Sorodne objave

Muzejska dejavnost 12. oktober 2021
 

Slovenska policija se je odločila sodelovati na II. Festivalu starodobnih vozil Codelli.

cel prostor

Festival, ki je dobil ime po baronu Antonu Codelliju, prvem lastniku avtomobila v Sloveniji in velikem izumitelju, poteka na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Med množico starodobnih vozil si je danes in jutri, 20. in 21. septembra 2008, mogoče ogledati tudi vozila, ki so jih nekoč uporabljali miličniki prometniki, in sicer Fiat 750 (t. i. fičo) motorno kolo BMV R 51 s prikolico, in motorno kolo BMW R 80 RT. Zraven je tudi eden novejših motorjev, ki jih policija uporablja danes, tj. BMW R1150RT.

Na razstavnem prostoru lahko policistu oba dneva, med 10. in 18. uro, zastavite morebitna vprašanja o delu policistov v prometu in vozilih ter opremi, ki jo pri tem uporabljajo.

fico

fico zadaj

Fiat 750, t. i. fičo, je bil v takratni milici v uporabi od začetka proizvodnje do sredine osemdesetih let.

prikolica

prikolica uniforma

Motorno kolo BMW R 51 s prikolico, letnik 1953, je bilo restavrirano 1999. Registrirano je kot policijsko motorno vozilo P 01-18. Prva registracija v Sloveniji je iz leta 1963. Delovna prostornina motorja je 490 cm3 in 19kw. Že v milici smo ga uporabljali za izključno promocijo. Povedano drugače, v cestnem prometu se ni nikoli uporabljalo za opravljanje policijskih del.

novejsi motor

Motorno kolo BMW R 80 RT je letnik 1986. Motor ima 798 cm3 in 37 kw. V milici so ga uporabljali od leta 1986 in ga s servisiranjem in nekaterimi dopolnitvami uporabljali vse do leta 2004, nekje celo do leta 2007. Spremenjena je bila le barva motornega kolesa in posamezna oprema.

Še eno med starejšimi vozili v policije je motorno kolo BMW R 65, letnik 1986, ki pa ni razstavljeno. Motor ima 650 cm3 in 37 kw, v milici pa so ga uporabljali od začetka osemdesetih do konca osemdesetih let. Danes ga uporabljamo na poligonu Policijske akademije in v promocijske namene.

fico novi motor

Miličniki motoristi so v začetku pri svojem delu nosili na glavi posebno zaščitno usnjeno kapo in očala, oblečeni pa so bili v jakne iz platna in gume. Čez jakno so nosili opasač z oprtačem. Hlače so bile iz tekstila. Hlače in škornji so bili podobnih tistim, ki jih je imela takratna vojaška konjenica.

Leta 1964 so dobili usnjene enodelne kombinezone, čez katerega so nosili opasač z oprtačem. Na glavi so začeli nositi čelado, ki je segala do ušes, spodnji del čelade navzdol pa je bilo usnje (čez vrat in ušesa), ki se je s trakom zapenjalo pod brado. Ob čeladi so se uporabljala motoristična očala z elastiko. Čevlji so bili nizki in takšni, kot so jih uporabljali ostali miličniki.

Leta 1971 so prometniki dobili dvodelni usnjeni kombinezoni, vendar so enodelni kombinezoni (pajaci) ostali v uporabi do leta 1980. Ob novi uniformi so bili obuti v motoristične usnjene škornje, na glavi pa so nosili motoristično zaščitno čelado. Čez kombinezon so nosili samo opasač. Na rokah so imeli rokavice z belim podaljškom. Dvodelne kombinezone so nosili do leta 1993, ko so jih postopoma zamenjali s kombinezoni iz goretexa.

Belo uniformo so uporabljali miličniki in miličniki študenti, ki so urejali promet v križiščih. Vse je bilo belo: hlače, jakna (do pasu) z usnjenim pasom, čevlji, rokavice, na glavi so imeli belo usnjeno čelado. Obvezna je bila piščalka. Uniformo so nosili od konca šestdesetih do začetka sedemdesetih let. Po uredbi je bela uniforma ostala v uporabi vse do leta 1997, čeprav jo je večina uporabnikov nehala nositi leta 1987. Občasno pa se je še vedno pojavila na posameznih območjih Republike Slovenije do leta 1994.

 

Več v knjigah Slovenska policija  in  Muzej organov za notranje zadeve 

policist