V letu 2002 je bilo 239 (243) prometnih nesreč s smrtnim izidom ali 2 % manj kot leta 2001, 9.960 (9.092) je bilo prometnih nesreč s telesno poškodovanimi oziroma 10 % več leta 2001 in 29.402 (30.387) prometnih nesreč z materialno škodo ali 3 % manj kot leta 2001.
V teh prometnih nesrečah je 269 (278) oseb umrlo (4 % manj kot leta 2001), 1.571 (2.481) je bilo hudo telesno poškodovanih (37 % več leta 2001), 12.359 (10.384) pa lahko telesno poškodovanih (19 % več kot leta 2001).
V zadnjih petih letih ostaja skupno stanje na področju posledic pri voznikih motornih koles in koles z motorjem približno enako. Število umrlih se spreminja predvsem znotraj obeh kategorij, medtem ko se skupno število umrlih giblje med 39 - 43 letno. Izjema je le leto 2002, ko so bile prometno varnostne razmere nadvse ugodne.
Število mrtvih v prometnih nesrečah in število mrtvih voznikov motornih enoslednih vozil
Leto | Skupno število mrtvih v prometnih nesrečah | Število mrtvih voznikov KZM | % mrtvih voznikov KZM (vseh mrtvih) | Število mrtvih voznikov MK | % mrtvih voznikov MK | % mrtvih voznikov enoslednih mot. vozil |
1996 | 388 | 19 | 4.9 | 22 | 5.7 | 10.6 |
1997 | 357 | 18 | 5.0 | 21 | 5.9 | 10.9 |
1998 | 311 | 14 | 4.5 | 16 | 5.2 | 9.7 |
1999 | 335 | 18 | 5.4 | 25 | 7.5 | 12.8 |
2000 | 315 | 21 | 6,6 | 19 | 6.0 | 12.7 |
2001 | 278 | 26 | 9,3 | 36 | 12,9 | 17,9 |
2002 | 269 | 14 | 5 | 18 | 6,6 | 11,8 |
V zadnjih petih letih je v prometnih nesrečah umrlo 1508 ljudi, od tega je bilo 93 ali 6,1 % voznikov kolesa z motorjem ali mopeda in 114 ali 7,5 % voznikov motornih koles. Vseh umrlih voznikov enoslednih motornih vozil je bilo v zadnjih 5 letih 207 ali 13,7 %.
Število mrtvih voznikov motornih enoslednih vozil po starosti
Starost voznikov | 2001 | 2002 | ||
KZM | MK | KZM | MK | |
do 7 let | 0 | 0 | 0 | 0 |
7-14 | 0 | 0 | 0 | 0 |
14-16 | 5 | 1 | 0 | 0 |
16-18 | 2 | 2 | 0 | 2 |
18-24 | 0 | 6 | 2 | 4 |
24-34 | 2 | 18 | 0 | 4 |
V seštevku obeh kategorij je najbolj rizična starostna skupina med 34-44 let, saj je v tej skupini umrlo za posledicami prometnih nesreč 8 ljudi, kar je 34 % vseh umrlih voznikov koles z motorjem (KZM) in motornih koles (MK) v letu 2002.
VOZNIKI MOTORNIH KOLES
Voznikov motornih koles je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 745 (766), od tega so bili v 451 (484) primerih povzročitelji prometne nesreče. Med vsemi udeleženci jih je 18 (36) umrlo, 133 (155) jih je bilo hudo telesno poškodovanih, 300 (273) jih je bilo lahko telesno poškodovanih, 294 (302), pa jih v prometnih nesrečah ni bilo telesno poškodovanih.
77,7 % (72,2 %) umrlih voznikov motornih koles je bilo povzročiteljev prometne nesreče, hudo telesno poškodovanih je bilo 71,4 % (69,6 %) povzročiteljev prometne nesreče, lahko telesno poškodovanih pa 56,6 % (54,5 %).
VOZNIKI KOLES Z MOTORJEM
Vozniki koles z motorjem so bili udeleženi v 1.056 (1.250), od tega so bili v 715 (878) primerih povzročitelji prometne nesreče. Med vsemi udeleženci jih je 5 (14) umrlo, 139 (171) jih je bilo hudo telesno poškodovanih, 506 (525) jih je bilo lahko telesno poškodovanih, 406 (540) pa jih v prometnih nesrečah ni bilo telesno poškodovanih.
80 % (57,1 %) umrlih voznikov motornih koles je bilo povzročiteljev prometne nesreče, hudo telesno poškodovanih je bilo 68,34 % (71,3 %) povzročiteljev prometne nesreče, lahko telesno poškodovanih pa 62,6 % (66,4 %).
POSAMEZNI STATISTIČNI PODATKI ZA VOZNIKE MOTORNIH KOLES IN KOLES Z MOTORJEM - SKUPAJ
Vzroki za prometne nesreče
Najpogostejši vzrok za prometne nesreče te kategorije voznikov je neprilagojena hitrost (310), sledi ji nepravilna stran in smer vožnje (232), neupoštevanje pravil o prednosti (225) in premiki z vozilom (77).
