Sorodne objave

 

Ob svetovnem dnevu spomina na žrtve prometnih nesreč smo policisti včeraj, 20. novembra 2023, na celotnem avtocestnem omrežju poostreno nadzirali promet. Pozorni smo bili predvsem na prehitro vožnjo in premajhno varnostno razdaljo.

TruCam1 20112023Pri celodnevnem nadzoru so sodelovali policisti postaj prometnih policij in Specializirane enote za nadzor prometa, ki so s številnih nadvozov merili razdaljo med vozili. Odkrili so 266 kršitev, povezanih z neustrezno razdaljo med vozili, pri čemer so zabeležili le kršitve, ki so očitno predstavljale tveganje za morebitno naletno trčenje.

Poleg tega so obravnavali 138 prehitrih voznikov in 13 nedovoljenih prehitevanj med vozniki težkih tovornih vozil. Izstopal je voznik, ki je vozil s hitrostjo 199 km/h na delu avtoceste, kjer je hitrost vožnje s prometnim znakom omejena na 100 km/h.

Tako kot prehitra vožnja je lahko usodna tudi prekratka varnostna razdalja

Neustrezna varnostna razdalja je žal še vedno prepogost vzrok za nastanek prometnih nesreč. Je drugi najpogostejši vzrok za prometne nesreče, takoj za neprilagojeno hitrostjo. Zato policisti z različnimi oblikami dela stopnjujemo nadzor nad razdaljo med vozili, predvsem na avtocestnem omrežju, kjer so hitrosti velike.

V obdobju od 1. januarja do 20. novembra 2023 je bilo na slovenskem avtocestnem omrežju v zvezi z neustrezno razdaljo med vozili ugotovljenih 4.894 prekrškov (v enakem obdobju lani je bilo obravnavanih 3.064 prekrškov, v enakem obdobju leta 2021 pa 2.048).

Poostreno tudi nad neodgovorne voznike tovornih vozil in avtobusov

Pretekli četrtek, 16. novembra 2023, pa so policisti postaj prometnih policij Novo mesto, Kranj, Ljubljana in Celje ter policisti Specializirane enote za nadzor prometa na avtocesti št. 2 na območju Novega mesta izvedli popoldansko-nočni nadzor s poudarkom na kršitvah voznikov tovornih vozil in avtobusov.

Z naključnim izborom so policisti kontrolirali 26 tovornih vozil in avtobusov domačih prevoznikov, 14 vozil prevoznikov evropske skupnosti in 7 vozil prevoznikov tretjih držav. Ob tem so odkrili številne prekrške v povezavi z nalaganjem in pritrjevanjem tovora na tovornih vozilih.

Vozniki pogosto kršijo omejitve v zvezi z delovnim časom, časom vožnje, odmori in počitki. Tako so policisti med četrtkovim nadzorom odkrili tri voznike, ki so manipulirali s časom trajanja vožnje in zatajili podatke, ki morajo biti zapisani na vozniški tahografski kartici. Odkrite so bile presežene hitrosti vožnje in kršitve v zvezi s preobremenjenostjo vozila.

IMGP1408

Policisti so med drugim ustavili domačega prevoznika, ki je tovorno vozilo s priklopnikom zelo preobremenil, saj je skupna masa skupine vozil znašala 59,8 tone (ob dovoljeni teži 40 ton). Na vozilu so bile nameščene neustrezne oziroma poškodovane pnevmatike, poleg tega je voznik v tahografu uporabljal voznikovo kartico, ki ni bila njegova. Uporaba kartic drugih voznikov je problematična zato, ker vozniki na ta način vozijo več, kot jim dovoljujejo pravila, to pa vodi v preutrujenost in nedvomno vpliva na njihove zmožnosti za vožnjo.

Med nadzorom so policisti na avtocesti ustavili tudi voznika osebnega avtomobila, ki so mu z alkoskopom izmerili več kot en promil oziroma 0,57 mg alkohola na liter izdihanega zraka. Možnosti, da bo tako alkoholiziran voznik udeležen v prometni nesreči, so v primerjavi s treznim voznikom večje za kar 25-krat!

Posebnost opisanega nadzora je bila v tem, da so v vlogi opazovalcev sodelovali policisti iz sosednje Hrvaške, tako da je nadzor potekal tudi na avtocesti med Zagrebom in Splitom ter na območju Karlovca, kjer so slovenska prometna policista gostili hrvaški kolegi iz tamkajšnje prometne policije. Mednarodno sodelovanje je vsekakor pomembno za izmenjavo strokovnih izkušenj, znanj, pristopov in uporabo sodobne tehnologije pri zagotavljanju varnosti v sektorju cestnih prevozov.

Povezane vsebine

Danes obeležujemo svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč (sporočilo Zavoda Varna pot)