Na 617 lokacijah po vsej Sloveniji je včeraj, 18. aprila 2018, potekal t. i. maraton nadzora hitrosti. Večinoma so vozniki nadzor sprejeli pozitivno in prilagodili hitrost svoje vožnje, kljub temu pa smo policisti med 12-urnim nadzorom ugotovili kar 824 kršitev, ko so vozniki prekoračili omejitev hitrosti.
Rezultate včerajšnjega maratona nadzora hitrosti je predstavil Robert Vehovec (mp3)
iz Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije.
Povedal je, da smo od skupno 824 kršitev največ prekoračitev obravnavali v naseljih, in sicer 602, sledijo jim avtoceste s 150 ugotovljenimi kršitvami in ceste zunaj naselij z 72 obravnavanimi prekoračitvami hitrosti.
Večino voznikov, 678, smo policisti s kršitvijo seznanili na kraju, in sicer
- smo 97 voznikov opozorili,
- poleg tega smo izrekli 137 mandatnih kazni zoper tujce,
- v 4 primerih bomo zaradi kombinacije različnih prekrškov podali obdolžilne predloge na pristojna sodišča,
- v ostalih primerih pa smo voznikom izdali plačilne naloge.
146 lastnikov vozil pa lahko pričakuje, da bodo po pošti prejeli obvestilo o kršitvi oz. plačilni nalog.
Pri večini prekoračitev hitrosti je šlo za prekoračitve hitrosti do 20 km/h nad omejitvijo v naseljih in do 30 km/h nad omejitvijo na cestah izven naselja in na avtocestah.
Policisti smo svoje aktivnosti vnaprej napovedali in ob pomoči medijev obveščali javnost o načrtovanem nadzoru. Večina voznikov ga je sprejela pozitivno in prilagodila hitrost vožnje ter s tem prispevala svoj delež k temu, da so bile slovenske ceste včeraj relativno varne.
Kljub vsemu pa smo policisti obravnavali voznika, ki je na dolenjski avtocesti vozil s hitrostjo 187 km/h (na fotografiji), na območju Pomurja pa voznika trikolesa, ki je v naselju vozil s hitrostjo 107 km/h in še pod vplivom alkohola. Preizkus alkoholiziranosti, ki smo mu ga odredili policisti, je pokazal 0,61 mg/l izdihanega zraka. Po drugi strani pa je določen del voznikov zaradi nadzora hitrosti vozil veliko prepočasi (na gorenjski avtocesti, denimo, so policisti obravnavali voznika, ki je namesto 130 km/h vozil le s 46 km/h), kar je lahko v prometu prav tako zelo nevarno.
Nižje povprečne hitrosti so se odrazile tudi v manjšem številu prometnih nesreč s hujšimi posledicami:
- med maratonom nadzora hitrosti 19. aprila smo policisti obravnavali le eno prometno nesrečo, v kateri se je ena oseba huje telesno poškodovala (sum na zlom roke in noge pri starejši osebi),
- v primerljivem časovnem obdobju 11. aprila (med 6. in 18. uro) smo obravnavali dve prometni nesreči s hujšimi posledicami,
- 4. aprila pa eno prometno nesrečo s hujšimi posledicami in eno prometno nesrečo, v kateri je ena oseba umrla.
Ne glede na to pa je včeraj, 19. aprila, le 40 minut po zaključku akcije, v prometni nesreči zaradi neprilagojene hitrosti na žalost umrl voznik motornega kolesa, ki je trčil v stoječe vozilo.
Tudi Javna agencija RS za varnost prometa je obdobje, ko je potekal maraton nadzora hitrosti, primerjala z enakimi obdobji, ki se nanašata na en oziroma dva tedna nazaj. Na ta način so spremljali vpliv prikazovalnikov hitrosti in policijskih aktivnosti na umirjanje hitrosti. V prvem primeru so bili prikazovalniki ugasnjeni, v drugem so delovali, včeraj pa so se v okviru maratona nadzora hitrosti množično izvajale meritve hitrosti.
Na AVP navajajo: "Ugotovitve po posameznih datumih (4., 11. in 18. april 2018) kažejo, da so se povprečne hitrosti v primerjavi z enakimi obdobji zmanjšale, in sicer se je povprečna hitrost v času maratona nadzora hitrosti povprečno zmanjšala za 2,9 % (1,6 km/h) v primerjavi z 11. aprilom 2018 oz. 3,9 % (2,0 km/h) v primerjavi s 4. aprilom 2018." Ugotovitve kažejo, da so se povprečne hitrosti v primerjavi z enakimi obdobji pred akcijo zmanjšale oziroma so vozniki v povprečju včeraj vozili počasneje kot sicer.
Opisano primerjavo prikazujejo tudi spodnji grafi, ki jih je pripravila agencija:
Cilj maratona nadzora hitrosti je bil znižati hitrost na slovenskih cestah in vplivati na zavedanje o pomenu previdnejše, predvsem pa bolj umirjene vožnje. Vse aktivnosti policije so namreč usmerjene v zmanjševanje števila smrtnih žrtev na slovenskih cestah ter hudo in lahko telesno poškodovanih zaradi prometnih nesreč.
Z maratonom nadzora hitrosti smo se slovenski policisti pridružili policistom iz drugih evropskih držav, v katerih je včeraj prav tako potekal nadzor. Maraton nadzora hitrosti je sicer del vseevropske akcije Hitrost, ki traja do 22. aprila.
Vozite previdno in prilagodite hitrost vožnje tako predpisom kot razmeram na cesti. S previdno vožnjo lahko tudi sami veliko prispevate k ohranitvi življenj. Ne hitimo za vsako ceno, zmanjšajmo hitrost in tako preprečimo nepotrebne poškodbe in nepovratne posledice, ki lahko za vedno spremenijo naše življenje ali življenja drugih!
Več preventivnih nasvetov: Prometna varnost