Sorodne objave

 

V zvezi z včerajšnjimi zastoji na primorski avtocesti je v današnji izjavi za javnost mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, pojasnil, da prvi podatki zaenkrat ne kažejo, da bi policisti voznikom naročili, da se v času zastojev na avtomobilski cesti obračajo, bodo pa na PU Koper natančno preverili vse okoliščine včerajšnjega dogodka, z namenom, da se ugotovi dejansko stanje.

Zvočni posnetek izjave mag. Ivana Kapuna, vodje Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi

V zvezi s tovrstnimi navodili je DARS leta 2016 izdal smernice za reševanje ujetih vozil in izrednih dogodkov na avtocesti ter hitri cesti. Upravljanje in vodenje prometa je v pristojnosti upravljavca ceste. Upravljalec ceste razpolaga s podatki o stanju prometa in sprejme odločitev glede vodenja prometa. Ko pride do odločitve, ki mora biti sprejeta v dogovoru s policisti, pa je glavni koordinator policijska patrulja na kraju dogodka. Patrulja o tem obvesti tudi pristojni OKC. O vseh podrobnostih preusmerjanja mora biti policijska patrulja usklajena z delavci DARS-a. Po potrebi se v aktivnosti vključi tudi cestninski nadzor.

Na vprašanja glede obveščanja o zastojih in alternativnih poteh preko množičnih medijev je mag. Ivan Kapun pojasnil, da DARS-a informacije s kraja prometne nesreče posredujejo v svoj nadzorni center, ki je zadolžen za posredovanje informacij Prometno-informacijskemu centru. Slednjemu informacije občasno posreduje tudi OKC, ki je svojo nalogo včeraj opravil.

Ni pomembno, kako poimenujemo enote policije, pomembno je, da je nadzor stalen in učinkovit

V zvezi z vprašanji glede ukinitve avtocestne policije je Kapun še pojasnil, da je Policija izvedla reorganizacijo prometne policije predvsem z namenom, da se vzpostavi ustrezen nadzor na avtomobilskih cestah in hitrih cestah. Ob ustanovitvi SEAP Koper je le ta štela 8 do 10 zaposlenih, s čimer ni bilo mogoče zagotavljati 24-urno pokritost tega območja. Danes je na tem območju stalna prisotnost policije. "Ni pomembno, kako poimenujemo policijo, ki izvaja naloge na avtocestah in hitrih cestah, pomembno je, da je nadzor stalen in učinkovit. Podatki kažejo na to, da smo nadzor na avtocestah in hitrih cestah v letošnjem letu povečali," je dejal Kapun.

Prihajajoča turistična sezona se pozna tudi na cestah, oborožite se s strpnostjo

Začenja se poletna turistična sezona, bližata pa se tudi zaključek šolskega leta in šolske počitnice. Zato se že in se bodo tako domači kot tuji turisti množičneje odpravljali na dopust.

Naše ceste bodo zato pogosto polne, zaradi gneče ali nesreč pa lahko nastajajo tudi zastoji. V policiji zato opozarjamo na večjo strpnost in previdnost na cestah, saj lahko visoke temperature, še posebej v kombinaciji z zastoji, vplivajo na zbranost voznikov. Varno v poletje na slovenskih cestah!

Ob zastoju na avtocesti je treba intervencijskim vozilom omogočiti neoviran prehod do kraja nesreče!

Ob vsakem zastoju upoštevajte naslednje pravilo o razvrščanju vozil.

  • Vedno, ko pride do ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil.
  • Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča.
  • Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na preostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.

Pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti rešuje življenja!

Povezane vsebine

Prometna varnost