Sorodne objave

 

Ptujski policisti so danes, 18. novembra 2016, na Ptujskem jezeru splovili nov policijski čoln. Policija je namreč v teh dneh svoj vozni park dopolnila s še enim plovilom, in sicer s policijskim čolnom, ki je prvenstveno namenjen za opravljanje policijskih nalog na celinskih vodah. Slovesnega dogodka se je udeležil tudi generalni direktor policije Marjan Fank, ki je vsem posadkam zaželel uspešno delo in varno plovbo.

IMG 0208

Zvočni posnetek izjave generalnega direktorja policije Marjana Fanka (mp3) 


O novem policijskem čolnu za celinske vode

Za opravljanje policijskih nalog na celinskih vodah, kamor sodijo nadzor nad varnostjo plovbe, nadzor plovnih poti, ekologija ter reševanje ljudi in premoženja, iskalne akcije ipd., policija potrebuje čoln, ki pa ga je zaradi pomanjkanja finančnih sredstev uspela nabaviti šele sedaj. Gre za čoln dolžine 5,20 m z vodoodpornim trupom iz aluminija in napihljivimi zračnimi komorami oz. tubusi, njegovo službeno ime pa je Piton.

Plovilo je opremljeno z Yamahinim pogonskim izvenkrmnim 4-taktnim motorjem moči 83 kW, kar znese približno 115 konjskih moči, nabavljen pa je bil skupaj s priklopnikom. Gre za "robustno" izvedbo, zaradi česar je čoln stabilen in primeren za zahtevnejše pogoje dela na celinskih vodah. Vrednost čolna je 65.000 evrov (vključno z DDV) in je bil nabavljen iz proračunskih sredstev Policije.

Policijski patruljno-reševalni čoln z oznako P-25 je registriran tudi za uporabo na morju, vendar se bo prvenstveno uporabljal za celinske vode, predvsem na Dravi in na Ptujskem jezeru, po potrebi, tj. za zavarovanje življenja ljudi in njihovega premoženja, pa tudi na drugih rekah in jezerih. Hranili ga bodo na Policijski postaji Ptuj.

Tehnične specifikacije čolna:

  • dolžina: 5,20 m
  • širina: 2,50 m
  • s sredinsko konzolo, v kateri so vgrajeni merilniki za število obratov motorja, hitrost čolna, temperaturo motorja ter potrebna stikala za upravljanje plovila
  • z vgrajenimi navigacijskimi lučmi, delovnim vrtljivim reflektorjem, modro lučjo in sireno
  • nosilnost plovila je najmanj 500 kg ali 5 oseb

IMG 0219

"Botra" tega čolna bo najstarejša policistka na Policijski postaji Ptuj, Tanja Selinšek. V policiji se je zaposlila januarja 2001, na tej policijski postaji pa delo opravlja od julija 2012, trenutno naloge vodje patrulje.


Na splošno o patruljnih čolnih policije

Za opravljanje policijskih nalog na vodah ima policija na morju šest patruljnih čolnov:

  • patruljni čoln P-111, ki je bil izdelan leta 1994 v Italiji (dolžina 19,86 metra, širina 5 metrov, hitrost 40 Nm/h, 4 člani posadke, 2 ARPA radarja, GPS, elektronska karta, komunikacijska oprema, oprema za reševanje)
  • patruljni čoln P-66, ki je bil izdelan leta 2003 (dolžina 13,55 metra, širina 3,75 metra, hitrost 45 Nm/h, 3 člani posadke, ARPA radar, GPS, elektronska karta, komunikacijska oprema, oprema za reševanje)
  • patruljni čoln P-88, ki je bil izdelan leta 1999 (dolžina 7,49 metra, širina 2,93 metra, hitrost 42 Nm/h, 2 člana posadke, radar, GPS, elektronska karta, komunikacijska oprema)
  • patruljni čoln P-89, ki je bil izdelan leta 2009 (dolžina 9,03 metra, širina 3,08 metra, hitrost 45 Nm/h, 2 člana posadke, navigacijska oprema, GPS, elektronska karta, komunikacijska oprema)
  • patruljna čolna P-08 in P-16, ki sta bila izdelana 2016 (dolžina 9,2 metra, širina 3,45 metra, hitrost 45 vozlov, najmanj 2 člana posadke)
  • na celinskih vodah policija že nekaj let nima nobenega čolna

PB110142a

Policija je precej let imela čoln za celinske vode z oznako P-99. Šlo je za šestmetrski belo-modri čoln za osem oseb znamke Elan z motorjem Suzuki 85 in s sredinsko konzolo. Nahajal se je na Postaji prometne policije Maribor in se uporabljal predvsem na Dravi in na Ptujskem jezeru. V požaru v garaži enote januarja 2009 je bil med drugim poškodovan tudi ta čoln. Policija se je leto kasneje zaradi njegovega stanja, iztrošenosti in pomanjkanja finančnih sredstev odločila, da ga s pogodbo o brezplačni odsvojitvi premičnin preda Prostovoljnemu gasilskemu društvu Ljubljana Barje. Od takrat si je policija čoln izposojala od Uprave RS za zaščito in reševanje in opravljala skupne naloge z inšpekcijskimi službami v največji sezoni plovnosti, tj. od maja do vključno septembra.