V športnem parku Policijske akademije v Tacnu je bil danes, 26. septembra 2008, že peti letni preizkus policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi znamke BMW R 1150 RT in Honda Deauvile NT 700.
Obiskovalci so si lahko ogledali preizkus usposobljenosti prometnih policistov iz celotne države, ki so v poletni sezoni in med slovenskim predsedovanjem Svetu Evropske unije nosili osrednje breme urejanja prometa na slovenskih cestah.
Kot je dejal Robert Sušanj, vodja Sektorja prometne plicije Uprave uniformirane policije na Generalni policijski upravi, so "prometni policisti med slovenskim predsedovanjem Svetu Evropske unije urejali promet v včasih prav neznosnih pogojih, njihovo delo pa je pogosto ostalo neopaženo in premalo cenjeno. Tudi sam sem motorist in moram poudariti, da je že vožnja motorja precej težko delo. Policisti motoristi pa morajo poleg tega še spremljati in urejati promet ter ukrepati ob kršitvah, za kar je potrebno precej spretnosti."
Namen letnega preizkusa, ki ga organizira Policijska akademija v sodelovanju s Sektorjem prometne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi, je bil preveriti usposobljenost policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. "Ta srečanja so nastala iz želje po druženju in sproščenemu preverjanju znanja, prerasla pa so v pravo tekmovanje. O rezultatu poleg spretnosti odloča tudi čas, v katerem motoristi opravijo vajo. Namen tekmovanja je preizkusiti svoje sposobnosti in povezati slovenske prometne policiste, ki delajo na motornih kolesih, ob prijetnem druženju. To pa ni edino srečanje slovenskih prometnih policistov, ti imajo namreč že utečen sistem tekmovanj v smučanju, nogometu in številnih drugih športih," je še dodal Sušanj.
Letnega preizkusa se je udeležilo 60 policistov motoristov iz prometnih policijskih postaj vseh enajstih policijskih uprav ter Urada za varnost in zaščito. Svojo usposobljenost so izven konkurence lahko preverili tudi povabljeni gostje iz tujine, reševalci na motornih kolesih, vojaški policisti in drugi, ki svoje delo opravljajo z motornimi kolesi. ''Takšen preizkus pomeni obliko druženja in tudi medsebojnega tekmovanja v tem, kdo je hitrejši, spretnejši in v boljši psihofizični kondiciji, vse to pa so tudi lastnosti, potrebne za varno vožnjo in za dobro opravljanje dela policista motorista. Z ovirami na poligonu poskušamo pričarati tiste vsakdanje ovire, s katerimi se lahko policisti motoristi srečajo pri delu, tako v kot tudi izven naselja in na hitrih cestah,'' je dejal Brane Leban, inštruktor varne vožnje na Policijski akademiji.
Andrej Ošlak, namestnik predsednika organizacijskega odbora: "Z usposabljanjem policistov motoristov smo začeli leta 1998. Po vseh teh letih lahko rečem, da smo v tem času naredili veliko, saj ni bilo hujših poškodb, padcev ali, materialne škode, istočasno pa smo tudi izboljševali vozni park. Pritegnili smo tudi mnogo mladih policistov in policistk, da so se odločili za opravljanje nalog z motornih kolesom. V svojih črtah imamo kar nekaj deklet, ki so pri tem delu več kot uspešna."
Policisti so se preizkusili v ekipni in posamični konkurenci v dveh kategorijah z motornimi kolesi znamke BMW R 1150 RT in Honda Deauvile NT 700. Ekipo v posamezni kategoriji so sestavljali trije policisti motoristi in en vodja obeh ekip.
Na posebej pripravljenem poligonu so morali policisti motoristi z motorji brezhibno opraviti devet različnih vaj: start, slalom, vožnjo med letvicami, zaklon, ostre zavoje, ožino, osmico, prenos žogice v koridorju in cilj. Dokazati so morali svojo usposobljenost za delo na področju prometne varnosti in spremstva varovanih oseb ter za varno in zanesljivo vožnjo s službenimi motornimi kolesi. Obenem se je preverjala pravilna uporaba motornega kolesa in predpisane zaščitne opreme. Seveda so morali policisti dokazati tudi dobro psihofizično pripravljenost.
Zaključek prireditve je bil letos v znamenju jubilejne 15-letnice preizkusov policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. Ob tej priložnosti smo odprli razstavo fotografij vseh dosedanjih preizkusov od leta 1994 do 2007.
Jutri, v soboto, 27. septembra 2008, se bodo udeleženci preizkusa (tuji in vabljeni gostje v spremstvu policistov) podali na promocijsko vožnjo na relaciji od Ljubljane (Tacna), čez Vrhniko, Postojno, Sežano in Lipico do Kopra, Lucije in Pirana ter nazaj do Ljubljane.
Rezultati:
Ekipni vrstni red - BMW
- PU Ljubljana
- GPU Urad za varnost in zaščito
- PU Kranj
- PU Celje
- PU Novo mesto
- PU Postojna
- PU Maribor
- PU Murska Sobota
- PU Slovenj Gradec
- PU Krško
- PU Nova gorica
- PU Koper
Ekipni vrstni red - Honda
- PU Ljubljana
- PU Koper
- PU Nova Gorica
- PU Maribor
- PU Celje
- PU Murska Sobota
- PU Krško
- PU Slovenja Gradec
- PU Kranj
Uvrstitev posameznikov - BMW
- Zoran Vidas PU Ljubljana
- Aleš Štraus PU Ljubljana
- Simon Kastelic PU Koper
- Tine Prevec PU Ljubljana
- Tomaž Kapus PU Kranj
Uvrstitev posameznikov - Honda
- Jurij Fortuna PU Ljubljana
- Mitja Beltram PU Nova Gorica
- Sandi Sheikha PU Ljubljana
- Gašper Kelbl PU Ljubljana
- Aleksander Leban PU Nova Gorica