Sorodne objave

 

Na poligonu Policijske akademije v Tacnu je danes, 23. maja, potekal letni preizkus policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi, na katerem so se pomerili policisti iz vse Slovenije. Udeležilo se ga je 24 policistov motoristov in 4 policistke motoristke, ki so svoje spretnosti in psihofizično pripravljenost preizkušali v zahtevnih elementih razgibanega poligona.

IMG 2467

Namen letnega preizkusa, ki ga je organizirala Policijska akademija, je preveriti usposobljenost policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. V ta namen so sodniki postavili precej zahteven poligon z različnimi elementi spretnostne vožnje, kot so vožnja v slalomu, vožnja z zaklonom, prenos žogice v koridorju, natančna ustavitev motorja s podiranjem letvice itd. Delo policistov motoristov je namreč izjemno zahtevno, saj morajo poleg policijskih nalog obvladati tudi vožnjo z motorjem. Za varno delo na motornih kolesih je nujna dobra psihofizična pripravljenost, predvsem pa previdnost, še posebej v začetku motoristične sezone. Ko opravljajo svoje naloge na motorju in npr. med vožnjo odkrivajo kršitelje, morajo biti izjemno pozorni še na ostale udeležence in dogajanje v cestnem prometu. Takšno delo zahteva dobro izurjenost, strokovnost, predvidevanje in včasih tudi nekaj iznajdljivosti. Zato so takšna usposabljanja za policiste nujna.

IMG 1764

Policiste in policistke je pred začetkom preizkusa pozdravil mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.

IMG 2284

Zvočni posnetek izjave Andreja Ošlaka (mp3)  {fa-file-audio-o


Kot je dejal Andrej Ošlak, vodja preizkusa, je letošnji preizkus prvi po petih letih. Nazadnje je bil organiziran leta 2011, nato pa ga, tako zaradi delovne obremenitve policistov kot tudi pomanjkanja sredstev, več let ni bilo. Ob tem je dejal, da je z današnjimi nastopi policistov na poligonu zelo zadovoljen, in poudaril, da so slovenski policisti motoristi izjemno dobro usposobljeni.


Na poligon 24 policistov motoristov in 4 policistke motoristke

Današnjega tekmovanja se je udeležilo 24 policistov motoristov iz vseh osmih policijskih uprav. Ekipno so se najbolje odrezali policisti Postaje prometne policije Kranj, ki so z atraktivno vožnjo osvojili prvo mesto. Drugi so bili policisti motoristi Postaje prometne policije Ljubljana, tretji pa policisti Postaje prometne policije Maribor.

IMG 2533

IMG 2535

Ekipna zmaga letošnjega preizkusa v spretnostni vožnji je šla v roke kranjskim policistom motoristom.


V posamičnem nastopu je zlato odličje prepričljivo osvojil kranjski prometnik Simon Turšič, srebrno mesto je pripadlo celjskemu policistu motoristu Blažu Tomažiču, ljubljanski prometnik Sandi Sheikha pa se je zavihtel na tretje mesto.

IMG 2511

Najboljši trije


Med seboj so se posebej pomerile tudi štiri policistke motoristke. Najboljša je bila Branka Jamnik iz Postaje prometne policije Celje, kot druga ji je sledila Ingrid Andreuzzi iz Postaje prometne policije Koper, tretje mesto pa je osvojila Brigita Skurnšek iz Postaje prometne policije Ljubljana. 

IMG 2520

Policistke motoristke so se pogumno podale na poligon in ga odlično prevozile, medtem ko so jih moški kolegi prijateljsko spodbujali in bodrili.


Izven konkurence so se z novimi motorji BMW R 1200 RT SF, ki so nekoliko širši, pomerili še vodje vseh osmih ekip. Lani novembra so namreč policisti dobili v uporabo 30 novih motornih koles BMW R 1200 RT SF. Takšna prenova voznega parka je bila izjemno dobrodošla izboljšava, saj so bila motorna kolesa v policiji zadnjič nabavljena v letu 2008. V disciplini z novimi motorji je bil med vodji ekip najboljši Ljubljančan Tine Prevec, drugo mesto je osvojil Milko Osterc iz postaje prometne policije Murska Sobota, tretji pa je bil Iztok Roškarič iz postaje mariborske prometne policije.

In kaj je potrebno narediti za dober rezultat? "Na poligonu je izjemno pomembna dobra koncentracija. Voziti moraš tako, kot bi vozil v prometu, torej tako, da varno prispeš na cilj," je dejal zmagovalec današnjega preizkusa, kranjski prometnik Simon Turšič. Vseeno je vožnja v dejanskem prometu precej nevarnejša. To še posebej velja za nujne vožnje, ko si policisti motoristi prizadevajo, da bi čim prej prišli na kraj nesreče ali drugega dogodka. "Vsak trenutek se lahko pojavijo nevarne situacije. Vozniki pogosto prepočasi odreagirajo na policiste motoriste, ki se jim od zadaj približujejo. Prav tako moramo biti pozorni, da nam vozniki ne zaprejo poti s stranskih ulic, tudi pri prehitevanju moraš zelo previdno ocenjevati razdaljo nasproti vozečih vozil itd. Delo je zahtevno, a ga veliko lažje opravljaš, če imaš takšno delo rad," je še dodal Turšič.


V policiji 231 policistov motoristov

V Sloveniji je na vseh policijskih enotah skupaj 79 motornih koles in 231 policistov motoristov. Največ aktivnih policistov motoristov je na Postaji prometne policije Ljubljana, to je 58, najmanj pa na Postaji prometne policije Nova Gorica, in sicer 14.


Skupaj skoraj pol milijona prevoženih kilometrov in le pet prometnih nesreč

V letu 2016 je bilo s posameznim motornim kolesom v policiji prevoženih povprečno 5.726 km. Vsi policisti motoristi skupaj so v letu 2016 prevozili 452.371 km, kar je 32.522 km več kot v sezoni 2015.

V letu 2016 so bili policisti motoristi le petkrat udeleženi v prometnih nesrečah s službenim motornim kolesom, kar je zelo malo glede na število prevoženih kilometrov. K varnosti policistov motoristov  zagotovo prispeva njihova dobra usposobljenost, pa tudi zaščitna oprema, ki se v zadnjih letih izboljšuje; ena tudi v javnosti opaznejših novosti je uporaba rumene barve na kombinezonih, čeladah in na motorju. Zaradi rumenih oznak so policisti motoristi bolje vidni v prometu, zato jih tudi ostali udeleženci lažje, predvsem pa pravočasno opazijo.