Generalni direktor policije Janko Goršek je danes, 10. aprila 2012, v Policijski akademiji podelil priznanja avtorjem treh najbolje ocenjenih dobrih praks v policiji za leto 2011 in avtorjema rešitve, najboljše po izboru policistov.
Slovesnosti sta se poleg generalnega direktorja policije Gorška udeležila tudi njegova namestnica mag. Tatjana Bobnar, minister za notranje zadeve Vinko Gorenak in državni sekretar mag. Robert Marolt ter direktor Policijske akademije Anton Vozelj.
Člani komisije so letos ocenili 7 prispelih vlog. Tokrat so se za najboljše izkazale naslednje rešitve:
- 1. mesto: Portal Porlis (avtor: Miran Kondrič iz Sektorja mejne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi)
Najbolje ocenjena dobra praksa predstavlja spletni portal, kjer imajo policisti na enem mestu vse informacije, ki jih potrebujejo, ko pregledujejo identifikacijske in potovalne dokumente oseb v postopkih. Na portalu, ki je bil v operativno delo implementiran decembra 2010, je tako moč najti široko paleto informacij, ki se nanašajo na odkrivanje zlorab listin, zraven pa so vključene še tuje zbirke.
- 2. mesto: Izboljšanje varnostne problematike na stezi za pešce in kolesarje - Prometni znak Pravilno gibanje po stezi za pešce in kolesarje (avtor: Robert Kovačič iz Policijske postaje Slovenj Gradec, Policijska uprava Celje)
Prometni znak "steza za pešce in kolesarje" označuje posebej urejeno stezo za pešce in kolesarje, hkrati pa ne opredeljuje, kako se je potrebno pravilno gibati po takšni stezi. Za večjo varnost uporabnikov steze je avtor izdelal prometni znak "pravilno gibanje po stezi za pešce in kolesarje". Oktobra lani je bil predlagan za uvrstitev v Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah.
- 3. mesto: Opomnik za delo OKC in dežurnih na PP (avtorji: Božidar Pezdevšek, Boštjan Žaberl, Renato Kropec, vsi iz Operativno-komunikacijskega centra Policijske uprave Celje)
Osnovno vodilo je bilo izdelava opomnika, ki bo tako v pomoč delavcem OKC-ja in tudi policistom, ki dežurajo na policijskih postajah. Cilj opomnika, ki je vezan na teme iz dnevnika dogodkov OKC, je bil njegova sistematičnost, konkretnost, lahka berljivost in enostavnost.
- Zaposleni so z anketo kot najbolj prepoznavno dobro prakso prepoznali rešitev Damirja Ivančića in Darka Žabkarja iz Policijske uprave Murska Sobota. Predlagata delovno skupino za preiskavo kaznivih dejanj, povezanih z ulično preprodajo prepovedanih drog, za katero sta pomemben element timsko delo in pripadnost. Z njo je kriminalistična policija pridobila dodatni potencial za obvladovanje in omejevanje urbane kriminalitete, hkrati pa tudi priložnost, da usmeri svoje aktivnosti in potenciale predvsem proti najnevarnejšim kriminalnim združbam in posameznikom.
Generalni direktor policije Janko Goršek je ob tem dogodku izrazil mnenje, da je podelitev nagrad za izbor dobre prakse še posebej pomembna, saj v času, ko ni sredstev za nagrajevanje zaposlenih v policiji, pomeni priznanje za dobro opravljeno delo. Veliko projektov iz prejšnjih let se je v praksi zelo dobro prijelo. Nekateri so zelo hitro prerasli svoj lokalni koncept in se danes uporabljajo po vsej državi. Temu je poleg veliko truda in trdega dela zagotovo botrovalo tudi neomajno prepričanje avtorjev, ki so verjeli v uspeh. Ob pregledu vseh prijavljenih projektov je jasno, da optimizem v policiji ni usahnil, sporoča Goršek. Hkrati opozarja, da bodo razmere policijo čedalje bolj silile v iskanje inovativnih in poceni rešitev, za racionalizacijo in izboljšanje učinkovitosti svojega dela, tako operativnega kot tudi neoperativnega dela in podpornih delovnih področij. Nenazadnje bo morda prav izvirnost v prihodnjih letih postala ena bolj iskanih dobrin intelektualnega kapitala, še dodaja.
V policiji si prizadevamo za racionalizacijo dela in uvajanje še bolj učinkovitih delovnih procesov. V ta namen z internim razpisom že od leta 2004 iščemo primere dobre prakse in s tem enote in zaposlene, ki so sposobni prepoznati, razvijati in uveljavljati dobre rešitve pri svojem delu. Izraz dobra praksa predstavlja inovativno organizacijsko, poslovno-procesno, finančno, informacijsko ali drugo poslovno rešitev, ki je uveljavljena in preizkušena v praksi in pripomore k povečanju učinkovitosti, zmanjšanju stroškov, izboljšanju kakovosti storitev, lažjemu dostopu uporabnikov do storitev oz. večjemu zadovoljstvu uporabnikov ali zaposlenih. |
*********
Ne glede na rezultate izbora so k učinkovitejšemu delu policije tudi letos pripomogli prav vsi prijavljeni predlogi, ki so jih avtorji uresničili in uspešno prenesli iz teorije v prakso. Dobre prakse pa zbujajo veliko zanimanja tudi ob obiskih tujih policij. Da bi naredil pregled nad doseženim, smo tako predlani organizirali konferenco o dobrih praksah in pospešili prenos znanja ter uporabnih izkušenj v druge enote. Odzivi so bili izjemno pozitivni, avtorje pa smo s tem dodatno spodbudili, da s svojimi prispevki sodelujejo tudi na konferencah zunaj policije.