Sorodne objave

 

Neprimerna oziroma neprilagojena hitrost ostaja poglavitni vzrok prometnih nesreč. Ker hitrost pomembno vpliva na prometno varnost, policija uvaja nov, dodatni način merjenja hitrosti na avtocestah, namenjen zlasti ugotavljanju najhujših prekoračitev. Novost smo danes, 23. avgusta 2011, podrobneje predstavili v Celju.

1

Nov način merjenja hitrosti je namenjen zlasti ugotavljanju najhujših prekoračitev hitrosti.


Kot je ob današnjem prikazu novega načina merjenja hitrosti na avtocestah izpostavil Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, večina voznikov na avtocestah spoštuje omejitve hitrosti, kar pomeni, da se hitrosti na avtocestah umirjajo. V prvem polletju smo policisti tako obravnavali manj prometnih nesreč na avtocestah, vendar pa so bile njihove posledice v prvem polletju letošnjega leta, v primerjavi z enakim obdobjem lani, hujše. Zabeležili smo namreč več mrtvih, pa tudi večje število hudo in lažje telesno poškodovanih. Ker pa med povzročitelji prometnih nesreč izstopajo posamezniki, ki s hitro vožnjo po avtocestah ogrožajo sebe in predvsem druge udeležence, uvajamo nov način izvajanja meritev hitrosti na avtocestah, s katerim bomo nadzirali predvsem takšne kršitelje.

RobertVehovec

Zvočni posnetek izjave Roberta Vehovca (mp3)  


Gre za meritve z laserskimi merilniki hitrosti, ki za dokumentiranje uporabljajo video zapis, s čimer je vsaka prekoračitev hitrosti dokumentirana s fotografijo. Policisti meritve izvajajo z nadvozov, morebitne kršitelje pa nato izločijo iz prometa oziroma ustavijo na primernem mestu in z njimi izvedejo ustrezen postopek.

2

Po besedah pomočnika komandirja Postaje prometne policije Celje Boštjana Cugmasa, so celjski policisti v letošnjem letu, do konca julija, ugotovili kar 776 prekoračitev hitrosti. Največ voznikov je hitrost prekoračilo za vsaj 30, pa do 40 kilometrov na uro.  

BostjanCugmas

Zvočni zapis izjave Boštjana Cugmasa (mp3)  


Neprilagojena oziroma neprimerna hitrost ostaja poglavitni vzrok prometnih nesreč, zaradi katerih je letos umrlo že 29, v enakem obdobju lani pa 25 ljudi. V lanskem letu je na cestah zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 45 ljudi, kar predstavlja 33 % vseh, ki so življenje izgubili v prometni nesreči. Izmed vseh prometnih nesreč, ki so se v letu 2010 zgodile zaradi neprimerne oziroma neprilagojene hitrosti, se jih je 19 % zgodilo na avtocestah. V prvih sedmih mesecih letošnjega leta beležimo dodatno zmanjšanje tovrstnih prometnih nesreč, saj se je njihov delež znižal na 15 %.

Nadzoru hitrosti je sicer namenjen tudi evropsko usklajen poostren nadzor hitrosti na cestah, v okviru katerega bodo vse do nedelje, 28. avgusta 2011, slovenski policisti izvajali poostren nadzor na cestah, kjer so kršitve omejitev hitrosti in prometne nesreče zaradi neprilagojene hitrosti najpogostejše.

Več informacij o koordiniranem nadzoru hitrosti, ki ga dvakrat letno pripravlja Evropska zveza prometnih policij TISPOL v sodelovanju z državami članicami: