Sorodne objave

 

Zaradi čedalje gostejšega prometa na avtocestah in hitrih cestah se povečujejo možnosti za nastanek prometnih nesreč, ki povzročajo zastoje v prometu, poškodbe ljudi in infrastrukture ter smrtne žrtve. Posledice nesreč so lahko še hujše, če intervencijska vozila ne morejo dostopati do lokacije nesreče. Pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti je tako ključnega pomena, saj lahko reši življenje.

slika pasice DARS za vzpostavitev reševalnega pasu

Ob zastoju na avtocesti je treba intervencijskim vozilom omogočiti neoviran prehod do kraja nesreče! 

S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v prometni nesreči na avtocesti, omogočimo reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečamo možnost njihovega preživetja tudi do 40 odstotkov

Zato ob vsakem zastoju upoštevajte naslednje pravilo o razvrščanju vozil:

  • Vedno, ko pride do ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil.
  • Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča.
  • Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na preostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas

Predpisana globa za nepravilno razvrščeno vozilo ob zastoju na avtocesti ali hitri cesti je 200 evrov.

Povezane vsebine

Vožnja po avtocesti in hitri cesti
Kaj storiti ob prometni nesreči?
Vozniki, počasi, strpno in previdno med zastoji!
Prometna varnost