Sorodne objave

 

Med poostrenim nadzorom avtocestnega prometa so slovenski policisti v sredo zjutraj, 20. julija 2016, pri enem od voznikov tovornjaka odkrili več resnih kršitev prometnih predpisov, predvsem določil o obveznem počitku. Povsem izčrpanega in utrujenega "tovornjakarja", državljana Italije, so policisti zaradi več hudih prekrškov oglobili, mu odvzeli vozniško dovoljenje in mu tako preprečili nadaljnjo vožnjo, s katero je ogrožal sebe in druge udeležence v prometu.

Policisti Specializirane enote za nadzor prometa (SENP), ki deluje znotraj Uprave uniformirane policije na Generalni policijski upravi, so 20. julija sodelovali v poostrenem nadzoru cestnega prometa po t. i. metodologiji Pegaz. Na avtocesti št. A2, na počivališče Dul v smeri proti Novemu mestu, so nekaj pred 7. uro zjutraj zaustavili voznika skupine vozil, italijanskega državljana, ki je opravljal izredni prevoz tovora - naftovodnih cevi na relaciji Italija-Hrvaška.

Ker so posumili, da skupina vozil presega dovoljeno dolžino (16,5 metra), so v sklopu kontrole izmerili tudi dolžino skupine vozil. Ta je znašala 17,6 metra, s čimer je za 110 cm presegla dovoljeno dolžino, zaradi česar se tak prevoz šteje kot izredni prevoz in je treba zanj predhodno pridobiti dovoljenje za izredni prevoz, ki ga po proučitvi možnosti izda Direkcija RS za ceste. Voznik dovoljenja za izredni prevoz ni imel, saj pravna oseba s sedežem v Italiji, ki je prevoz izvajala, zanj ni vložila vloge. Vozilo oz. skupina vozil, s katerimi se je opravljal izredni prevoz, tudi ni bila primerno označena s tablami "izredni prevoz" ter z rumenimi utripajočimi svetilkami. Udeležba take skupine vozil v cestnem prometu predstavlja nevarnost in oviro za druge udeležence cestnega prometa, saj mora voznik, ki tak prevoz opravlja, ravnati skladno z navodili iz dovoljenja, ki pa ga voznik ni imel.

V nadaljevanju postopka sta policista SENP pregledala delovanje digitalnega tahografa, vgrajenega v tovorno vozilo storilca, ter preverila spoštovanje t. i. socialne zakonodaje oz. Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih za tekoči dan in predhodnjih 28 dni. Ob tem sta ugotovila več resnih in kritičnih kršitev voznika, ki je grobo kršil določila socialne zakonodaje.

Do trenutka, ko je bil ustavljen, je namreč voznik vozil kar 14 dni zaporedoma, kljub temu, da bi moral najkasneje po šestih 24-urnih obdobjih koristiti tedenski počitek. V dveh zaporednih tednih je tako voznik koristil tedenski počitek v trajanju zgolj 9 ur, namesto 45. Policista sta še ugotovila, da je voznik predhodno vozil 13 ur in 57 minut v enem dnevu, kljub zakonski omejitvi 10 ur, ob tem pa je imel namesto 11 ur počitka le 4 ure in 42 minut počitka.

Posledica teh grobih kršitev je bila popolna izčrpanost in izredno slabo psihofizično stanje voznika. Udeležba takega voznika v cestnem prometu, ki poleg tega opravlja še izredni prevoz, kar zahteva posebno mero zbranosti, pa je lahko kritična.

Policisti so vozniku začasno odvzeli vozniško dovoljenje (za 45 ur), s čimer so mu zagotovili ustrezen počitek, skupino vozil pa zaradi neposedovanja dovoljenja za izredni prevoz in neoznačitve izločili iz prometa do odprave pomanjkljivosti. Zaradi opisanih kršitev so policisti vozniku izrekli globo v višini 3.890 evrov (pravni osebi pa v višini 13.670 evrov) ter mu zaradi zavarovanja izvršitve začasno odvzeli listine.

Po zaključku postopka se je voznik iskreno zahvalil policistoma, da sta mu odvzela vozniško dovoljenje ter mu tako omogočila prepotreben počitek. Sam je priznal, da je popolnoma izčrpan in ni v primernem stanju za vožnjo, a ga delodajalec sili v vožnjo in mu prepoveduje počitke.

* * *

Med opisano poostreno kontrolo so policisti SENP skupaj s prometnimi policisti Policijske uprave Novo mesto v petih urah, med 6. in 11. uro, na avtocestnem postajališču Dul kontrolirali 17 tovornih vozil in kar pri dvanajstih ugotovili več kršitev cestnoprometnih predpisov. V šestih primerih so ugotovili, da so vozniki kršili predpise, ki določajo obvezne počitke in odmore poklicnih voznikov tovornih vozil. Opravili so tudi tehtanje tovornih vozil. Preobremenjena so bila štiri tovorna vozila z največjo dovoljeno maso do 12 ton in eno tovorno vozilo z največjo dovoljeno maso nad 12 ton. Pri treh tovornih vozilih so ugotovili tehnične pomanjkljivosti.

Skupaj so iz prometa izločili 15 vozil (tovornih in osebnih) in ugotovili še številne druge kršitve cestnoprometnih predpisov. 28-letnemu vozniku, ki ni imel veljavnega vozniškega dovoljenja, so zasegli osebni avtomobil, iz prometa so izločili tudi avtomobil, na katerem je bilo razbito vetrobransko steklo. Kršiteljem so policisti izdali plačilne naloge, uvedli hitre postopke, tujcem izrekli mandatne kazni in o kršitvah z obdolžilnimi predlogi seznanili sodišče.