Sorodne objave

 

Ob tednu otroka gorenjski policisti pripravili plakat Pazi name, s katerim želijo opozoriti na večjo varnost v cestnem prometu.

pazi name slika Pazi name  


»Starši in otroci, pripnite se! Vozniki, zmanjšajte hitrost in obvarujte življenje! Alkohol in droge ne sodijo na cesto! Pešci, bodite vidni, pozorni in varni!« vse to so nasveti, s katerimi želimo policisti opozoriti, da moramo za večjo varnost najšibkejših udeležencev v prometu paziti vsi, predvsem pa vozniki motornih koles. Med najbolj ogroženimi udeleženci v cestnem prometu in tudi najbolj izpostavljeni tveganjem v prometnih nesrečah so pešci, predvsem starejši in otroci, saj je njihova varnost pogosto v rokah drugih, predvsem tistih, ki niso pozorni na promet in ne vozijo po omejitvah hitrosti. Še posebej otroci niso vešči obnašanja v prometu, prometna pravila si marsikdaj razlagajo po svoje, njihova ravnanja pa so pogosto nepredvidljiva.

*****

Na Gorenjskem so policisti letos obravnavali že 1074* (1.250) prometnih nesreč.

Pešci so bili letos udeleženi v 35 (45) prometnih nesrečah. Povzročili so jih 9 (7). Dva pešca (3) sta v nesrečah umrla, 5 (8) se jih je huje, še 24 (30) pa lažje telesno poškodovalo. Proti pešcem je bilo izrečenih 270 ukrepov, največ, kar 182 (129), zaradi napačnega prečkanja vozišča.

Kar tretjina vseh oziroma 4.523 (4.515) od 14.517 (12.813) ukrepov je bilo letos povezanih s hitrostjo vožnje. Neprilagojena hitrost je bila vzrok 189 (165) prometnim nesrečam, v katerih so štirje (3) udeleženci umrli, 15 (18) jih je bilo huje telesno poškodovanih, 104 (87) pa lažje.

Zaradi neprilagojene hitrosti vožnje je zato ogroženo marsikatero življenje. Verjetnost, da bo pešec ob trku pri hitrosti 30 km/h umrl, je manjša od 10 odstotkov. Ob trku pri hitrosti 50 km/h pa se drastično poveča, saj je takrat kar 85-odstotna vrednost, da bo pešec zaradi trka umrl.

Vožnja znotraj hitrostnih omejitev lahko udeleženca zato obvaruje pred marsikatero poškodbo in reši življenje, saj stopnja poškodb s hitrostjo sunkovito narašča.

V prometu, predvsem z vidika posledic v nesrečah, je zelo problematična tudi neuporaba varnostnega pasu. Znano je namreč, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo svojega telesa ob trku do hitrosti 7 km/h. Že ostro zaviranje pri majhni hitrosti pa je dovolj, da otroka, ki ni pripet in ne spremlja dogajanja v prometu, vrže iz sedeža v avtomobilu in ga hudo poškoduje.

Varnostnega pasu letos ni uporabljalo 2.406 (2.312) udeležencev, ki so bili obravnavani v policijskih postopkih. Številka sicer sama po sebi ne pove veliko, čeprav je visoka, je pa zato dosti bolj zgovoren podatek, da je letos 5 voznikov, ki niso uporabljali varnostnega pasu, umrlo, 6 se jih je huje, še 150 pa lažje telesno poškodovalo. Skupno je bilo torej poškodovanih 161 od 181 voznikov, ki med vožnjo niso bili pripeti z varnostnim pasom. Pri potnikih je situacija podobna. Od 71 potnikov, ki so bili udeleženi v nesrečah, jih je 5, ki niso uporabljali varnostnega pasu, utrpelo hude, 58 pa lažje telesne poškodbe.

Skoraj vsak oziroma kar 89 % udeležencev, ki so bili udeleženi v nesrečah na Gorenjskem in niso uporabljali varnostnega pasu, je bilo torej poškodovanih. Ta številka je izjemno visoka glede na to, da bi velik delež teh poškodb lahko preprečili, če bi si vzeli le nekaj sekund časa in se pripeli.

Veliko je torej stvari, zaradi katerih se lahko življenje v trenutku obrne na glavo, in k temu zagotovo pripomore tudi vožnja pod vplivom alkohola in drog, ki povzročajo motnje v zaznavanju in dojemanju, zmanjšujejo pozornost in podaljšujejo zmožnost pravočasnega reagiranja.

Alkohol je bil letos vzrok 110 (120) prometnim nesrečam na Gorenjskem. Zaradi alkohola in drog v prometu je bilo izvedenih 939 (477) ukrepov, skoraj vsak 20 preizkušeni voznik je bil pod vplivom alkohola. Povprečna stopnja alkoholiziranosti voznikov v nesrečah je bila 1,49 promila. Kar 84 (80) voznikov je imelo v organizmu več kot promil alkohola.

Pri takšni stopnji alkohola je bistveno motena reakcija oči na svetlobo. Voznik ne more več pravočasno dojemati, kaj prihaja z njegove leve in desne strani, saj je bistveno zoženo vidno polje. Zaznamovanje in ocenjevanje globine prostora in pozornost se zmanjšata za polovico. To pomeni, da voznik vozi praviloma s premajhno varnostno razdaljo, njegove reakcije so prepozne in večinoma napačne. Na določene nevarnosti voznik sploh ne reagira več, možnost udeležbe v prometni nesreči pa se v primerjavi s treznim voznikom poveča za 25-krat.

*Podatki so zbrani do 5. oktobra 2013, podatki v oklepajih pa so za enako obdobje lani.

*****

Marsikatera huda posledica se zgodi samo zaradi sekunde nepremišljenosti, ko pogum nadvlada racionalni premislek. Prav ta sekunda premisleka bi lahko rešila življenje. Zato vozniki, preprečujte tveganja in ne dovolite, da pride do nesreče. Pešci pa bodite vidni, pozorni in tudi sami poskrbite za varnost.

Na to bomo voznike opozarjali tudi z opozorilnim plakatom Pazi name, s katerim želimo pešce opozoriti, naj bodo vidni in pozorni; voznike, naj zmanjšajo hitrost vožnje in obvarujejo življenje; starše, naj uporabljajo varnostne pasove in z njim zavarujejo tudi najmlajše ter vse prometne udeležence, da alkohol in droge ne sodijo na cesto.


Več nasvetov za prometno varnost