa čast inštruktorjema, veliko znanja imata in vidi se, da sta izjemno izkušena."

IMG 2675

Miha Ambrožič ima izpit za motor od 16 leta, do sedaj pa je prevozil kakšnih 20.000 kilometrov. "Vtisi z današnjega treninga so vrhunski. Vse, kar sta inštruktorja povedala, drži, in vse to moramo ves čas ohranjat v glavi … če jo želimo obdržati. Ena od stvari, ki se mi je posebej 'usedla', je poudarek o ustreznosti pnevmatik. Te so pravzaprav edini stik motorja s podlago in morajo biti res dobre, predvsem pa moramo, preden se usedemo na motor, vedno preveriti njihovo stanje," pove Ambrožič in doda, da je trening varne vožnje v Policijski akademiji odlična ideja. "Ta gesta s strani policije je super, koristna in upam, da boste s takšnimi akcijami še nadaljevali," navdušeno zaključi Ambrožič.

Motoristom, ki so se udeležili današnjega treninga varne vožnje v Policijski akademiji, kot tudi ostalim voznikom enoslednih motornih vozil želimo varno in srečno vožnjo! Upoštevajte cestnoprometne predpise, bodite strpni in previdni, da bo vožnja z motornim kolesom zares užitek!


Preberite tudi:


Nasveti za večjo varnost motoristov