Sorodne objave

 

V okviru velike evropske akcije ozaveščanja o nevarnosti zaspanosti za volanom bo vse države Evropske unije, ki sodelujejo v tej preventivni akciji, med njimi je tudi Slovenija, obiskal t. i. Wake Up Bus. Ta se je včeraj, 9. oktobra, ustavil tudi na Kongresnem trgu v Ljubljani, kjer so organizatorji informirali mimoidoče o problematiki zaspanosti za volanom. Projektu se je pridužila tudi policija.

IMG 2849

Zloženke s koristnimi nasveti:


Čeprav statistični podatki kažejo, da se je prometna varnost v Sloveniji v zadnjih letih nekoliko izboljšala, žal naše ceste še vedno vsako leto zahtevajo okoli 130 življenj in botrujejo več kot 800 hudim telesnim poškodbam. Marsikatero od teh prometnih nesreč bi lahko preprečili že s kritično presojo o tem, ali je naše psihofizično stanje primerno za vožnjo ali ne.

Po raziskavah Evropske unije je utrujenost kriva za okoli 20 % prometnih nesreč in je najpogostejši dejavnik nesreč pri poklicnih voznikih tovornih vozil. Evropska zakonodaja zato zanje postavlja posebne pogoje in določa, koliko časa lahko vozijo in kdaj si morajo vzeti čas za počitek. Čeprav tovrstne omejitve za ostale voznike ne veljajo, bi morali prav vsi, ki sedemo za volan, upoštevati svoje počutje in ne zanemariti pomena počitka.

IMG 2807

Dr. Leja Dolenc Grošelj je opozorila, da je zaspanost lahko tudi posledica bolezni.


Policija pri obravnavi prometnih nesreč vsakič skrbno preuči tudi vzrok za nastanek nesreče. Večkrat obstajajo indici, da je bil voznik motornega vozila utrujen, vendar je to skoraj nemogoče dokazati. Največkrat se sum pojavi pri poklicnih voznikih tovornih vozil, udeleženih v prometni nesreči, saj je iz tahografa mogoče razbrati, da je voznik vozil dalj časa, kot mu dovoljujejo zakonski predpisi. O utrujenost voznika je moč sumiti tudi pri prometnih nesrečah, pri katerih voznik nenadoma, brez vzroka in brez zaviranja zapelje levo na nasprotno stran vozišča ali desno izven vozišča.

Takšne situacije so izjemno nevarne in mnogokrat pripeljejo do zelo hudih posledic. Zato je zelo pomembno, da se o tem pogovarjamo, da voznike osveščamo o možnih posledicah utrujenosti in zaspanosti za volanom. Le tako lahko vplivamo na udeležence cestnega prometa, da bodo med vožnjo razmišljali tudi o tem in pravočasno ukrepali, ko bodo začutili, da pri vožnji niso več zbrani, in tako morda obvarovali svoje življenje in življenje koga drugega.

IMG 2832

 "Za varno prometno udeležbo ni dovolj zgolj spoštovanje zakonskih predpisov. K odgovornemu ravnanju v prometu sodita tudi lastna samokritičnost in zavedanje, da lahko za svojo varnost in varnost drugih udeležencev največ storimo prav sami," je poudaril Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije v Generalni policijski upravi.

Zato v Policiji podpiramo evropski projekt Wake up bus, voznikom pa hkrati svetujemo:

  • Na pot se odpravite le spočiti in naspani. Ne načrtujte daljše poti ponoči. Če med potjo začutite utrujenost, ustavite vozilo na varnem mestu in zaspite za 10-20 minut. Kratek spanec in počitek sta priporočljiva tudi za tiste, ki se odpravljajo na nočno delo.
  • Na daljšo pot se raje odpravite skupaj s sopotnikom. Z njim se lahko pogovarjate, načrtujete pot in postanke za počitek ter se med vožnjo izmenjujeta.
  • Uredite si življenje tako, da vam bo ostalo več časa za spanje v nočnih urah.
  • Če ste podnevi prekomerno zaspani in utrujeni, se o tem pogovorite s svojim zdravnikom.
  • Vsa zdravila – uspavala vplivajo na sposobnosti za vožnjo motornega vozila in so označena z opozorilnim trikotnikom. Če uporabljate uspavala ali druga zdravila, ki lahko vplivajo na vaše psihofizične spodobnosti, se pogovorite s svojim zdravnikom, ali lahko upravljate motorno vozilo in koliko ur po uporabi predpisanega odmerka lahko sedete za volan.

 

Wake Up Bus bo 15. oktobra svojo pot zaključil v evropskem parlamentu v Bruslju. Pobudnikom projekta želimo uspešno kampanjo, vsem voznikom pa varno vožnjo!

Več o projektu Wake Up Bus