Sorodne objave

 

Da bi zmanjšali število in posledice prometnih nesreč z udeležbo voznikov motornih koles smo za voznike enoslednih motornih vozil 27. marca pripravili teoretično, 28. marca pa praktično usposabljanje.

1

Teoretičnega dela se je udeležilo 45 motoristov, med katerimi je bilo veliko članov motoklubov iz Nove Gorice in tudi drugih krajev, starejših in mlajših voznikov, voznikov začetnikov in tistih bolj izkušenih, pa tudi nekaj voznic.

ozebek

 45 motoristov, ki so se udeležili teoretičnega dela, je najprej pozdravil vodja usposabljanja Drago Ozebek.

 

Vodja usposabljanja Drago Ozebek iz Sektorja uniformirane policije PU Nova Gorica je udeležencem predstavil stanje prometne varnosti na območju Policijske uprave Nova Gorica in ukrepe za zagotovitev boljše varnosti voznikov enoslednih vozil.

Policist Samuel Uršič iz Postaje prometne policije Nova Gorica, sicer inštruktor za vožnjo motornih koles, je predstavil teoretična izhodišča za varno vožnjo. Poudarek je bil predvsem na nakupu in uporabi primerne zaščitne opreme ter pripravi motornega kolesa za vožnjo. Opozoril je tudi na pravilno vožnjo po cesti in na različne nepredvidene in nevarne situacije, ter svetoval, kako v takih primerih pravilno ukrepati. Za voznike je namreč najpomembnejša sposobnost predvidevanja dogodkov na cesti, na kar so bili udeleženci še posebej opozorjeni.

Udeležencem usposabljanja je nekaj pomembnih praktičnih napotkov dal tudi dolgoletni motorist, predavatelj na Tehniškem šolskem centru Nova Gorica in sodni izvedenec za prometno stroko Miran Mozetič. Poudaril je predvsem pravilno ravnanje voznikov in sopotnikov v primeru morebitne prometne nesreče.

3

Kot je dejal Drago Ozebek, so se udeleženci usposabljanja aktivno vključili v razpravo. ''Poudarili so, da tudi drugi udeleženci v cestnem prometu pogosto kršijo cestnoprometne predpise in jih s svojo vožnjo ovirajo in ogrožajo, zato bi bila taka usposabljanja potrebna tudi za voznike osebnih avtomobilov, saj po opravljenem vozniškem izpitu nimajo nobenih dodatnih usposabljanj ali preverjanj, samostojno pa se jih udeležujejo le v manjši meri,'' je dejal Ozebek. Predvsem v pomladnih mesecih je namreč na cesti vedno več kolesarjev, voznikov koles z motorjem in motornih koles. Ti udeleženci so manj vidni in zato še posebej ogroženi, ker jih vozniki osebnih in tovornih vozil pogosto spregledajo, kar ima lahko hude in tudi tragične posledice.

4

Praktičnega dela usposabljanja, ki ga je izvedel Avto moto klub Gorica ob sodelovanju Avto moto zveze Slovenije in policijskih inštruktorjev za vožnjo motornih koles, se je udeležilo približno 40 voznikov. Na pripravljenem poligonu so izvajali predvsem vaje, ki lahko bistveno pripomorejo k varnejši vožnji motornega kolesa.

5

Usposabljanja voznikov motornih koles se bodo nadaljevala tud v aprilu in maju. Znana sta že naslednja datuma, in sicer bosta naslednji usposabljanji 8. maja v Vrtojbi in 15. maja v Cerknem. Policisti pa bodo tako s preventivnimi kot tudi represivnimi oblikami dela nadaljevali tudi v prihodnjih mesecih.

6

V letu 2009 so na območju Policijske uprave Nova Gorica za posledicami prometne nesreče umrli 3 vozniki motornega kolesa in en voznik štirikolesnika (1), 16 (17) je bilo hudo in 34 (27) lahko telesno poškodovanih.

* Podatki v oklepajih so za leto 2008.