Sorodne objave

 

Agencija za varnost prometa, Policija, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo ter projekt Varno na kolesu so ob začetku sedmega globalnega tedna varnosti cestnega prometa, ki poteka pod okriljem Združenih narodov ter pred začetkom nacionalne preventivne akcije za večjo varnost kolesarjev, v Ljubljani izvedli medijski dogodek za ozaveščanje vseh udeležencev v prometu o varnosti kolesarjev.

z leve mag felser dr markl mag kapun g steklacic medved voglar

Sodelovali so tudi otroci petih razredov OŠ Ferda Vesela iz Šentvida pri Stični, ki so se preizkušali na poligonu varne vožnje in spoznavali pomen zaščitne čelade ter drugih prvin varnega kolesarjenja. Letošnja tema globalnega tedna varnosti cestnega prometa je trajnostna mobilnost s sloganom #RethinkMobility. V Združenih narodih ob letošnjem globalnem tednu varnosti cestnega prometa poudarjajo, da mora biti varnost v središču premisleka o mobilnosti.

Največ nasreč zaradi neprilagojene hitrosti ter neupoštevanja pravil o prednosti

Podatki kažejo, da je bilo v letu 2022 v Sloveniji 1.484 prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, od tega je 876 kolesarjev ali 59 % samih povzročilo prometno nesrečo. Število prometnih nesreč se je v primerjavi z letom 2021 povečalo za 9 %, med vzroki izstopata neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravila o prednosti. Umrlo je 11 kolesarjev, 241 je bilo hudo telesno poškodovanih in 1.057 lažje telesno poškodovanih. Delež umrlih kolesarjev je v letu 2022 znašal 12,9 % med vsemi žrtvami prometnih nesreč, kar je največ v obdobju zadnjih petih let. V obdobju zadnjih petih let je delež hudo telesno poškodovanih med vsemi udeleženci v prometu najvišji prav med kolesarji in znaša 27 %. V zadnjih petih letih 63 % umrlih kolesarjev ni uporabljalo kolesarske čelade. Kljub temu, da je uporaba zaščitne kolesarske čelade obvezna le do 18. leta, svetujemo uporabo čelade vsem kolesarjem.

Najpogostejši vzroki za prometne nesreče, v katerih so udeleženi kolesarji, so torej neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in nepravilna stran oz. smer vožnje. Vozniki motornih vozil in kolesarji naj prilagodijo hitrost vožnje in upoštevajo pravila glede smeri vožnje. Kolesarji naj uporabljajo kolesarske poti, če na njihovi poti obstajajo, saj so veliko bolj varne. Dogaja se namreč, da kolesarji vozijo po cestah, čeprav vzporedno s cesto poteka še kolesarska steza ali kolesarka pot. Na njih je vse več voznikov e-skirojev, ki so tihi in hitri, zato je pomembno, da sta obe kategoriji udeležencev pozorni druga na drugo, saj si delita skupno prometno površino. Vsi vozniki motornih vozil in lahkih motornih vozil naj posebno pozornost namenjajo varnosti kolesarjev, saj le na ta način lahko zagotavljamo večjo varnost kolesarjev.

kolesarski izpit je pomemben del pri samostojni udelezbi s kolesom v prometu foto sta 1200x800

Med vožnjo s kolesom je prepovedano uporabljati mobilni telefon, lani pa je bilo kar 907 kršitev tovrstnih, kar pomeni povečanje za 36 % v primerjavi z letom 2021. Voznike motornih vozil Agencija in Policija posebej opozarjata, da je od leta 2021 predpisana bočna razdalja pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, ki znaša najmanj 1,5 m. To je še toliko bolj pomembno, kadar kolesarje prehitevajo večja vozila, kot so avtobusi ali tovorna vozila. Tesno prehitevanje je ne le prepovedano temveč za kolesarje izjemno nevarno!

Policisti bomo med 18. in 28. majem, ko poteka nacionalna preventivna akcija, pozorni predvsem na kršitve, ki so med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč

"Kolesarjenje je zdrava, okolju prijazna in prijetna aktivnost, a moramo si prizadevati, da bi bila tudi varna. Aktivnostim za večjo varnost kolesarjev se bomo zato pridružili tudi policisti. Pozorni bomo predvsem na kršitve, ki so med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč. Preverjali bomo, ali kolesarji vozijo v napačno smer, ali upoštevajo prometno signalizacijo (predvsem rdečo luč na semaforju), psihofizično stanje kolesarjev, prevoze otrok na kolesu in uporabo kolesarskih čelad. Nadzorovali bomo tudi vožnjo po pločnikih, nepravilno in tesno prehitevanje kolesarjev, neupoštevanje pravil o prednosti itd. Pozorni bomo tudi na odnos ostalih prometnih udeležencev do kolesarjev, predvsem voznikov motornih vozil, ki marsikdaj s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti in tesnim prehitevanjem ogrožajo kolesarje," je dejal mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.

Pravila in nasveti za varno kolesarjenje

  • Upoštevajte prometna pravila za kolesarje in prometne znake ter semaforje.
  • Vedno kolesarite po kolesarskem pasu ali stezi, kjer obstajajo, ali ob robu cestišča.
  • Ne kolesarite v nasprotni smeri, saj tako ogrožate sebe in druge, vozniki vas tako ne pričakujejo.
  • Kolesarite vedno ob DESNEM robu in po desni strani kolesarske steze, druge kolesarje, ali oviro prehitevamo po LEVI.
  • Bodite VIDNI in uporabljajte LUČI na kolesu: spredaj belo, zadaj rdečo, da vas vozniki prej opazijo, nosite svetla in odsevna oblačila (odsevni telovnik).
  • Vedno uporabljajte kolesarsko čelado. Čelada je obvezna do 18. leta in priporočljiva tudi kasneje.
  • Prilagodite hitrost vožnje, saj so pogoste nesreče zaradi neobvladovanja kolesa (vožnja navzdol po klancu, v ovinku, na mokri ali spolzki površini).
  • Ne kolesarite vzporedno, saj tako ovirate druge voznike, ki vas ne pričakujejo.
  • Nakažite smer vožnje z roko pri zavijanju, vzpostavite očesni kontakt z drugimi udeleženci v prometu.
  • Preverite tehnično brezhibnost kolesa (ustrezna velikost, delovanje zavor, luči, napolnjenost pnevmatik).
  • Nikoli ne kolesarite pod vplivom alkohola, drog ali drugih psiho-aktivnih snovi.
  • Ne uporabljajte mobilnih telefonov ali drugih naprav med vožnjo kolesa, ker motijo vašo pozornost.
  • Prtljago namestite na ustrezen nosilec ali košaro, oz. kolesarsko torbo.
  • V primeru dežja uporabljajte kolesarsko pelerino in nikdar ne kolesarite z dežnikom v roki.
  • Poskrbite za varnost otrok na kolesu: obvezna čelada, kot potniki v posebnih sedežih ali prikolici.
  • Bodite pozorni na pešce in prilagodite svoje ravnanje, saj so pešci še bolj ranljivi kot kolesarji.

Več informacij najdete v sporočilu za javnost na spletni strani Javne agencije RSya varnost prometa .