Sorodne objave

 

Policisti Postaje prometne policije Murska Sobota so konec februarja sklicali tretji, zdaj že tradicionalni posvet s predstavniki pomurskih motoklubov.

Trideset motoristov iz pomurskih klubov je uvodoma pozdravil direktor PU Murska Sobota Drago Ribaš, komandir PPP Murska sobota pa jim je predstavil trende na področju varnosti motoristov v zadnjih šestih letih.

V letih 2004 in 2005 na območju Pomurja med motoristi ni bilo smrtnih žrtev, leta 2005 so umrli trije, nato pa je leta 2006 v prometnih nesrečah umrlo pet motoristov in en sopotnik na motorju. Najbolj zaskrbljujoče pa je bilo dejstvo, da je vsem prometnim nesrečam (razen eni) tako ali drugače prisustvoval alkohol. Takšen porast problematike je predvsem posledica velikega povečanja števila registriranih motornih koles, saj se je v Pomurju to številoz 897 leta 2005 povečalo na 1.954 v letu 2008, podobni trendi pa se bodo verjetno nadaljevali tudi v prihodnje.

Odgovorni na postaji prometne policije in v Policijski upravi Murska Sobota smo se takoj odzvali in na začetku leta 2007 sklicali prvi >krizni< posvet s predstavniki motoklubov. Ocenili smo namreč, da aktivnosti, ki smo jih do takrat vodili v okviru preventivne akcije Policijska izkušnja kot nasvet, glede na problematiko ne zadostujejo več. Udeležba na predavanjih in treningih varne vožnje, ki so jih vodili policisti - inštruktorji varne vožnje, je bila namreč izredno slaba.

Zato smo pobudo za organizacijo tovrstnih aktivnosti prepustili klubom, ki so tako sami določili termine in lokacije za predavanje in treninge. Takšna rešitev se je izkazala za zelo dobro, saj se je teh srečanj začelo udeleževali precej več motoristov.

V aktivnosti se je vključil tudi policijski inšpektor Srečko Šteiner iz PU Murska Sobota, ki mu je k sodelovanju uspelo pritegniti tudi zdravnika nujne medicinske pomoči in predstavnika podjetja Dekre. Vsi skupaj smo motoristom na predavanjih ponudili veliko informacij in nasvetov, ki so jih lahko uspešno uporabili in še nadgradili pri vajah na poligonu in kondicijskih vožnjah pod vodstvom naših inštruktorjev.

Tudi zaradi takšnega pristopa se leta 2007 črni scenarij ni več ponovil. Umrli so trije motoristi, kar je za Pomurje sicer še vedno veliko, saj je šlo v vseh primerih za domačine. Zato smo z aktivnostmi nadaljevali tudi lani, ko so v Pomurju ponovno umrli trije motoristi, vendar je bil med njimi le en domačin, druga dva pa sta bila tujca (državljana Madžarske in Avstrije).

Kljub precejšnjemu naraščanju števila motoristov v Pomurju je od leta 2006 naprej tako opaziti trend zmanjševanja števila prometnih nesreč z njihovo udeležbo.

Ob koncu motoristične sezone v letu 2008 smo uspeli organizirati tudi zaključno srečanje v prometno-varnostnem centru Španik. S svojim obiskom nas je počastila tudi delegacija madžarske prometne policije, ki se je ravno takrat vračala z letnega preiskusa policistov motoristov v Tacnu. Kolega iz Budimpešte je vse prisotne navdušil s svojimi spretnostmi na službeni Yamahi FJR 1300.

Udeležencem letošnjega posveta je pomočnik komandirja PPP Murska sobota Manfred Kepe predstavil  tudi  izsledke in  razmišljanja o  t. i. viziji 0 (nič umrlih v prometnih nesrečah), ki je morda res nekoliko utopična. A na koncu njegove predstavitve se je večina prisotnih strinjala, da je z angažiranjem vseh, ki lahko kaj storijo na področju prometne varnosti, tudi ta cilj uresničljiv. Na PU Murska Sobota bomo zelo veseli, če bomo t. i. vizijo 0 v letu 2009 dosegli vsaj pri voznikih motornih koles.

Na koncu posveta smo se  s predstavniki klubov dogovorili še za nadaljevanje skupnih aktivnosti, h katerim bomo povabili tudi novoustanovljene motoklube. Letos se bodo v aktivnosti tudi intenzivneje vključile območne policijske enote in verjamemo, da nam bo uspelo prometno varnost voznikov enoslednih vozil še dodatno izboljšati. Seveda pa smo pomurskim motoristom "obljubili" tudi dobršno mero pravega policijskega nadzora.


Tekst: Boris Žibrat