V tednu aktivnosti za večjo varnost v železniškem prometu, ki je potekal od 23. do 29. septembra 2024, smo policisti skupaj s predstavniki Slovenskih železnic po vsej državi poostreno nadzirali prehajanje čez progo in obnašanje na vlakih. Objavljamo rezultate.
V letošnji Railpolovi akciji sodelovalo 791 policistov, odkrili 35 kršitev
Med enotedenskim nadzorom prehajanja železniške proge in obnašanja na vlakih smo na 377 železniških prehodih kontrolirali 96 pešcev, 30 kolesarjev in 70 voznikov ostalih vozil. Pri tem smo odkrili 35 kršitev, ko so osebe prečkale tire, kjer je to prepovedano. Policisti in nadzorniki slovenskih železnic so skupaj v 7 primerih izrekli opozorilo, zoper 14 kršiteljev pa je bil podan predlog pristojnemu prekrškovnemu organu.
Opravili smo tudi 29 pregledov kritičnih mest na železnici (predori, mostovi in drugo) ter z namenom ozaveščanja mladih o varnosti v železniškem prometu izvedli predavanje.
Preventivna akcija je potekala pod okriljem Railpolove delovne skupine za preiskovanje železniških nesreč in dogodkov, njen namen pa je bil dvigniti varnostno kulturo tako pri obnašanju na vlaku kot pri prečkanju železniških prehodov in s tem izboljšati splošno varnost v železniškem prometu.
Kljub vsem opozorilom še vedno veliko kršitev. Poskrbite za svojo varnost!
Zavedati se je treba, da je zavorna pot vlaka dolga. V cestnem križišču se lahko izsiljevanje prednosti konča brez hujših posledic, na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo pa je to zelo redko, saj se vlak, ki trči v vozilo, velikokrat ustavi šele po več sto metrih.
Nevarno je tudi preveč rutinsko prehajanje tirov (predvsem) lokalnih prebivalcev. Posebno nevarni so prehodi brez zapornic ali svetlobnih znakov ob zmanjšani vidljivosti. Voznikom zato svetujemo, naj ob zmanjšani vidljivosti ali preglednosti ob zaustavitvi vozila odprejo okna. Če bližajočega se vlaka ne vidijo, ga lahko vsaj slišijo!
Pri nesrečah na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo policisti ugotavljamo, da k nepremišljenemu ravnanju voznikov prispevajo različni dejavniki, od megle in slabega vremena do sončne bleščavosti, ki zmanjšujejo preglednost. Žal se nesreče dogajajo tudi na prehodih, ki so pravilno zavarovani s svetlobnimi signali, polzapornicami ali celo zapornicami. V takšnem primeru za ravnanje voznikov ni nobenega opravičila, posebno, če kljub prepovedi zapeljejo čez tire. Največkrat vozniki polzapornice obvozijo, pri spuščajočih se zapornicah pritisnejo na plin in zapeljejo pod njimi, speljujejo pri dvigajočih se ali že dvignjenih zapornicah, ko svetlobna prometna signalizacija prehod še vedno prepoveduje in podobno. Posledice takšnih nesreč so navadno izjemno hude.
Povezane vsebine