Sorodne objave

 

Policisti motoristi s Postaje prometne policije Ljubljana so se v torek, 27. 3. 2007, podali na kondicijsko vožnjo, ki je potekala od Ljubljane proti Colu, Ajdovščini, Novi Gorici in po Krasu do Kopra ter nazaj v Ljubljano.

Na motorju pa se jim je v okviru redne kondicijske vožnje pridružil tudi generalni direktor policije Jože Romšek.

kondicijska voznja01


Policisti motoristi so se ustavili na Postaji prometne policije Koper, kjer so generalni direktor policije Jože Romšek, vodja sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije Robert Sušanj in Aleš Štravs, policist motorist - inštruktor za vožnjo z motornimi kolesi PPP Ljubljana, predstavnikom medijev predstavili stanje prometne varnosti in delo policistov motoristov ter opozorili na začetek motoristične sezone, ko bo na slovenskih cestah veliko motornih koles.

kondicijska voznja03


Pri tem je generalni direktor policije Jože Romšek pozval vse voznike motornih koles, naj dosledno spoštujejo cestnoprometne predpise, upoštevajo nasvete in izkušnje starejših voznikov motornih koles oz. vozijo zelo previdno, pri čemer naj upoštevajo vse udeležence v cestnem prometu.

kondicijska voznja02


Hkrati pa so predstavniki policije opozorili tudi na številne nevarnosti, ki prežijo na motoriste na naših cestah. Samo lani je na slovenskih cestah umrlo 54 voznikov enoslednih motornih vozil (motornih koles in koles z motorjem) ali 20,6 odstotkov vseh umrlih. Stanje se je poslabšalo tudi med vozniki koles z motorjem, saj jih je lani umrlo 12, leto prej pa 5. Hudo telesno poškodovanih je bilo lani 257 voznikov enoslednih motornih vozil ali 21,1 odstotkov vseh hudo telesno poškodovanih.

Najpogostejši vzrok prometnih nesreč med vozniki motornih koles je neprilagojena hitrost, ob tem pa je bilo kar 51,4 odstotkov voznikov motornih koles, ki so povzročili prometno nesrečo, pod vplivom alkohola. Med povzročitelji prometnih nesreč je bilo 54,9 odstotkov (ali 302) povzročiteljev starih med 24 do 44 let. Tudi delež alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč med vozniki enoslednih motornih vozil narašča. Lani je bilo med vozniki enoslednih motornih vozil pod vplivom alkohola 16,3 odstotkov povzročiteljev prometnih nesreč.

Lani so imeli policisti pri delu 32 prometnih nesreč z dvema lažjima in eno hujšo telesno poškodbo.

Vodja Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi Robert Sušanj je ob tej priložnosti še poudaril, da slovenska policija letos pripravlja obsežnejše preventivne in represivne ukrepe za večjo varnost voznikov motornih koles v cestnem prometu.

kondicijska voznja04


Za delo z motornimi kolesi je v policiji usposobljeno 316 policistov motoristov, ki pri delu trenutno uporabljajo 184 enoslednih motornih vozil (med njimi je največ motornih koles: 161), večinoma znamke BMW z različno delovno prostornino motorja z notranjim izgorevanjem. Policisti motoristi se pred vsako motoristično sezono temeljito pripravijo, saj obnavljajo teoretično znanje in se praktično urijo na utrjeni in neutrjeni podlagi na poligonu, na koncu pa jih čaka še približno 300 kilometrov dolga relacijska kondicijska vožnja. Kondicijska vožnja policistov, ki opravljajo naloge na področju varnosti v cestnem prometu z motornimi kolesi, je del programa za usposabljanje policistov motoristov oziroma sodi med priprave za delo na motornem kolesu

Danes so v uporabi še starejša motorna kolesa BMW R 80RT, ki so jih izdelovali do leta 1995, ko jih je poskušal zamenjati model BMW K 75 R in RT, in ki so bila nabavljena v letih 1994 do 1996. Ob prihodu novega tipa motorja leta 1992, prav tako z oznako R, so pričeli prihajati modeli BMW R 850 RT (1996), tako da od leta 2002 policija nabavlja le BMW R 1150 RT. Za nadzor na državni meji pa policisti uporabljajo tudi motorna kolesa BMW 650 F.

Slovenski policisti uporabljajo 184 enoslednih motornih vozil (motornih koles, koles z motorjem), in sicer:

  • 23 vozil do 50 ccm
  • 20 vozil od 51 do 350 ccm
  • 4 vozila od 351 do 650 ccm
  • 137 nad 651 ccm

 

Foto: Dean Božnik