Sorodne objave

 

AMZS je v centru varne vožnje na Vranskem v sodelovanju s partnerji pripravil novinarsko konferenco, na kateri so govorci predstavili, kaj je sprememba Zakona o voznikih, ki se je začela uporabljati 1. junija letos in po kateri lahko imetniki vozniškega dovoljenja B kategorije z minimalno šestimi urami v šoli vožnje vozijo motocikel do 125 kubičnih centimetrov, doslej prinesla v praksi.

AMZS Vozi 125 z glavo oktober 2022 8

Na novinarski konferenci, ki jo je AMZS pripravil v sodelovanju z Javno agencijo RS za varnost prometa, Policijo, Zavarovalnico Triglav in As Moto Centrom Domžale, so govorci izpostavili prednosti in pasti nove zakonodajne ureditve, ki olajšuje pridobitev vozniškega dovoljenja za vožnjo motociklov do 125 ccm. Od 1. junija 2022 je namreč v Sloveniji v uporabi nov Zakon o voznikih, v skladu s katerim lahko vozniki z vozniškim dovoljenjem B kategorije, ki opravijo minimalno šest ur v šoli vožnje, vozijo tudi skuterje oziroma motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov.

i212498

Povečana uporaba tovrstnih prevoznih sredstev lahko zlasti v mestnih središčih prispeva k večji pretočnosti prometa, manjši gneči in zmanjšanju onesnaževanja, zato je ta zakonodajna novost izjemno dobrodošla. Pomembna ugotovitev vseh sogovornikov pa je, da gre večinoma za nove uporabnike motociklov, vešče vožnje z avtomobili, zato je pri tej skupini udeležencev v prometu ključno ozaveščanje, izobraževanje in usposabljanje, da bodo motorno kolo znali ne le voziti, temveč tudi obvladovati, ter da bodo uporabljali vso zaščitno opremo, ne zgolj čelade, ki je sicer za motoriste edini zakonsko predpisan kos zaščitne opreme.

i212494

"Krajše razdalje naj ne bodo izgovor za neuporabo zaščitne opreme!"

Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi je izpostavil, da vozniki enoslednih motornih vozil sodijo (skupaj s pešci, kolesarji, vozniki lahkih motornih vozil) med ranljivejše in bolj izpostavljene skupine udeležencev v cestnem prometu in da je treba zato vse udeležence osveščati o strpnosti, pomembnosti spoštovanja prometnih predpisov, uporabi zaščitne opreme, pravilnem ravnanju in spretnostih, ki jih morajo vozniki enoslednih vozil obvladati oziroma pridobiti. "Ocenjujemo, da je velika verjetnost, da se bo število voznikov motornih koles do 125 kubičnih centimetrov še povečalo. S povečanjem števila motoristov pa se poveča tudi verjetnost udeležbe motoristov v prometnih nesrečah. Predvidevamo tudi, da se bo motorno kolo največ uporabljalo kot prevozno sredstvo v urbanih središčih in na manjših razdaljah med kraji. Razlogov za to je več, predvsem zaradi večje pretočnosti prometa, nižjih stroškov vzdrževanja, manjšega obremenjevanja okolja z izpusti. In še, da bo vse več voznikov motornih koles tudi pozno v jesen oziroma dokler bodo pogoji za vožnjo sprejemljivi."

Kot je še poudaril, policisti opažajo, da velika večina voznikov enoslednih motornih vozil od zaščitne opreme uporablja le čelado. Svetujejo, naj bo ta homologirana, nepoškodovana in pravilno pripeta. Leskovar je ob tem dodal, da poleg čelade priporočajo še uporabo ostale zaščitne opreme: motoristična jakna, hlače, obutev in rokavice. "Krajše razdalje naj ne bodo izgovor za neuporabo opreme!" Najpogostejše kršitve, ki jih policisti ugotavljajo, so prekoračitve hitrosti oziroma prilagoditev hitrosti, nepravilna prehitevanja, predelava vozil (predvsem izpušni sistemi), neupoštevanje prednosti. "Po pridobljeni kodi 125 v Policiji svetujemo, naj se vozniki čim večkrat udeležijo delavnic varne vožnje in drugih aktivnosti, pri katerih bodo pridobili dodatno znanje, veščine, izkušnje in spretnosti. Ob tem pa želimo vse udeležence v cestnem prometu vzpodbuditi k obzirnosti, strpnosti in upoštevanju prometnih pravil."

Več informacij z novinarske konference je objavljenih na spletni strani AMZS.