Na včerajšnji novinarski konferenci je Ministrstvo za notranje zadeve predstavilo poročilo o reševanju pritožb na delo policistov za leto 2015.
V letu 2015 je bilo nad delom policistov vloženih 358 pritožb, kar je 11,2 % manj kot v letu 2014, ko so bile vložene 403 pritožbe. Največ pritožb je bilo s področja zagotavljanja varnosti cestnega prometa in javnega reda in miru, sledi področje odkrivanja in preprečevanja kriminalitete, obravnave drugih varnostnih dogodkov ter varovanja državne meje in obravnavanja tujcev.
Več o tem v sporočilu Ministrstva za notranje zadeve: Predstavitev poročila o reševanju pritožb na delo policije
Policisti se pri opravljanju nalog, ko so zavezani preprečevati nezakonita dejanja ter ukrepati in uporabiti z zakonom določena pooblastila, vsakodnevno srečujejo s primeri, ko posegajo v človekove pravice in svoboščine. Zato je zelo pomembno, da je nad delom policije vzpostavljen učinkovit sistem nadzora. Delimo ga lahko na notranji in zunanji nadzor ter državni in nedržavni nadzor, pri čemer morajo biti različne oblike nazora med sabo usklajene. Ena od oblik tovrstnega nadzora je pritožbeni postopek oziroma obravnavanje pritožb posameznikov zoper dejanja ali opustitve dejanj policista, s katerimi so kršene pravice ali svoboščine posameznika. Gre za poseben postopek, s katerim je posamezniku omogočena "reklamacija" policistove varnostne storitve in ni namenjen izognitvi prekrškovnemu ali kazenskemu postopku, ki ga vodijo pristojni organi.
Več o tem na spletni strani Pritožbe nad policisti