Sorodne objave

 

V zadnjih letih se je promet z motornimi kolesi bistveno povečal. Motoristi se pojavljajo predvsem na cestah, kjer je vožnja z motornim kolesom zaradi razgibanosti terena užitek. Motornega kolesa ne vozi vsakdo. Za vožnjo namreč ne zadostuje zgolj izdano vozniško dovoljenje, potrebne so tudi posebne spretnosti, znanje, predvsem pa veliko izkušenj.

Potrebna je sposobnost predvidevanja dogodkov na cesti ter hitre in pravilne reakcije. Varnost namreč ni odvisna zgolj od motorista, odvisna je tudi od reakcij drugih. Te pa so velikokrat napačne, nepremišljene in v nasprotju s prometnimi pravili. Tudi nanje mora biti motorist na cesti pozoren, če želi preživeti.

Voznike drugih motornih vozil pozivamo, naj bodo v prihajajočih pomladnih mesecih še posebno pozorni. Če smo sposobni pozornost nameniti najmlajšim ob začetku šolskega leta, jo namenimo tudi drugim - voznikom motornih koles in koles z motorjem. Prikazana prometna signalizacija ni namenjena samo motoristom, namenjena je vsem uporabnikom ceste. Spoštujte ostale, na cesti niste sami.

Voznikom motornih koles ob tem priporočamo, da so na motornem kolesu vidni. In kako je to najlaže doseči?

  • Na motornem kolesu imejte vedno prižgane luči.
  • Nosite zaščitna oblačila in varnostno čelado svetle in odsevne barve.
  • Na oblačilih in varnostni čeladi naj bo več odsevnih teles (nalepk, trakov, idr.).
  • Nosite odsevni brezrokavnik idr.


Za posledicami prometnih nesreč je lani umrlo 42 voznikov motornih koles.


Policisti pri vsakdanjem nadzoru vse prevečkrat ugotavljajo, da večina motoristov prepotrebne izkušnje za varno vožnjo še vedno pridobiva ob vsakodnevni udeležbi v prometu.

Začetek motoristične sezone za marsikoga pomeni sproščanje adrenalina, preizkus zmogljivosti motornega kolesa in tudi svojih lastnih, kar pomeni, da cesto izrabljajo za poligon in dirkališče, s tem pa bistveno ogrožajo varnost javnega prometa in druge udeležence v prometu. Prepričani smo sicer, da velika večina motoristov prometne predpise spoštuje vsaj toliko, če že ne bolj kot druge kategorije udeležencev v prometu. Seveda pa tudi med motoristi obstajajo posamezniki, ki s svojo nevarno ter agresivno vožnjo pogosto in brez kančka odgovornosti kršijo tudi najbolj osnovne prometne predpise. Ne le, da s tem ogrožajo sebe in druge, s takšnim ravnanjem posredno mečejo slabo luč tudi na ostale motoriste, ki jih zato nekateri povsem neupravičeno označujejo za "podivjane cestne dirkače". Takšna ocena je za večino slovenskih motoristov krivična. Zavedati pa se je treba, da si svojo sliko oziroma ugled med ostalimi udeleženci ustvarjajo predvsem sami.

Povprečen slovenski voznik motornega kolesa v negativnem smislu v ničemer ne odstopa od drugih kategorij udeležencev v prometu. Veseli nas dejstvo, da se je tudi med mlajšimi vozniki motornih koles v Sloveniji izoblikovalo jedro, ki razume pomen upoštevanja prometnih predpisov, ki vožnjo motornih koles jemlje kot užitek ter hkrati odgovorno ravnanje, od katerega je soodvisna tudi varnost drugih. Tudi organizirani motoristični klubi vse večji pomen namenjajo varni vožnji in usposabljanju svojih članov.

Zato bi tudi motoristi sami morali bolj vplivati na problematične voznike, da s takšnim ravnanjem prenehajo. Nasvet kolega motorista namreč zaleže bolj kot še tako dobro pripravljena zloženka, oddaja na TV, radiu ali policijska kontrola.

Naj strnemo naše nasvete vsem udeležencem v cestnem prometu ob začetku motoristične sezone:

  • Pazite na druge - ostali udeleženci v prometu vas v tem prvem obdobju še niso vajeni in vas na cestah še ne pričakujejo. Hitro vas spregledajo, površno spremljajo dogajanja v vzvratnih ogledalih, hitro spreminjajo način in smer vožnje … Zato ste vi tisti, ki morate paziti na ravnanja drugih, predvsem pa dogodke na cesti predvidevati in temu prilagoditi način svoje vožnje (BODITE VIDNI).
  • Pazite na cesto - posledice zime so na cestah še vedno prisotne. Na njih so še ostanki peska za posipanje, sem in tja lahko še vedno naletite na udarne jame. Vožnja in hitrost naj bosta temu primerni.
  • Pazite nase - voznikom motornih koles v tem prvem obdobju še manjka običajne ťkilometrineŤ, spretnosti in izkušenj, ki so zelo pomembne za varno vožnjo. Žal si slednje še vedno nabirajo predvsem v vsakdanjem prometu, saj poligonov za vadbo pri nas praktično ni. Vsako precenjevanje lastnih zmožnosti ter zmožnosti motornega kolesa se izjemno hitro maščuje. Zato priporočamo, da se vozniki motornih koles čim večkrat udeležijo raznih delavnic šole varne vožnje, ki so se v zadnjih letih uspešno uveljavile tudi pri nas. Nobena minuta na takšnem dodatnem usposabljanju ni vržena proč.


Vsem slovenskim motoristom želimo varno motoristično sezono in veliko užitkov pri vožnji, ostalim pa bodite pozorni in predvidevajte.