Med 10. in 16. marcem bo v Sloveniji potekal evropsko usklajen nadzor nad uporabo varnostnih pasov, ki istočasno poteka v večini evropskih držav. Policisti bomo v tem času preverjali, ali ste med vožnjo pripeti.
Glavni cilj akcije je povečati uporabo varnostnega pasu tako pri voznikih kot ostalih sopotnikih in zmanjšati število mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah. Varnostni pas je namreč še vedno najpomembnejša varnostna naprava v vozilu, s katero lahko v veliko primerih preprečimo najhujše posledice. Strokovnjaki so namreč ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 % manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.
Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, nam varnostni pas lahko reši življenje. Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, pa lahko varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki pa so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude (npr. udarec z glavo v vetrobransko steklo, udarec volana v predel prsnega koša itd.).
Zato bomo policisti v tem času poostreno preverjali, ali ste med vožnjo pripeti. Preverjali bom uporabo varnostnih pasov pri voznikih in sopotnikih na sprednjih in zadnjih sedežih ter pravilno uporabo zadrževalnih sistemov v vseh vrstah motornih vozil (osebnih avtomobilih, tovornih vozilih in avtobusih).
Ob tem opozarjamo, da je izjemnega pomena tudi pravilna raba varnostnega pasu:
- zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame;
- spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha;
- zaponka pasu mora biti dobro zapeta;
- pas ne sme biti zvit;
- pas se mora prilegati telesu, kar preverite s hitrim potegom pasu od telesa - ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmaka. Večji kot je razmak, večja je pot, ki jo bo telo prepotovalo ob morebitnem zaviranju, preden ga bo zaustavil varnostni pas.
Več nasvetov za varno uporabo varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov |
Preberite tudi:
- Sodobna tehnika v vozilu ne pomaga, če življenje ni pripeto z varnostnim pasom - sporočilo za javnost PU Kranj (13. 3. 2014)