Prihajajoči konec tedna in preostanek meseca do začetka šolskega leta ocenjujemo kot bolj rizična za možno poslabšanje stanja prometne varnosti zaradi zgostitev na cestah in povečanih prometnih tokov, zaradi česar policisti izvajamo intenzivne aktivnosti za zagotavljanje čim boljše varnosti v cestnem prometu. Trenutno poteka tudi akcija Hitrost, v okviru katere so policisti v prvih štirih dneh ugotovili preko 800 prekoračitev hitrosti, tekom celega poletja pa izvajamo tudi aktivnosti, povezane s turistično sezono.
Po trenutnih statističnih podatkih je policija obravnavala za 10 odstotkov več prometnih nesreč kot v enakem obdobju lani. Umrlo je 63 udeležencev, v enakem obdobju lanskega leta pa 69. V letošnjem letu se je za 5 odstotkov povečalo število prometnih nesreč s hudimi posledicami (za 27 več) in za 11,5 odstotka število prometnih nesreč z lažjimi telesnimi posledicami (za 366 več). V lanskem letu je npr. med 13. in 31. avgustom umrlo kar 11 udeležencev.
Pred nami je podaljšan konec tedna, ko se bo veliko ljudi odpravilo na različne destinacije po Sloveniji ali v tujini. Zaradi prazničnega ponedeljka bo v dopoldanskem času povečan promet na Gorenjskem oziroma v smeri proti Brezjam. V prihajajočem obdobju pričakujemo zaradi vračanja tujih turistov večje zgostitve prometa v smeri proti Avstriji, in sicer že v ponedeljek proti Šentilju in iz Ljubljane proti Karavankam. V ponedeljek zvečer in nato v torek tekom dneva pričakujemo zastoje pred predorom Karavanke. Zato vsem, ki se v naslednjih dneh odpravljajo na pot, svetujemo, da pot ustrezno načrtujejo in se nanjo odpravijo pravočasno, predvsem pa da so na cestah strpni in da spoštujejo prometna pravila.
Poleg aktivnosti, povezanih s turistično sezono in akcijo Hitrost, pa policija svoje aktivnosti usmerja tudi na ostala področja, kot je npr. nadzor tovornega prometa in avtobusov.
Danes, 12. avgusta 2022, izvajamo poostren nadzor po metodologiji PEGAZ, in sicer tako, da promet s prometno signalizacijo preusmerimo z avtomobilske ceste preko nadzorne točke. Navedeno metodologijo na avtocestah in hitrih cestah uporabljamo že zadnjih 10 let.
V današnjem nadzoru sodelujejo Specializirana enota avtocestne policije Ljubljana, Postaja prometne policije Ljubljana, Postaja prometne policije Kranj in Specializirana enota za nadzor državne meje. Zaradi boljše učinkovitosti dela in celovite izvedbe postopkov sodelujejo v poostrenem nadzoru tudi Inšpektorat RS za delo, Inšpektorat RS za infrastrukturo, Finančna uprava RS, cestninski nadzor DARS d. d. in izvajalec tehtanja.
Danes ponoči in zjutraj je poostren nadzor potekal na nadzornih točkah Kompolje in Log, trenutno pa ga izvajamo na nadzorni točki Torovo. Današnje aktivnosti so usmerjene prvenstveno v nadzor tovornih vozil in avtobusov, kjer preverjamo tehnično brezhibnost vozil, čas trajanja vožnje, preobremenjenost motornih vozil, pravilno pritrjevanje tovora, psihofizično stanje voznikov in druge kršitve cestnoprometnih predpisov.
Tovorna vozila in avtobusi so namreč specifična prevozna sredstva, ki zaradi svoje velikosti, teže in drugih karakteristik pomenijo veliko nevarnost za druge udeležence v cestnem prometu, če so kršena cestnoprometna pravila. S svojimi aktivnostmi želimo opozoriti na to, kako pomembno je pravilno ravnanje v prometu in vplivati na voznike, da upoštevajo predpise.
Upravičenost tovrstnih nadzorov potrjujejo tudi statistični podatki. Do 31. julija 2022 so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 1.562 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 895, oziroma 57 odstotkov od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč je življenje izgubilo 5 oseb, od tega štirje vozniki tovornih vozil, 19 oseb je bilo hudo poškodovanih, 176 oseb pa lažje poškodovanih.
Vozniki tovornih vozil so 24 prometnih nesreč povzročili pod vplivom alkohola, od tega dve smrtni prometni nesreči. Najpogostejši vzrok pri prometnih nesrečah, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil, je v zadnjih petih letih nepravilen premik z vozilom. Na drugem mestu je nepravilna stran/smer vožnje in neustrezna varnostna razdalja.
Prav tako je potreben nadzor tudi nad vozniki avtobusov, kar kaže nedavna tragična prometna nesreča na Hrvaškem. Kljub temu, da gre pri takšnih prometnih nesrečah lahko za splet okoliščin, moramo storiti vse, da tveganja zmanjšamo na minimum, zato v nadzorih med drugim preverjamo tehnično brezhibnost avtobusov, spoštovanje prometnih pravil ter pravil o obveznih počitkih in odmorih pri voznikih avtobusov.
V letošnjem letu so bili vozniki avtobusov udeleženi v 173 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 44, oziroma 25 odstotkov od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V prometnih nesrečah z udeležbo avtobusa sta bila letos lažje poškodovana dva voznika, med potniki pa sta bila dva potnika hudo poškodovana, 39 potnikov pa se je lažje poškodovalo.
Kljub temu, da so v prvi vrsti za varnost potnikov odgovorni vozniki, pozivamo tudi prevozna podjetja, da poskrbijo za tehnično brezhibnost vozil in da na vožnje napotujejo voznike, ki so ustrezno psihofizično pripravljeni za vožnjo.
Poostrenemu nadzoru se je priključil tudi Inšpektorat RS za delo
V poostrenem nadzoru na avtocesti je danes sodeloval tudi Inšpektorat RS za delo, in sicer predvsem z namenom krepitve sodelovanja med nadzornimi organi, z namenom širjenja znanj in pridobivanja novih kompetenc. Te bodo delovni inšpektorji potrebovali predvsem zaradi sprememb, ki jih prinaša evropska direktiva, ki ureja napotovanje voznikov v cestnem prometu. Inšpektorji za delo sicer nadzor glede delovnega časa in počitkov mobilnih delavcev v cestnem prometu opravljajo predvsem neposredno pri delodajalcih, v njihovih poslovnih prostorih, tako da bodo danes začete nadzore na cesti nadaljevali še pri delodajalcih. Inšpektorji za delo so se v nadzoru ob delovnem času in počitkih osredotočili tudi na preverjanje pravnih podlag za delo mobilnih delavcev ter na plačilo za delo.
Sodelovanje inšpekcijskih organov v nadzoru na avtocesti je spremljala tudi slovenska predstavnica v Evropskem organu za delo, Polona Grobelnik Jurjovič.