Po cestah
2002 | Število PN | Mrtvi |
avtocesta | 6 | 0 |
glavna cesta 1. reda | 69 | 5 |
glavna cesta 2. reda | 55 | 1 |
hitra cesta | 8 | 0 |
lokalna cesta | 117 | 1 |
naselje brez uličnega sistema | 200 | 4 |
naselje z uličnim sistemom | 405 | 3 |
regionalna cesta 1. reda | 59 | 1 |
regionalna cesta 2. reda | 92 | 5 |
regionalna cesta 3. reda | 74 | 3 |
turistična cesta | 1 | 0 |
Največkrat so bili udeleženi v prometnih nesrečah v naseljih z uličnim sistemom. Najhujše posledice med to kategorijo voznikov so bile na glavnih cestah 1. reda in regionalnih cestah 2. reda, na katerih je umrlo po 5 voznikov motornih koles.
Po dnevih
Število PN | mrtvi | |
Ponedeljek | 125 | 0 |
Torek | 142 | 2 |
Sreda | 125 | 2 |
Četrtek | 141 | 5 |
Petek | 173 | 5 |
Sobota | 180 | 2 |
Nedelja | 200 | 7 |
Za voznike motornih koles in koles z motorjem je bila v preteklem letu najbolj nevarna nedelja, kjer beležimo tudi največje število mrtvih.
Po urah
Ura | Število PN | Ura | Število PN |
00 | 17 | 12 | 62 |
01 | 15 | 13 | 60 |
02 | 15 | 14 | 80 |
03 | 2 | 15 | 79 |
04 | 8 | 16 | 96 |
05 | 14 | 17 | 87 |
06 | 19 | 18 | 83 |
07 | 18 | 19 | 110 |
08 | 22 | 20 | 67 |
09 | 41 | 21 | 46 |
10 | 42 | 22 | 35 |
11 | 44 | 23 | 24 |
Vozniki motornih koles in koles z motorjem so kot udeleženci in povzročitelji največkrat udeleženi v prometnih nesrečah v popoldanskem času, med 14 in 19 uro.
Po starosti
Starost | Udeleženci | povzročitelji |
7 do 14 let | 0 | 0 |
14 do 16 let | 8 | 6 |
16 do 18 let | 68 | 41 |
18 do 24 let | 142 | 85 |
24 do 34 let | 271 | 172 |
34 do 44 let | 157 | 91 |
44 do 54 let | 67 | 35 |
54 do 64 let | 17 | 12 |
64 in več let | 15 | 9 |
Najbolj ogrožena je starostna skupina med 24 - 34 let, ki so v največ primerih tudi povzročitelji teh nesreč.
Kršitve voznikov motornih koles
Kršitve cestno-prometnih predpisov so povezane z vremenskimi in drugimi okoliščinami. Ob večji prisotnosti motornih koles na cestah, se veča tudi število ukrepov. Število ukrepov in kršitev cestno-prometnih predpisov je skozi primerljivo obdobje sorazmerna, razen septembra in decembra.
Pri voznikih motornih koles so policisti največkrat ugotovili naslednje kršitve:
KRŠITEV | 2001 | 2002 |
Hitrost | 1.072 | 1.087 |
Brez vozniškega dovoljenja | 1.324 | 834 |
Neuporaba varnostne čelade | 835 | 728 |
Nepravilnosti na tovoru /vozilu | 953 | 704 |
Nepravilna Stran in smer vožnje | 331 | 335 |
alkohol | 180 | 144 |
Nepravilna prehitevanja | 117 | 132 |
Drugih kršitev so ugotovili veliko manj. Vseh skupaj je bilo zoper voznike MK izrečeno 4.375 ukrepov (5.235).
Kršitve voznikov koles z motorjem
Pri voznikih koles z motorji so policisti največkrat ugotovili naslednje kršitve:
KRŠITEV | 2001 | 2002 |
Neuporaba varnostne čelade | 10.191 | 7.230 |
Brez vozniškega dovoljenja | 6.497 | 4.373 |
Nepravilnosti na tovoru /vozilu | 728 | 3.460 |
alkohol | 1.936 | 1.346 |
Nepravilna Stran in smer vožnje | 578 | 439 |
Neupoštevanje prednosti | 239 | 215 |
Hitrost | 255 | 214 |
Drugih kršitev so ugotovili veliko manj. Vseh skupaj je bilo zoper voznike MK izrečeno 18,544 ukrepov (22,227).
Zanimivo je, da vozniki koles z motorjem pogosteje vozijo pod vplivom alkohola, kot vozniki motornih koles. Delež alkohola v prometnih nesrečah pri voznikih motornih koles znaša 9,6 %, pri voznikih koles z motorjem pa 10,3 %.
Uprava uniformirane policije, Sektor za cestni promet