Sorodne objave

 

Policisti smo danes, 18. oktobra 2019, skupaj z Javno agencijo RS za varnost prometa, Družbo za avtoceste Republike Slovenije (DARS), Zavodom Reševalni pas in raziskovalcem trajnostne mobilnosti Andrejem Brglezom na novinarski konferenci v Ljubljani voznike ozaveščali o pravilni vožnji po avtocesti.

Namen akcije "Vozi desno, prehitevaj levo. Ustvari reševalni pas!" je poziv voznikom k pravilni vožnji po avtocesti, saj bo promet s tem bolj tekoč in predvsem varnejši. Avtocesta velja za najvarnejšo cesto, ker je na njej glede na število vozil in prevoženo razdaljo manj nesreč kot na ostalih cestah. Toda vse več voznikov uporablja levi prometni pas za vožnjo po avtocesti, pri tem pa pozablja, da je namenjen zgolj prehitevanju. Zaradi neupravičene uporabe levega prometnega pasu se hitrost vseh voznikov zniža, v času prometnih konic pa se promet zato večkrat celo ustavi. Pretočnost prometa tako postaja slabša, hitrost vseh vozil pa se zmanjša, kar vodi do zastojev in povečuje tveganje za nalet vozil.

IMG 1166

Na sliki (z leve proti desni): ustanovitelj Zavoda Reševalni pas Anže Albreht, specialistka za področje v Službi za upravljanje prometa in prometne varnosti pri DARS-u mag. Nataša Kovše, v. d. direktorice Javne agencije RS za varnost prometa Vesna Marinko, raziskovalec trajnostne mobilnosti Andrej Brglez in vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi mag. Ivan Kapun

Vožnja po levem prometnem pasu, ko voznik ne prehiteva nobenega vozila, je prepovedana

Mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, je na novinarski konferenci poudaril: "Policija tako kot večina uporabnikov avtocest opaža, da vozniki pogosto vozijo kar po levem prometnem pasu in se ne vračajo na desni pas. Zato se velikokrat zgodi, da je prometni tok na desnem pasu hitrejši, kar voznikom povzroča težave, saj se zmanjšuje pretočnost prometa in nastajajo zastoji. Med udeleženci pa se pojavi tudi nekaj slabe volje, ki lahko prispeva k bolj nestrpni vožnji. Vse to zmanjšuje varnost udeležencev cestnega prometa."

Povedal je še, da je vztrajanje na prehitevalnem pasu, ko bi se voznik moral umakniti nazaj na voznega, značilno zlasti v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah, ko se vsem mudi v službo ali domov in so prepričani, da bodo tako prej prispeli na cilj. "Zato znova poudarjamo, da je vožnja po levem prometnem pasu, ko voznik ne prehiteva nobenega vozila, prepovedana. Za vožnjo je namenjen desni prometni pas. V Policiji podpiramo aktivnosti, s katerimi poskušamo vplivati na udeležence cestnega prometa, da upoštevajo to pravilo, saj lahko s tem izboljšamo pretočnost prometa, zmanjšamo zastoje in slabo voljo, s tem pa tudi povečamo varnost na naših avtocestah," je opozoril Kapun.

Prehitevalni pas na avtocesti namenjen zgolj in samo prehitevanju!

Vesna Marinko, v. d. direktorice Javne agencije RS za varnost prometa, pa je izpostavila: "Danes v agenciji, skupaj s Policijo, Darsom in Zavodom reševalni pas, začenjamo z akcijo 'Vozi desno, prehitevaj levo!'. Gre za prvo tovrstno akcijo pri nas, ki je odziv na aktualne razmere na naših avtocestah. Namen akcije je opozoriti voznike, da je prehitevalni pas na avtocesti namenjen zgolj in samo prehitevanju, vozni pa vožnji. Z akcijo želimo doseči, da bodo vozniki odgovornejši, naše avtoceste pa varnejše in bolj pretočne."

Ustrezna uporaba voznih pasov na avtocesti prispeva k večji pretočnosti in varnosti prometa

Mag. Nataša Kovše, DARS: "V družbi DARS ocenjujemo, da je ustrezna uporaba voznih pasov na avtocestah in hitrih cestah zelo pomembna, saj ob upoštevanju drugih prometnih pravil prispeva k pretočnosti in varnosti v prometu. Uporaba voznega (desnega) pasu v normalnih prometnih obremenitvah je pravilna in varnejša kot vožnja vozil po prehitevalnem pasu, pri čemer je vozni pas nezaseden. Pomembno pa je poudariti, da v pogojih izredne gostote vozil (jutranje in popoldanske prometne konice) vozniki nimajo možnosti vračanja s prehitevalnega na vozni pas. Priporočilo, naj se (prvenstveno) uporablja vozni pas, je torej pomembno uporabljati pri zmerni gostoti prometa oziroma takrat, ko je to možno."

Raziskovalec trajnostne mobilnosti Andrej Brglez je prav tako izpostavil: "Pred nami sta dve možnosti. Lahko se prepustimo malodušju in v koloni nesrečni nergamo, se jezimo in izgubljamo živce, lahko pa stvar vzamemo v svoje roke. Potovalni čas lahko hitro in za nič davkoplačevalskega denarja skrajšamo že zgolj s spremenjenim vozniškim slogom. Enkrat smo že dokazali, da se da, zdaj je čas, da to postane vsakdanjik."

prometni pas 1810

Ob vsakem zastoju ustvarimo reševalni pas!

"Vzpostavitev reševalnega pasu ob vsakem zastoju lahko odloča o preživetju poškodovane ali kritično obolele osebe. Slovenci smo intenzivno ozaveščanje v zadnjih šestih letih dobro prenesli na ceste, pa vendar več kot polovica zastojev ni pravilno formiranih in onemogočajo neoviran prehod intervencijskim službam. Vsak voznik se mora zavedati, da lahko hitimo na pomoč ravno nekomu od njihovih bližnjih ter da premik z vozilom na skrajno levo ali desno stran avtoceste ne stane nič, lahko pa reši življenje," je pozval Anže Albreht, ustanovitelj Zavoda Reševalni pas.

Reševalni pas mora biti dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čimbolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na desnem prometnem pasu, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas. Pri reševanju življenj je pomembna vsaka sekunda in pravilno vzpostavljen reševalni pas lahko odloča o preživetju pomoči potrebnega.

Oglejte si videoposnetka  in Fantomski zastoji ter zloženko Vozi desno, prehitevaj levo .

Več informacij v sporočilu za javnost na spletni strani AVP: Vozi desno, prehitevaj levo! – Skupaj za večjo pretočnost in varnost cestnega prometa

Povezane vsebine

Pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti rešuje življenja

Video: Vozi desno, prehitevaj levo

Video: Fantomski zastoji

Zloženka: Vozi desno, prehitevaj levo