V zadnjem mesecu in pol je na naših cestah tragično umrlo osem pešcev, kar je več kot v enakem obdobju lani, ko je bilo, kot vemo, glede prometne varnosti slabše kot predlani. Vse te smrti so bile nepotrebne in prav vsako bi lahko s pravilnim ravnanjem preprečili.
Pešci lahko sami največ storijo za svojo varnost v cestnem prometu. Predvsem tako, da hodijo, kjer je le mogoče, po pločniku ali drugi površini, na kateri ni motornih vozil. Tam, kjer ni pločnika, je varneje hoditi po bankini ali drugi površini zunaj vozišča, po robu vozišča pa le tam, kjer res ni nobene druge možnosti. Pri tem velja upoštevati, da je veliko varneje hoditi po levi strani ceste (v smeri hoje) kot po desni, kajti tako pešec vidi vozila, ki mu po njegovi strani ceste prihajajo nasproti. V mraku, temi in ob slabih vremenskih pogojih (megla, dež ali sneg) je pešec, zlasti na neosvetljeni cesti, slabo viden, še posebno, če je oblečen v temna oblačila. V takih razmerah ga voznik opazi mnogo pozneje kot ob dobri vidljivosti. Velikokrat prepozno.
Pešcem svetujemo in priporočamo, zakon pa to od njih zahteva, da med hojo po cesti v temi ali ob zmanjšani vidljivosti uporabljajo svetilke ali odsevna telesa (kresničke ali odsevne pasove) ter nosijo oblačila, obutev in opremo (npr. šolske torbice) z všitimi odsevnimi materiali. Če je le mogoče, naj uporabljajo v takšnih razmerah oblačila svetlih barv, ki so v soju avtomobilskih luči bolj vidna kot temna.
Voznike motornih vozil prosimo in jim priporočamo, naj bodo v cestnem prometu pozorni na pešce, zlasti na cestah v naseljih, pa tudi tam, kjer vodijo ceste mimo naseljenih območij. V teh območjih naj bodo še posebno previdni in naj dosledno upoštevajo hitrostne omejitve, poleg tega naj hitrost vožnje prilagajajo stanju ceste ter vremenskim in drugim razmeram v prometu. Posebno se morajo zavedati nevarnosti srečanja s pešcem, ki hodi po cesti v mraku, temi ali ob slabem vremenu, ki je zaradi temnih oblačil slabo viden in ki morda nima niti svetilke niti odsevnika.