Na prvi dan dvotedenskega poostrenega nadzora nad vozniki enoslednih vozil je pet motoristov, med njimi štirje policisti, povedalo svoje izkušnje, razmišljanja in nasvete drugim voznikom enoslednih vozil. Skupaj smo jih zbrali danes, 13. junija 2011, v Policijski akademiji v Tacnu, kjer smo organizirali novinarsko konferenco. Tokrat smo izpostavili predvsem pomen vidnosti motoristov, saj jih želimo spodbuditi k uporabi vidnih oblačil in zaščitnih sredstev.
Motorji - video (wmv)
Od 13. do 26. junija 2011 bo policija na območju vseh policijskih uprav namreč ponovno izvajala poostren nadzor nad vozniki enoslednih motornih vozil. Pozorni bomo na njihovo upoštevanje omejitve hitrosti in drugih prometnih predpisov, psihofizično stanje voznikov in tehnično brezhibnost vozil. Namestnik generalnega direktorja policije Matjaž Šinkovec je med drugim povedal še, da je "vodilo vseh aktivnosti policije zagotovitev varnosti v cestnem prometu."
Zvočni posnetek izjave Matjaža Šinkovca (mp3)
Do vključno 12. junija 2011 je na slovenskih cestah umrlo 12 voznikov motornih koles, v enakem obdobju lani in predlani tudi 12 in še v letu 2010 dva voznika kolesa s pomožnim motorjem (mopedom) oz. v letu 2009 en voznik kolesa s pomožnim motorjem (mopedom).
Od tega jih polovica ni bila odgovornih za povzročitev nesreče, ampak so bili žrtev izsiljevanja drugih udeležencev v prometu.
Vozniki namreč velikokrat spregledajo voznika motornega kolesa ali zmotno ocenijo njegovo hitrost. Šinkovec je še dodal: "Na policiji smo zato pripravili predlog za sprejetje ustreznih finančnih olajšav za nakup take vidne opreme in promocijo le-teh ter ga posredovali na Agencijo za varnost v cestnem prometu v preučitev. Prepričani smo namreč, da bi s cenovno dostopnejšo opremo in posledično pogostejšo uporabo takšnih zaščitnih sredstev povečali tako varnost voznikov enoslednih motornih vozil kot varnost vseh udeležencev v prometu."
Policisti želimo voznike motornih koles spodbuditi k uporabi vidnih oblačil in zaščitnih sredstev (čelada, zgornji del kombinezona, odsevni brezrokavnik). Takšna zaščitna sredstva zaenkrat med motoristi niso posebej dobro sprejeta, ker so zaradi fluorescentnih barv in materialov cenovno dražje od ostalih, po drugi strani pa je tudi zavedanje o pomenu vidnosti v prometu potrebno še okrepiti.
Andrej Rupnik iz vodstva policije pravi, da so ključni dejavniki, ki vplivajo na varnost motorista, psihofizično stanje, spoštovanje lastnega znanja in sposobnosti, biti pozoren na vreme, stanje v prometu in cestah in poznavanje sposobnosti motorja.
Zvočni posnetek izjave Andreja Rupnika (mp3)
Športni novinar Mitja Gustinčič je podal nekaj praktičnih nasvetov glede tega, kje se skrivajo nevarnosti na cesti.
Zvočni posnetek izjave Mitje Gustinčiča (mp3)
Smučarski skakalec in vrhunski športnik, zaposlen v policiji, Robert Kranjec, pa pravi takole: "Vozite strpno, uporabljajo varnostno razdaljo, primerno hitrost, upoštevajo predpise in bodite vidni na motorju."
Zvočni posnetek izjave Roberta Kranjca (mp3)
Slovenski gledališki igralec Janez Hočevar - Rifle je takole povzel primerjavo med motoristom nekoč in danes:
Zvočni posnetek izjave Janeza Hočevarja - Rifleta (mp3)
Nasveti za večjo varnost motoristov
Glej tudi:
Ob začetku motoristične sezone predstavili akcijo za večjo varnost motoristov - informacija z novinarske konference (23. 3. 2011)
Zdravniki, policisti in motoristi skupaj za varno motoristično sezono - informacija z novinarske konference (19. 4. 2011)