Sorodne objave

 

Pred nami so ponovno lepši in toplejši dnevi, ki bodo na ceste že privabili prve motoriste. Strokovnjaki iz Policije, Ministrstva za promet in civilne družbe smo zato predstavili načrt aktivnosti za večjo varnost voznikov enoslednih motornih vozil.

Iz Policije, ki je nosilka teh aktivnosti, je na novinarski konferenci 19. marca 2010 sodeloval vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun, ob njem pa sta bila tudi predstavnica Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri Direkciji RS za ceste Mateja Markl in odgovorni urednik revije MotoSi Mitja Gustinčič, tudi sam izkušen motorist.

IMG 7520

Zvočni posnetek izjave Ivana Kapuna (mp3) 


Vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun je povzel statistične podatke in aktivnosti iz medresorskega Obdobnega načrta za zagotavljanje varnosti voznikov enoslednih motornih vozil v letu 2010 

Po njegovih besedah lahko prometno varnost v lanskem letu v primerjavi z letom 2008 ocenimo kot dobro. Število prometnih nesreč se iz leta v leto zmanjšuje. Leta 2009 so se na slovenskih cestah zgodile 20.604 (23.193 ) prometne nesreče, kar je za 11 % manj kot leta 2008. V prometnih nesrečah je umrlo 31 (46) voznikov enoslednih motornih vozil ali 15 manj kot leta 2008. Med njimi je bilo 28 voznikov motornih koles (38) in 3 vozniki koles z motorjem (8). Kljub zmanjšanju števila prometnih nesreč in posledic želimo z načrtovanimi ukrepi v letu 2010 zmanjšati število umrlih in poškodovanih voznikov enoslednih motornih vozil ter zmanjšati število prometnih nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil.

Med aktivnostmi policije so:

  • sistematični nadzor nad večkratnimi kršitelji cestnoprometnih predpisov, ki ga bomo izvajali po vsej državi in zoper kršitelje dosledno ukrepali;
  • stalna navzočnost policistov na kritičnih odsekih in v kritičnih obdobjih, kjer in ko so bile prometne nesreče z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil najpogostejše; pri čemer bodo nadzori usmerjeni v hitrost in agresivno vožnjo;
  • nadzor prometa s helikopterjem;
  • poostreni nadzori v naseljih nad vozniki koles z motorjem po metodologiji Moped;
  • poostreni nadzori ob javnih prireditvah motoklubov, usmerjeni v psihofizično stanje voznikov in agresivno vožnjo;
  • delavnice Policijska izkušnja kot nasvet v aprilu in maju 2010.

Prvi od poostrenih nadzorov nad vozniki enodslednih motornih vozil bo med 22. marcem in 12. aprilom, naslednji bo med 1. in 15. avgustom, 5. junija pa pripravljamo še skupen poostren nadzor s hrvaškimi varnostnimi organi. Sicer bodo nadzori policije potekali ves čas, vse do septembra ali oktobra.

IMG 7575"Za voznike drugih vozil je pomembno, da se zavedajo ranljivosti motoristov. Silhueta motorista je izjemno majhna in jo voznik hitro spregleda, zato bi moral vsak voznik pred začetkom prehitevanja, pred zavijanjem levo ali pred vključevanjem na glavno cesto dobro preveriti, ali s tem dejanjem ne ovira ali celo ogroža drugih oz. ali s tem ne seka poti voznikom motornih dvokoles," je opozorila Mateja Markl iz Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.


Zvočni posnetek izjave Mateje Markl (mp3) 


Mateja Markl iz Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri Direkciji RS za ceste, kjer si prav tako prizadevajo za izboljšanje  razmer na cesti in dvig ravni strpnosti in razumevanja med motoristi in drugimi udeleženci v prometu, je predstavila kreativno zasnovo nove medijske kampanje. dejala je, da so motoristi najbolj ogrožena skupina udeležencev v cestnem prometu, saj je tveganje za smrt pri vožnji z motornim kolesom 50-krat večje kot pri vožnji z osebnim avtomobilom. Eden najpomembnejših dejavnikov varnosti voznikov motornih koles in drugih dvokoles je zato vidnost, zato DRSC tudi v okviru letošnje kampanje ohranja slogan Ne spreglej!, ki pa se letos dopolnjuje z jasnim navodilom Trikrat poglej!

Zasnovana je bila tudi posebna nalepka, za katero si DRSC želi, da bi jo motoristi vzeli za svojo in z njo drugim udeležencem sporočali, da so dobri vozniki, ki spoštujejo prometne predpise, cenijo svoje in tuje življenje ter si prizadevajo za izboljšanje prometne varnosti.

Več informacij o načrtovanih aktivnostih in medijski kampanji v gradivu DRSC 

IMG 7594

Zvočni posnetek izjave Mitje Gustinčiča (mp3) 


Znani motoristični novinar, urednik Revije MotoSi in dolgoletni motorist Mitja Gustinčič je na novinarski konferenci pozdravil "pozitivni pristop Policije, Ministrstva za promet, Sveta za preventivo in drugih akterjev", saj ozaveščanje voznikov motociklov in opozarjanje drugih udeležencev v prometu po njegovem mora prinesti dobre rezultate.

Povedal je, da je vožnja motocikla za večino ljudi sprostitev, zabava, užitek, in opozoril na podatek, da je v Evropski uniji in v Sloveniji povprečna starost kupca motocikla 44 let, mladi motoristi pa postajajo manjšina: "Govorimo o zrelih osebah s poklicem, družino in mestom v družbi. Motorist ni delinkvent, čeprav je res, da je motocikel za marsikoga orodje za dokazovanje in premikanje meja." "Že vožnja avtomobila je dovolj zahtevno početje, vožnja motocikla pa je kar nekajkrat zahtevnejša," je še poudaril in nadaljeval: "Tega se dobršen del motoristov preprosto ne zaveda, saj motocikla še niso doživeli v kritičnih situacijah. Motocikel je lahek in relativno močan, zato se z mesta ali tekoče vožnje zelo hitro premakne. Zelo ostro zavira in se pri tem neprijetno vede, zato ostane vozniku malo časa, da oceni situacijo in da reagira pravilno." Motoriste je zato opozoril tudi na pomen tečajev varne vožnje.

policist motorist2

Nasveti motoristom

Policisti vsem voznikom enoslednih motornih vozil svetujemo, naj bodo izjemno previdni, hitrost svoje vožnje pa naj prilagodijo razmeram na cesti!

Vozniki motornih koles in koles z motorjem se morajo zavedati, da je asfaltna površina še vedno hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik. Poleg tega je zaradi hude zime na vozišču letos še posebej veliko udarnih jam in veliko peska od zimskega posipa. Zato njihove sposobnosti obvladovanja motornega kolesa najverjetneje še vedno niso na ravni lanskih.

Pri vožnji naj vozniki enoslednih motornih vozil dosledno uporabljajo zaščitne čelade!

Priporočamo tudi, naj bodo med vožnjo z motornim kolesom čimbolj vidni. In kako je to najlaže doseči?

  • Na motornem kolesu imejte vedno prižgane luči.
  • Nosite zaščitna oblačila in varnostno čelado svetle in odsevne barve.
  • Na oblačilih in varnostni čeladi naj bo več odsevnih teles (nalepk, trakov, idr.).
  • Nosite odsevni brezrokavnik.

Tudi voznikom drugih vozil (osebnih in in tovornih avtomobilov) policisti svetujemo, naj vozijo previdno, pri čemer naj bodo pozorni tudi na večje število motoristov na cestah.