Med nacionalno akcijo za večjo varnost kolesarjev, ki bo potekala od 29. julija do 4. avgusta 2022, bomo policisti z večjo intenzivnostjo preverjali, ali kolesarji spoštujejo prometna pravila in kako se do kolesarjev obnašajo ostali vozniki. Akcijo sicer koordinira Javna agencija RS za varnost prometa, ki kolesarje in ostale udeležence prav tako poziva k strpni vožnji in večji previdnosti na cestah.
Delež kolesarjev v zadnjih letih se vztrajno povečuje, povečuje pa se tudi število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi
Kot navaja Javna agencija RS za nadzor prometa, letos do 23. julija po začasnih podatkih v Sloveniji beležimo 744 prometnih nesreč kolesarjev, v katerih je bilo 123 hudo telesno poškodovanih in 527 lažje telesno poškodovanih.
Umrlo je 10 kolesarjev, enako kot v celem letu 2021. Kar 7 od 10 umrlih kolesarjev je smrtno prometno nesrečo povzročilo samih, največ zaradi neprilagojene hitrosti, pet je bilo starejših od 65 let.
Kar polovica smrtnih žrtev v času nastanka prometne nesreče ni uporabljala zaščitne čelade. Dobra polovica vseh hudo poškodovanih kolesarjev tudi ni nosila zaščitne čelade.
Letos so kolesarji povzročili 70 prometnih nesreč pod vplivom alkohola, en kolesar je kot povzročitelj zato tudi umrl. Zaradi drugih povzročiteljev pod vplivom alkohola pa sta letos umrla dva kolesarja.
Uporaba mobilnih telefonov in drugih naprav med vožnjo, ki zmanjšujejo slušno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila, je med pogostimi kršitvami tudi pri kolesarjih. Med vožnjo s kolesom je prepovedano uporabljati mobilni telefon, do konca julija pa je policija ugotovila že 491 kršitev prepovedi naprav ali opreme, ki motijo pozornost. Oglejte si video
Pozorni bomo predvsem na kršitve, ki so med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč
Policisti bomo preverjali, ali kolesarji vozijo v napačno smer in ali upoštevajo prometno signalizacijo (predvsem rdečo luč na semaforju). Kontrolirali bomo tudi psihofizično stanje kolesarjev, prevoz otrok na kolesu in uporabo kolesarskih čelad. Nadzorovali bomo vožnjo po pločnikih, nepravilno in tesno prehitevanje kolesarjev, neupoštevanje pravil o prednosti itd.
Pozorni pa bomo tudi na odnos ostalih prometnih udeležencev do kolesarjev, predvsem voznikov motornih vozil, ki marsikdaj s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti in prehitevanjem preblizu ogrožajo kolesarje.
Tudi na kolesarskih poteh na Obali bo v teh dneh videti več policistov na kolesu, ki bodo opozarjali ali pa kaznovali kršitelje predpisov.
Policisti bomo v tem obdobju izvajali posamične poostrene nadzore, v preostalem času pa bomo kolesarje nadzirali ob rednem delu. Glede na problematiko na posameznih območjih bodo policijske enote sodelovale z občinskimi redarstvi. V policiji smo letos nabavili 28 električnih koles, ki so bila razporejena na posamezne policijske uprave in jih bomo prav tako uporabljali v aktivnostih za večjo varnost kolesarjev.
Nasveti in opozorila kolesarjem
Najpogostejši vzroki za prometne nesreče v katerih so udeleženi kolesarji, so neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in nepravilna stran oz. smer vožnje. Zato tudi kolesarje, tako kot voznike motornih vozil, pozivamo, naj prilagodijo hitrost vožnje in upoštevajo pravila glede smeri vožnje.
Vedno naj uporabljajo le površino, ki je namenjena kolesarjem. Kolesarske poti so namreč veliko bolj varne. Če ni kolesarske steze ali pasu, naj vozijo čim bližje desnemu robu vozišča v smeri vožnje.
Pozorni naj bodo na prometno signalizacijo. Opazujejo naj promet in predvidevajo ravnanje drugih udeležencev. Pred spremembo smeri vožnje naj večkrat pogledajo, kaj se dogaja za njimi, ter pravočasno in odločno nakažejo svoj namen.
Poskrbijo naj, da bo njihovo kolo redno vzdrževano in tehnično brezhibno. Voznik in potnik na kolesu morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto kolesarsko čelado, ki jo priporočamo tudi odraslim kolesarjem. Odsvetujemo pa vožnjo pod vplivom alkohola!
Nasveti in opozorila drugim voznikom
Ne le kolesarje, na povečano previdnost posebej opozarjamo tudi voznike motornih vozil, ki so letošnje tri smrtne prometne nesreče kolesarjev povzročili zaradi neprilagojene hitrosti, izsiljevanja prednosti in nepravilnega prehitevanja. Pri prehitevanju naj dosledno upoštevajo predpisano minimalno bočno razdaljo pri prehitevanju kolesarjev, ki znaša 1,5 metra.
Glavni cilj že druge letošnje preventivne akcije je zmanjšati število smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih kolesarjev v prometnih nesrečah ter omogočiti varno kolesarjenje.
Več informacij in statističnih podatkov v sporočilu za javnost AVP: Vsaj štirikrat tedensko kolesari dobrih 13 odstotkov ljudi
Povezane vsebine
Varno na kolo – nasveti policije za varno udeležbo v prometu
Varno s kolesom v prometu (zgibanka)