Neprilagojena hitrost je na slovenskih cestah med glavnimi dejavniki prometnih nesreč, še zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Pogosto je povezana tudi z nekaterimi drugimi dejavniki, kot so nepravilna stran in smer vožnje, nepravilno prehitevanje in neupoštevanje pravil o prednosti. Področje hitrosti je zato ključno za zagotavljanje boljše prometne varnosti.
Usodna je lahko že najmanjša prekoračitev hitrosti
Nekateri vozniki hitrosti in načina vožnje žal še vedno ne prilagodijo svojim sposobnostim za vožnjo, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej, gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora. Pozabljajo, da promet in cesta ne dovoljujeta napak. Ne zavedajo se, da je dovolj le trenutek nepazljivosti, ki jim lahko popolnoma spremeni življenje, in da je lahko usodna že najmanjša prekoračitev hitrosti.
Da bi voznike opozorili na to, kako zelo pomembno je upoštevati hitrostne omejitve in druga prometna pravila, policisti v sodelovanju z drugimi državnimi in nevladnimi organizacijami že vrsto let izvajamo akcijo Hitrost - počasneje je varneje. |
Osnovni namen akcije, ki jo vsako leto izvedemo v več terminih, je zmanjšanje števila prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi hitrosti, in zmanjšanje njihovih posledic. Naše aktivnosti so usmerjene predvsem v preventivno delovanje, izvajamo pa tudi poostrene nadzore hitrosti. Pozorni smo zlasti na prekoračitve hitrosti v naseljih, pa tudi na povratnike in voznike, ki najbolj kršijo hitrostne omejitve. Pri tem uporabljamo tudi razpoložljive stacionarne merilnike hitrosti in sodelujemo z mestnimi redarstvi ter tako poskušamo prispevati k večji varnosti vseh udeležencev v cestnem prometu.
Večje so hitrosti, hujše so poškodbe
Z doslednejšim spoštovanjem omejitev hitrosti in ustrezno prilagoditvijo vožnje razmeram na cesti bi lahko obvarovali marsikatero življenje, saj stopnja poškodb narašča sorazmerno s hitrostjo.
Vožnja znotraj hitrostnih omejitev lahko na evropskih cestah reši na tisoče življenj. Že če bi povprečno hitrost v naseljih zmanjšali za samo 1 km/h, bi se število prometnih nesreč zmanjšalo za približno 4 odstotke. Znižanje povprečne hitrosti za 1 km/h zunaj naselja pa bi pomenilo zmanjšanje števila prometnih nesreč zaradi hitrosti za približno 2 odstotka. Na to, da je počasneje tudi zares varneje, kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov. |
Višje povprečne hitrosti so značilne predvsem za obdobja lepega vremena, ko so vozne lastnosti dobre. Vozniki lahko zaradi dobre vidljivosti, suhih cest in drugih ugodnih dejavnikov dobijo lažen občutek varnosti in pogosto tudi precenijo svoje sposobnosti, zato vozijo hitreje in agresivneje. Obenem je v lepem in toplem vremenu, tj. spomladi in poleti, promet gostejši, poleg voznikov osebnih in tovornih vozil pa je na cestah tudi veliko pešcev, kolesarjev, voznikov motornih koles in koles z motorjem in kmetijske mehanizacije, kar dodatno negativno vpliva prometno varnost.
Bodite odgovorni in prilagodite hitrost!
Vozniki, prilagodite hitrost svoje vožnje veljavnim omejitvam, pa tudi svojemu vozniškemu znanju in izkušnjam ter razmeram na cesti!