Na Ministrstvu za promet so danes, 29. aprila 2008, minister za promet mag. Radovan Žerjav, vodja Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu mag. Bojan Žlender, Mitjan Bizjak iz Direktorata za upravne notranje zadeve na Ministrstvu za notranje zadeve in vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Robert Sušanj predstavili novosti Zakona o varnosti cestnega prometa, ki bo začel veljati jutri, 30. aprila 2008.
Za alkohol velja eno samo, preprosto pravilo, so enotno poudarili udeleženci novinarske konference: Ko piješ, ne vozi, in ko voziš, ne pij! Vse ostalo je tveganje, da bomo v dobri volji pozabili na to, da smo vozniki.
Predstavili so tudi brošuro, v kateri so kratko predstavljene vse novosti, ki jih novela prinaša, in osnovni poudarki varnega ravnanja v prometu glede na najpogostejše dejavnike, ki vplivajo na nastanek prometnih nesreč (prehitra vožnja, vožnja pod vplivom alkohola, uporaba varnostnih pasov in otroških sedežev, katalog glob in kazni za kršitve določil zakona itd.):
Minister za promet mag. Radovan Žerjav je na današnji novinarski konferenci uvodoma povedal: "Z jutrišnjim dnem začne veljati nov zakon. O "črki zakona" ne bi rad veliko govoril, saj je bilo o tem že veliko napisanega in povedanega, raje bi spregovoril o "duhu zakona", ki ga vsebuje slogan Zakon omejuje, da varuje! Novela zakona je takojšen odziv vlade na poslabšanje razmer v cestnem prometu. S tem zakonom želimo nemudoma zmanjšati število mrtvih na naših cestah. Zakon bo dosegel svoj namen že, če bo na slovenskih cestah življenje izgubila ena oseba manj. Zato tega zakona ne vidim kot kaznovalnega, vidim ga kot sredstvo, s katerim bomo voznike zelo resno opozorili in hkrati vzpodbudili k upoštevanju in spoštovanju cestnoprometnih predpisov. Na ta način bomo zaščitili najšibkejše udeležence v prometu - pešce in kolesarje, nenazadnje pa tudi tiste voznike, ki so že do sedaj vozili po predpisih, pa so jim nestrpneži zato 'kazali osle'."
"Nepozornost in neupoštevanje osnovnih pravil ob preveliki hitrosti in prisotnosti alkohola privedeta do najtežjih posledic. Pri nesrečah je fizika tista, ki določa posledice. Že 10 km/h preveč v naselju, kjer je omejitev 50 km/h, lahko pripelje do najbolj tragičnih posledic. Pri takem trku med vozilom in pešcem bi 40 % pešcev izgubilo življenje", je navedel mag. Bojan Žlender.
"V Sloveniji je telefoniranje med vožnjo postalo posebna razvada. Zakon izjemoma dovoljuje, kdaj ga smemo uporabiti. To je takrat, ko imamo možnost prostoročnega telefoniranja. Žal pa zakon ne opozarja na ključno težavo, in sicer, da resen telefonski pogovor lahko zelo obremeni voznikove sposobnosti in zmožnosti za vožnjo. Učinek je podoben, kot če bi imeli v krvi 0,8 promila alkohola. Sami lahko veliko storimo za to, da preprečimo takšno potencialno nevarno situacijo - ne oglašajmo se takoj, ko telefon zazvoni, raje varno ustavimo in opravimo pogovor," je še dodal Žlender.
"V zakonu so določeni novi pogoji za izdajo vozniškega dovoljenja, uvedel se bo nov obrazec vozniškega dovoljenja, ki bo strankam bolj prijazen in tudi bolj zaščiten proti ponarejanju in ponarejanju. Poleg tega pa bo vozniško dovoljenje po novem na polikarbonatni kartici in enotno v vseh državah članicah v Evropski uniji," je povedal Mitjan Bizjak z Ministrstva za notranje zadeve: "Uvajajo se tudi nove kategorije za vožnjo motornih vozil. Novi razredi kategorij pa bodo 1, 2, 3, ... (po starem so A, B, C ...)." Zakon poleg tega uvaja register voznikov, ki bo omogočal spremljanje imetnika vozniškega dovoljenja.
Robert Sušanj, vodja Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije, je na konferenci opozoril: "Policisti nismo samo tisti, ki ugotavljamo prometne kršitve, in nismo samo tisti, ki obravnavamo prometne nesreče. Smo tudi tisti, ki največkrat potrkamo na vrata in vam povemo, da vam je nekdo v prometni nesreči ubil otroka - hčerko ali sina, da vam je ubil očeta, mamo, svojce. Ko gledamo obraze teh ljudi, ni kazni, ki bi jo ti ljudje privoščili povzročitelju prometne nesreče. Takšne kazni - v takšni meri, da bi bili oškodovanci zadoščeni, ne znamo zapisati v zakon. Zato upam, da bo novela tega zakona prispevala k temu, da bomo vsak pri sebi zmogli temeljit razmislek o tem, kako se sami obnašamo v prometu, kako ravnamo v prometu, kako spoštujemo prometne predpise, vse zato, da bomo sami varni in da bomo varni vsi skupaj na slovenskih cestah," je še zaključil Sušanj.
- Novela ZVCP začne veljati 30. aprila 2008 (sporočilo za javnost Ministrstva za promet)
Preventivni plakati v barvah semaforja:
Fotografije: Monika GOLOB