Vožnjo v križišču ureja obilica prometnih predpisov, ki izhajajo iz Zakona o varnosti cestnega prometa (Ur. list RS, št. 83/2004 z dne 29. 7. 2004). Za varno vožnjo v križišču pa je spoštovanje prometnih predpisov ključnega pomena, ne glede na to, na kakšen način je urejen promet v križišču.

Že julija smo javnost seznanili (sporočilo za javnost: Poskusna uporaba naprav za merjenje hitrosti na cestnih odsekih in za kontrolo vožnje skozi rdečo luč na semaforiziranih križiščih), da bomo v drugi polovici letošnjega leta na območju mesta Ljubljana testirali kombinirano napravo za kontrolo vožnje skozi rdečo luč in kontrolo hitrosti. Za testiranje naprave smo izbrali križišče Glavarjeve, Vodovodne in Slovenčeve ceste v Ljubljani, ki je bilo izbrano predvsem zaradi bližine prostorov policije, kjer deluje nadzorni center, to pa je vplivalo tudi na stroške, ki so bili zaradi kratke razdalje in obstoječe infrastrukture minimalni.

Poleg tega so policisti v tem križišču letos obravnavali že šest (6) prometnih nesreč. Med najpogostejšimi vzroki zanje so bili prekratka varnostna razdalja, nepravilno prehitevanje in neprilagojena hitrost.

S testiranjem želimo ugotoviti učinkovitost naprave pri preprečevanju vožnje skozi rdečo luč. Če se bodo naša pričakovanja uresničila, bomo v prihodnjih letih pričeli z nabavo takih naprav ter opremljanjem križišč z njimi.

Prometne nesreče v križiščih so dokaj pogoste, največkrat pa so povezane s hitrostjo in izsiljevanjem prednosti. Policisti so zaradi neupoštevanja svetlobne prometne signalizacije letos obravnavali 245 prometnih nesreč, zoper kršitelje pa so ukrepali v 5317 primerih.


Naprava je začela testno delovati 7. 12. 2006.

Naprava omogoča slikovno dokumentiranje neupoštevanja svetlobne prometne signalizacije, kar zadostuje tudi za dokazovanje storitve prekrška. Voznike zato opozarjamo na spoštovanje prometnih predpisov, ker bomo na podlagi pridobljenih fotografij zoper kršitelje ukrepali.


TEHNIČNI OPIS NAPRAVE

Naprava je sestavljena iz naslednjih sestavnih delov oziroma komponent:

  • digitalni fotoaparat,
  • komunikacijski modul za semaforsko avtomatiko in induktivne zanke,
  • zaslon,
  • napajalni modul,
  • bliskavica.


TraffiStar SR520
semafor


Prožilne naprave so induktivne zanke, ki so vgrajene v vozišče.


Pri merjenju hitrosti:

  • prva zanka preko krmilne elektronike vključi interno uro, druga pa izključi. Izmerjen čas je tako osnova za izračun hitrosti vožnje. V primeru prekoračene hitrosti fotoaparat slika vozilo.


Pri kontroli vožnje skozi rdečo luč:

  • prva zanka preko krmilne elektronike proži fotoaparat za prvo sliko, druga zanka za drugo sliko. V primeru prevožene rdeče luči fotoaparat zabeleži dve fotografiji, eno pred STOP črto, drugo pa za STOP črto, torej v križišču. Obe fotografiji dokazujeta prevoženo rdečo luč.


Tehnični parametri naprave so poljubno nastavljivi. Dostop do naprave v komunikacijskem smislu in krmiljenje je mogoč iz nadzornega centra.

Naprava je povezana s krmilno elektroniko semaforja, ki krmili semaforske luči. Stanje semaforja je tako osnovni podatek za delovanje naprave, kar pomeni, da hitrost lahko merimo stalno pri zeleni, rumeni ali rdeči luči, ob vklopu rdeče luči pa dodatno izvajamo še postopek kontrole vožnje skozi rdečo luč.

Naprava torej nima aktivnih komponent za merjenje hitrosti, ampak se hitrost preračunava na podlagi izmerjenega časa med prevoženjem prve in druge zanke, enako velja za vožnjo skozi rdečo luč. Zato je naprava primerna za stalno delovanje v urbanih središčih ob veliki gostoti prometa.


Na sliki: vozilo, ki je prevozilo rdečo luč s hitrostjo 41 km/h. Podatki na sliki so hitrost, čas, datum.


semafor1


semafor2