Sorodne objave

 

Med 27. marcem in 2. aprilom je na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču potekal 24. avtomobilski salon Slovenije, ki ga je obiskalo okoli 75.000 obiskovalcev. Ti so si lahko ogledali tudi razstavni prostor policije, kjer smo policisti skupaj s predstavniki Javne agencije RS za varnost prometa in AMZS obiskovalce opozarjali na pomen prometne varnosti. Na razstavnem prostoru je bilo mogoče videti policijska vozila in opremo, na ogled pa smo postavili tudi del policijske zgodovine.

IMG 1098

Predstavili smo novo vozilo Specializirane enote za nadzor prometa, terensko vozilo posebne policijske enote in novo motorno kolo. Veliko zanimanja je bilo za posamezne kose tehnične opreme, ki jo prometni policisti uporabljajo pri svojem delu. Poleg že dobro poznanega laserskega merilnika hitrosti in varnostne razdalje, smo javnosti predstavili tudi manj poznana "stinger" in "terminator", ki se uporabljata za prisilno, a varno ustavljanje motornih vozil v primerih, ko vozniki ne upoštevajo ukazov policistov. Oba namreč delujeta tako, da na varen način predreta gume na vozilu tako, da se vozilo postopoma ustavi. Veliko zanimanja je bilo tudi za alkoskop in test za droge, s katerima policisti preverjajo psihofizično stanje voznikov.

IMG 1060

IMG 1173

Pomembno področje, na katerem je treba opozoriti na pomen samozaščitnega ravnanja, so tudi vlomi v vozila in tatvine vozil. Zato sta kriminalista, specializirana za tatvine vozil, razstavila vlomilsko orodje, s katerim nepridipravi vlamljajo v vozila. Obiskovalcem sta svetovala, kako svoje jeklene konjičke najbolje zaščitite pred vlomi in tatvinami.

Ker se je motoristična sezona že dobro začela, smo za motoriste pripravili prav posebno nagradno igro. Med tistimi, ki so pravilno izpolnili vprašalnik, bomo izžrebali nekaj srečnežev, ki se bodo lahko udeležili treninga varne vožnje v Policijski akademiji. Tam jih bodo policijski inštruktorji usposabljali za varnejšo vožnjo, jih opozorili na najpogostejše napake in pasti, ki nanje prežijo na cestah, ter jim svetovali, kako izboljšati svoje sposobnosti obvladovanja motornega kolesa.

IMG 1012

Svoje spretnosti so obiskovalci lahko preizkusili na več simulatorjih. Javna agencija RS za varnost prometa je voznike motornih vozil povabila na simulator varne vožnje, na katerem so lahko pod posebnimi, računalniško določenimi pogoji, kot so neugodne vremenske razmere, megla, nepričakovane ovire na cesti, prisotnost alkohola v organizmu voznika itd., preverili svoje vozne sposobnosti. Mnogi so kaj hitro ugotovili, da je previdnost nujni element varne vožnje, prilagajanje hitrosti lastnim sposobnostim in razmeram na cesti pa se še kako izplačata.

IMG 1075

Za mnoge je bilo veliko presenečenje t. i. naletna teža, ki jo vozniki in ostali sopotniki v vozilu pogosto zanemarijo, prepričani, da se bodo ob morebitnem zaviranju ali celo trku "že nekako zadržali", zaradi česar ocenijo, da uporaba varnostnega pasu ni potrebna. Ko so ugotovili, da se pri trku pri 30 km/h dobrih 70 kg spremeni v skoraj 700 kg naletne teže, so svoje mnenje kaj hitro spremenili. Posledice takšnih sil se lahko ublažijo le z uporabo varnostnega pasu in z vgrajenimi varnostnimi mehovi, vse stvari v avtu pa morajo biti dobro pritrjene.

IMG 0609

Največ zanimanja je bil deležen t. i. vrtavko (Javna agencija RS za varnost prometa) oziroma simulator prevračanja (AMZS) v katerem so obiskovalci pod budnim očesom inštruktorja preverili, kaj se zgodi s potniki ob prevračanju vozila. Ob tem so dobili še koristne nasvete, kako z optimalnim zategovanjem varnostnega pasu, na kar vozniki in sopotniki pri pripenjanju pogosto pozabijo, poskrbeti, da bo ta čim bolje opravil svojo nalogo. Namreč, če pri uporabi pasu in drugih zadrževalnih sistemov teh ne zategnemo dovolj, med telesom in pasom ostane precej prostora, zaradi česar lahko pri morebitni prometni nesreči pride do nepotrebnih in tudi precej hudih poškodb.

IMG 1037

 Prav posebne pozornosti pa je bilo deležno popolnoma restavrirano vozilo nekdanje milice, legendarni Yugo 55, ob katerem so mnogi obujali spomine na "stare čase". Poleg Yuga je "meril hitrost pravi miličnik", in sicer s polno opremo za "lovljenje" prehitrih voznikov. Ob sebi je imel namreč kar dva radarja - enega najstarejših, znamke Iskra, ki je bil v uporabi med letoma 1971 in 1977, izmeril pa je lahko hitrost med 35km/h in 150 km/h, ter slavno Multanovo, prepoznavno po svoji velikosti. Merilniki hitrosti namreč letos slavijo svojo 70. obletnico, slovenska policija pa jih uporablja že od 60-ih let dalje.

IMG 1093

Preberite tudi: