V Policijski akademiji v Tacnu smo danes, 11. maja 2011, štiri motoriste povabili na trening varne vožnje. Izžrebali smo jih med obiskovalci prireditve Motorsport Salon, ki so med 12. in 13. februarjem na razstavnem prostoru policije pravilno izpolnili vprašalnike o pravilih varne vožnje z motornim kolesom.
Motoriste je v Policijski akademiji sprejel inštruktor varne vožnje z motornimi kolesi Samo Rep. Najprej jim je v krajšem teoretičnem delu predstavil pravila varne vožnje in jih podučil, kako prepoznati, preprečevati in reševati posamezne težave v prometu. Opozoril jih je tudi na pomembne dejavnike varnosti za voznike enoslednih motornih vozil, kot so ustrezno psihofizično stanje, pravilna uporaba zaščitne opreme in pravočasno predvidevanje: "Motorist na cesti ni sam. Poleg tega, da mora obvladovati lastno vožnjo, mora predvidevati tudi reakcije drugih udeležencev v cestnem prometu."
"Treba se je zavedati, da ima voznik v avtomobilu veliko varnostnih mehanizmov – varnostno 'kletko', zračno blazino, varnostni pas itd., motorist pa ima na sebi le motoristično opremo. Zato je bolj ranljiv in bolj podvržen hujšim posledicam v primeru prometne nesreče, ne glede na to, kdo jo je zakrivil," je še dodal Rep.
Po končanem predavanju so se motoristi podali na poligon, kjer jih je pozdravil tudi predstavnik Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Matjaž Leskovar, mag. Motoriste je opozoril na strpno in previdno vožnjo ob upoštevanju cestnoprometnih predpisov in jim zaželel varno motoristično sezono. Kot je dejal, so letošnje statistike slabe. Letos je namreč na slovenskih cestah umrlo že 9 voznikov motornih koles, lani v istem obdobju pa 7. "Za večjo varnost motoristov vsako leto pripravimo veliko aktivnosti, tako represivnih kot tudi preventivnih. Predvsem slednjim posvečamo veliko pozornosti. Na takšnih dogodkih policisti svetujemo motoristom, kako najbolje poskrbeti za varno vožnjo, ter jim poskušamo ponuditi vse svoje znanje in izkušnje in jih tako obvarovati pred najhujšim. Zato še enkrat vabimo vse voznike enoslednih motornih vozil, da se teh preventivnih prireditev udeležijo v čim večjem številu."
Na poligonu je inštruktor motoriste najprej opozoril na najbolj pogoste napake pri speljevanju, ustavljanju in drži telesa na motornem kolesu ter jim pokazal, kako se jim izogniti. Posebno pozornost je namenil pravilno usmerjenemu pogledu in vse prevečkrat pozabljeni pravilni drži rok in nog. Dotaknil se je tudi izjemno pomembnih elementov za voznike enoslednih motornih vozil, kot so zaviranje v nevarnosti ter zaviranje in izogibanje nenadni in nepričakovani oviri.
Motoristi so nato pod budnim očesom inštruktorja na poligonu med stožci poskusili prav tiste elemente varne vožnje, na katere jih je inštruktor Samo Rep v teoretičnem delu posebej opozoril. To so zavoji, slalom med stožci, pravilen pogled, pravočasno predvidevanje in uporaba različnih stilov vožnje. Kot je večkrat poudaril, ''sta med vožnjo najpomembnejši dve stvari - pogled in predvidevanje. Hkrati za motorista veljajo enaka cestnoprometna pravila kot za ostale voznike. Vožnjo je zato treba vedno prilagoditi tako cestnoprometnim pravilom kot tudi razmeram na cesti!"
Motoristi so pozorno poslušali nasvete inštruktorja.
Boštjan Meserko je motorist že 5 let, v tem času pa je zamenjal že deset motorjev. Treninga varne vožnje se je udeležil prvič. "Občutek je božanski! Zelo prijetno doživetje," je bil navdušen. Kot je dejal, se je na današnjem treningu srečal s številnimi novimi elementi varne vožnje, na katere je treba biti pozoren. Predvsem je spoznal, da se motoristi premalo zavedajo posledic, do katerih lahko pride zaradi nepremišljenosti.
Marjan Jože Kralj ima izpit od leta 1972, kar 12 let pa se je aktivno ukvarjal z motokrosom. Kljub bogatim motorističnim izkušnjam pa pravi, da znanja nikoli ni preveč. "Kot tekmovalec posvečaš svojo pozornost nekim popolnoma drugačnim elementom, kot pa rekreativni voznik." Ko smo ga povprašali, ali se je danes naučil kaj novega, je dejal, da je po vseh teh letih šele danes spoznal, kako daleč mora segati pogled motorista, predvsem pri vožnji v ovinek.
Ljubica Čimžar, edina udeleženka današnjega treninga, je motoristka 12 let. Pravi, da so jo motorji od nekdaj zanimali, ko pa je izpit za motorno kolo opravila hči, jo je zamikalo, da bi se poskusila tudi sama. "Presenetilo me je predvsem dejstvo, kako dolga je lahko zavorna pot motorista, kljub hitri reakciji. Inštruktor nam je na zanimiv način pokazal, kako pomembno je pravočasno predvidevanje in vzdrževanje ustrezne varnostna razdalje. Ta izkušnja mi bo zagotovo ostala v spominu!"
Slavko Klančar je motorist že skoraj 30 let. Treninge varne vožnje sicer obiskuje vsaj enkrat letno, nekaj pa jih je tudi že organiziral. "Današnji trening doživljam kot nekakšno nadgradnjo vsega, do sedaj osvojenega, znanja. Prednost takšnega treninga je, da nas je manj in se lahko inštruktor posveti prav vsakemu izmed nas. Njegovi nasveti so se mi zares usedli ''na dušo'' in prepričan sem, da jih bom znal v pravem trenutku priklicati v spomin." In kaj bi sporočil ostalim motorističnim kolegom: "Predvidevajte, kaj je za naslednjim ovinkom! To je najpomembnejše! Če pride do nesreče, ni pomembno kdo je kriv. Pomembno je, koga potem najbolj boli. Zato vozite previdno."
Po intenzivnem treningu na poligonu so se motoristi skupaj z inštruktorjem podali še na relacijsko vožnjo. Ob zaključku so se strinjali, da je bil trening varne vožnje v Policijski akademiji odličen in poučen in da bi moralo biti takih dogodkov še več. Tudi v policiji smo zadovoljni, da je bil odziv povabljenih motoristov pozitiven. Upamo, da je bil trening varne vožnje zanje koristna izkušnja in da smo tako prispevali svoj delež k njihovi varni udeležbi v cestnem prometu.
Tako štirim motoristom, ki so se udeležili današnjega treninga varne vožnje, kot tudi ostalim voznikom enoslednih motornih vozil želimo varno in srečno motoristično sezono! Upoštevajte cestnoprometne predpise, bodite strpni in previdni, da bo vožnja z motornim kolesom zares užitek!
Nasveti za večjo varnost motoristov